Še pred desetletjem je veljalo tako: Volkswagen in druge znamke iz njegove skupine, torej Audi Seat in Škoda, uporabljajo motorje TDI, ki delujejo po sistemu črpalka-šoba, vsi drugi pa uporabljajo sistem s skupnimi gorivnimi vodi, zato se pri delovanju precej razlikujejo.
Vendar pa od leta 2009 ni več tako, saj so tudi znamke Volkswagnove skupine začele v svoje avtomobile vgrajevati turbodizelske motorje s skupnimi gorivnimi vodi. Razlog za to je bil predvsem ta, da skupni gorivni vod omogoča precej bolj mirno delovanje motorja, predvsem pa proizvajalci z njegovo pomočjo laže uravnavajo emisije škodljivih plinov.
Pred letom 2009 pa je bilo drugače, saj sta se oba sistema med seboj precej razlikovala. Medtem, ko ima namreč sistem vbrizgavanja s skupnimi vodi enotno črpalko, ki poskrbi za visoki tlak vbrizganega goriva, za vbrizgavanje pa skrbijo injektorji, s katerimi lahko proizvajalci v enem ciklusu taktov izvedejo tudi več zaporednih vbrizgavanj goriva in s tem izboljšajo zgorevanje, je pri sistemu črpalka-šoba sklop obeh vgrajen v vsak posamezen injektor, zato proizvajalcem ni omogočeno tako natančno doziranje goriva v zgorevalno komoro.
Različno delovanje
To se je poznalo tudi pri delovanju motorja, saj motorji s skupnim gorivnim vodom delujejo bolj mirno in tiho ter bolj tekoče razvijajo moč, v motorjih s sistemom črpalka-šoba, v ljudskem žargonu so mu rekli tudi »pumpa-diza«, pa zgorevanje poteka veliko hitreje, saj je manjša tudi zgorevalna komora, hitreje pride tudi do razvoja moči, zato so ob enakih močeh bolj odzivni, vendar pa so tudi bolj glasni in grobi.
Vendar pa, kot smo že omenili, od leta 2009 tudi Volkswagnova skupina uporablja motorje s skupnimi gorivni vodi, zato velikih razlik v delovanju ni več in so bolj odvisne od natančnih nastavitev in končnih izvedb motorjev posameznega proizvajalca, saj sisteme za vbrizgavanje pravzaprav izdeluje le nekaj velikih dobaviteljev, od katerih jih proizvajalci avtomobilov kupujejo.
S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljenega avtomobila s turbodizelskim motorjem in na kaj naj bodo pri nakupu pozorni.
Pravijo, da je črpalka-šoba sistem, ki je bil še pred dobrim desetletjem pogosto uporabljen v avtomobilih, ki so se vozili po naših cestah, danes pa iz cest in tudi ponudbe rabljenih avtomobilov vedno hitreje izginjajo. V resnici je ponudba aktualnih rabljenih avtomobilov, ko govorimo o dizelskih motorjih, večinoma omejena la tehnologijo sistema skupnega voda. Proizvajalci to tehnologijo, ki je v osnovi enaka pri vseh, imenujejo s komercialnimi imeni vsak po svoje, kar se pozna v množici oznak, kakršne so TDI, CRDi, HDi, Multijet, TDCi, CRD in podobne.
Preskok na sisteme vbrizgavanja s skupnimi gorivnimi vodi se je seveda zgodil, ko so morali avtomobili postajati vedno bolj čisti in so ves bolj obremenjeni z ekološkimi normami, saj so vbrizgi goriva pri sistemu skupnega voda bolj natančni in dosegajo predpisana ekološka merila.
Bodite previdni in se ne zaletite v nakup!
