Pripomoček, brez katerega v avtomobilih že dve desetletji ne gre

Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica Foto: Renault Renault kartica
Mineva dvajset let, odkar pri Renaultu ponujajo kartico za odklepanje vozil, ki je v marsičem olajšala uporabo avtomobila.
Oglej si celoten članek

Električno upravljanje stekel, servo volan, klimatska naprava, vzvratna kamera in GPS so samo nekatere od stvari, ki se nam danes zdijo skoraj samoumevne, še pred ne tako davnimi leti pa jih v avtomobilih sploh ni bilo. Med njimi je tudi elektronska kartica, ki je nadomestila klasični ključ  in olajšala uporabo avtomobila.

Ena na ena Prvi vtisi o meganu prihodnosti

Foto: Renault Renault kartica

Pri Renaultu pravijo, da je kmalu potem, ko so jo pred dvajsetimi leti predstavili, postala med kupci pravi hit in se zelo hitro uveljavila kot alternativa klasičnemu ključu. Dodajajo, da so pripomoček, ki se je sprva zdel kot igrača iz filmov o agentu njenega veličanstva 007, kmalu uveljavil tudi pri drugih avtomobilskih znamkah in postal standardni dodatek številnih avtomobilov. In tako kot kombilimuzina, ki jo je Renault v šestdesetih letih prejšnjega stoletja populariziral z modeloma 4 in 16, je tudi ta majhni objekt, ki je bil ob nastanku komaj kaj večji od kreditne kartice, postal eden od Renaultovih največjih prispevkov avtomobilizmu.

Avto Končno znano, kaj pomenijo nenavadna imena renaultov

Pri Renaultovem slovenskem zastopniku Renault Nissan Slovenija so nam povedali, da za njihova vozila velja, da delež prostoročnih kartic namesto klasičnega ključa narašča z avtomobilskim segmentom. Twingo ima tako v vseh nivojih opreme ključ za odklepanje in zagon brez možnosti nadgradnje na kartico. Clio ima v dveh nižjih stopnjah opreme le možnost ključa, od opreme intens naprej pa je kartica serijska. Enako je tudi pri capturju, z izjemo hibridne različice, ki je na voljo le s kartico, zoe pa je na voljo le s kartico. V segmentih C in D je v Sloveniji s kartico prodanih več kot 90 odstotkov vozil. Megane je denimo brez kartice na voljo le v osnovnem nivoju opreme, jo je pa tudi v tem primeru mogoče naročiti.

Hotelska kartica za vzor

Zgodovina Renaultove kartice se je začela leta 2001 z začetkom prodaje renaulta lagune druge generacije, ki je takrat utelešal to, kar so pri Renaultu (glede na trenutno prevlado križancev očitno zmotno) razumeli kot »lifestyle« avtomobil enaindvajsetega stoletja. Vendar pa se jim je pri Renaultu zdelo, da lagunini zasnovi še manjka nekaj inovativnih lastnosti, zato so se domislili kartice namesto ključa.

Foto: Renault Renault kartica

Kartice se je sicer domislil Renaultov takratni produktni vodja za laguno Bernard Dumondel. Ko je v nekem hotelu v Luksemburgu odpiral vrata s kartico, se mu je utrnila zamisel: »Čemu ne bi namesto tradicionalnega ključa uporabili brezstične kartice?« Prototip svoje zamisli je predstavil svojemu šefu, ta pa je nad njo navdušil Renaultov izvršni svet, vključno s tedanjim vrhovnim šefom Louisom Schweitzerjem. 

Posodobitve Renault predstavil revolucionarno tehnologijo

In tako je po renaultu 16 TX, ki je leta 1973 prvi imel električno centralno zaklepanje, in renaultu fuegu, ki so ga  leta 1982 prvega opremili z daljinskim zaklepanjem, laguna leta 2001 postala prvi serijski avtomobil s prostoročno kartico, kar so v začetku imenovali »keyless entry vehicle«. V naslednjih letih je Renault kartico ponudil tudi na espacu in vel satisu, populariziral pa jo je predvsem potem, ko jo je ponudil na svojem celotnem modelnem programu od majhnega clia do megana in scenica.

Foto: Renault Renault kartica

Sofisticirana elektronika v preprostem ohišju

Po minimalističnim plastičnim ohišjem Renaultove kartice se skriva sofisticirano elektronsko jedro, ki je programirano na ta način, da neprestano komunicira z avtomobilom, s katerim je povezano. Ko se voznik s kartico približa avtomobilu, tega zaznajo sprejemniki-oddajniki v avtomobilu. Avtomobil potem kartici pošlje signal, ta pa odda radijski signal z dostopno kodo. Če koda ustreza avtomobilu in jo ta prepozna, odklene vrata, za kar je potrebnih vsega osem stotink sekunde. Ko oseba s kartico izstopi iz avtomobila, ta kartici še naprej pošilja signale in ugotavlja njen odziv. Ko odziva kartice ne zazna več, kar pomeni, da se je voznik oddaljil od avtomobila, računalnik zaklene vsa vrata.

Lepotica Lepotica je stara že šestdeset let

Z možnostjo uporabe kartice namesto ključa sta v zadnji generaciji opremljena tudi dacia duster in sandero, zato je delež avtomobilov pri tej znamki s kartico za zdaj še nizek. Pri sanderu, kjer je kartica na voljo z najvišjo stopnjo opreme comfort, se zanjo trenutno odloči le 10 odstotkov kupcev. Kartica je na voljo tudi  v kombinaciji s sanderom stepway comfort in tu je delež avtomobilov s karticami 20-odstoten. Pri slovenskem uvozniku pravijo, da je to precej pričakovano, saj kupci sanderov stepway iščejo bogateje opremljene dacie. Za kartico se odloči tudi okrog 20 odstotkov kupcev dusterja, kjer je ta serijsko na voljo na najvišjem nivoju opreme extreme, za doplačilo pa na nivoju opreme prestige.

Pri Renaultu pravijo, da je bil razvoj brezstične kartice »mogočen izziv s precejšnjo mero tveganja.« Laguna druge generacije se je namreč v prvih mesecih soočala s tehničnimi spodrsljaji, kar je veljalo tudi za prvo verzijo kartice. Njeno delovanje so lahko namreč hitro zmotili bližnji elektronski objekti, celo neonska razsvetljava v garažnih hišah. Razlog za to je bil tudi v tem, da je šlo skoraj še za prototipski izdelek, saj je Renaultu kljub intenzivnemu razvoju, med katerim so okrog 6.000 strank izprašali o njihovih življenjskih navadah in pričakovanjih, zmanjkalo časa za intenzivni preskusu tehnike in odpravo morebitnih napak.

Foto: Renault Renault kartica

Da bi potolažili kupce in izboljšali delovanje, so kartico praktično razvili znova in spotoma odstranili začetne napake. V naslednjih letih so tako kartici zagotovili vodotesnost in jo zavarovali celo med morebitnimi »obiski« pralnega stroja v žepih hlač, ji okrepili ohišje, omogočili softversko deaktivacijo daljinskega odklepanja brez pritiska na gumb, v kartico skrili analogni ključ za primer, če bi odpovedala,  in vanjo shranili podatke o avtomobilu in vozniku, kar skrajša predvsem obiske na servisih.

Avto Kaj oblikovalec pravi o novem renaultu 5

Od praktične do napredne kartice

V dveh desetletjih sta se kartici precej spreminjala tako videz kot tudi tehnologija v notranjosti.  Prva verzija kartice, ki jo je leta 2001 razvil Renaultov dobavitelj Valeo, je bila znana kot »praktična kartica«. Kdor je imel pri sebi kartico, je lahko avtomobil odklenil s pritiskom na gumb na njej ali na kljuke vrat. Kartico je bilo mogoče nadgraditi tudi za povsem prostoročno uporabo. Notranjost avtomobila je bila opremljena z režo za kartico, kamor jo je voznik vtaknil, in zagonskim gumbom.

Foto: Renault Renault kartica

Leta 2007 je Renault predstavil »magično kartico«. Kdor je imel kartico pri sebi, je le prijel za kljuko in avtomobil se je odklenil. Iz notranjosti avtomobila je izginila reža za kartico. Renault espace je leta 2015 pripeljal opremljen s še bolj učinkovito in izboljšano verzijo kartice, ki je vključevala tudi sekvenco svetlobnega in zvočnega pozdrava. Leta 2019 je kartica postala zares prostoročna, saj se avtomobil povsem samodejno odklene ali zaklene, ko se mu kartica približa ali se oddalji od njega.

Pri Renaultu pravijo, da večina voznikov, ki enkrat preskusijo pametno kartico, ne kupi več avtomobila brez kartice. Za nepoučenega je to nepomembna funkcija, saj meni »bom pa ja pritisnil na tisti gumb«, ko pa jo enkrat preskusi, pa postane iskanje ključa po torbici kmalu odveč. V prihodnje bo delež kartic namesto ključev zato še naraščal, dodajajo.

Z letom 2022 pa bo v novem meganu E-tech electric kartica postala še bolj napredna. Avtomobilski računalnik jo bo prepoznal kjerkoli v celotnem krogu okrog avtomobila. Ko se bo voznik približeval avtomobilu, bo ta sprožil pozdravno sekvenco, sicer skrite kljuke pa se bodo pokazale iz vrat, električni polnilni priključek pa se bo samodejno odklenil.

Avto Iz česa je sestavljen pogon Renaultovega hibridnega avtomobila?

Foto: Renault Renault kartica

In kaj prinaša prihodnost? Kartica bo kljub možnostim, ki jih ponujajo pametni telefoni, ostala, pravijo pri Renaultu, saj so ankete pokazale, da jo lastniki avtomobilov zelo cenijo.

Avto Take katrce še nismo videli

Za kartico namesto ključa sta se namreč odločili kar dve tretjini kupcev, pri renautih zoeju in espacu pa so se zanjo odločili praktično vsi kupci. In tudi pri scenicu, capturju, kadjarju, talismanu, koleosu ali meganu conquestu je kartica v več kot 90 odstotkih nakupov zamenjala klasični ključ. Telefon pa za zdaj vidijo le kot dodatni pripomoček poleg kartice.

Foto: Renault Renault kartica

Presenečenje Je električni twingo sploh najboljši doslej?

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 11:28 29. Januar 2022.

    To kartico so naredili, da je bolj enostaven vstop v avto in vžig. Po drugi strani, pa imajo sedaj v …

  • 10:58 29. Januar 2022.

    zame še ena bedarija, ki nam jo vsiljujejo bedaki iz avto industrije.. sam se spomnim ko sem dobil prvi avto …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.