Na vprašanje, na kaj moramo biti pozorni, ko kupujemo avto z visokotlačnim sistemom vbrizga goriva,nam je vodja asistenčnega centra AMZS Jurij Kočar odgovoril: »Tako kot vedno poudarjam kako zelo pomembno je redno in ustrezno vzdrževanje vozila. To je predpogoj, da bodo ti sistemi dobro delovali! Vsak kupec rabljenega avtomobila naj se prepriča, kako je bil servisiran. Vsak proizvajalec avtomobilov namreč jasno podaja informacije o tem, kakšno olje in ostale tekočine je potrebno menjati in seveda tudi kako pogosto! Že z uporabo neustreznega filtra olja ali goriva, ki se sicer morda zdi povsem primerno, lahko povzročimo škodo na motorju in njegovih sistemih, kar na koncu najbolj prizadene končnega uporabnika, ki mora plačati visok strošek izrednega popravila.«
Na delovanje visokotlačnega sistema vbrizga goriva torej močno vpliva tudi kakovost goriva, ki ga je prejšnji lastnik točil v rezervoar. Gorivo je res zelo pomembno, skrbi za mazanje, za hlajenje in življenjsko dobo motorja. Predvsem je problematično gorivo, ki ga je morda nekdo pridobil iz nepreverjenih virov. Kot na primer kakšno staro zalogo od podjetja ali zasebnika, ki ima svoje skladišče goriva zaradi opravljanja svoje dejavnosti, kakršne so obratovanje kmetijskih ali gradbeno-delovnih strojev. Z namenom, da bi se ceneje vozil se žal takšen lastnih ne zaveda, kako usodno lahko slabo gorivo poškoduje motor, oziroma njegove občutljive visokotlačne sisteme.
Pri portalu DoberAvto.si zato vsem, ki kupujejo rabljen avtomobil s turbodizelskim motorjem, ki imajo vgrajeno tehnologijo visokotlačnega sistema vbrizga goriva s skupnim vodom, svetujejo, naj se prepričajo o servisni zgodovini avtomobila in o samem delovanju motorja. »Že pregled servisne dokumentacije mora jasno pokazati kje, kdaj in kako je bilo vozilo servisirano. Če tega prodajalec rabljenega avtomobila ne more izkazati s podatki iz servisne knjige ali računi, potem priporočamo, da avto pripeljete na pregled pred nakupom v najbližjo enoto AMZS kjer boste na podlagi strokovnega pregleda izvedeli več o dejanskem stanju avtomobila. V vsakem primeru bo dober pokazatelj že to, kako avto vžge. Vsakršno nemirno delovanje motorja ali črn dim iz izpušnega sistema so znaki, ki ne govorijo v prid o stanju motorja ali sistemu vbrizga goriva,« doda Kočar.
Najbolj pogosta okvara
Poškodovana vbrizgalna šoba je seveda najbolj pogosta okvara. Če te pravočasno ne popravimo, lahko pride do uničenja bata v motorju, kar pa seveda privede do hude in drage okvare motorja. Čeprav je zamenjava ali obnova vbrizgalne šobe ali celotne ga kompleta drag poseg, je nujen, da preprečimo katastrofo v motorju. Nekatere šobe so konstruirane tako, da se jih lahko (tovarniško) obnovi, druge pa tega ne dopuščajo in je nujna zamenjava celotne šobe. Cenovno to pomeni strošek od 150 do celo 1.000 evrov za eno šobo. Če to pomnožimo s štiri, kolikor valjev imajo običajni turbodizelski motorji (lahko pa jih imajo tudi več), je razumljivo, da gre za vsote, ob katerih vam kot novemu lastniku rabljenega avtomobila ne bo prijetno.
Zato je tako pomembno, da poiščete avto z znano zgodovino in čim več informacijami o servisiranju in prevoženih kilometrih. Na spletnem portalu DoberAvto.si med drugim najdete oglase avtomobilov z oznako OBETAVNO kar pomeni, da ima vozilo jasno izpisane kilometre, kar se pokaže pri vsakem oglasu v posebnem grafu. To vam je lahko v veliko pomoč, saj lahko brez zamudnega iskanjain brskanjapo spletu močo zožite svoj izbor na tiste zares najbolj zanimive avtomobile.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki pod okriljem AMZS deluje eno leto. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački AMZS Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupec pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.
S sistemom downsize so napeštali 100 turbin da bi iz 900 kubikov potegnili 120 konjev. Seveda že sama logika pove …
Kot da bi levičarje poslušal. Volkswagen ni vgrajeval common rail sistema prej, ker je sistem patentiral fiat in ni dal …
Dizel,ne hvala