Zamisel je, da bi virtualna tehnologija varnostnih pasov v obliki mobilne aplikacije lahko zmanjšala tveganje za trke pešcev in kolesarjev.
Medtem ko je voznik zaščiten v kabini avtomobila z varnostnim pasom, zračnimi blazinami in drugimi sistemi, pa pešci ali kolesarji ob trkih vedno potegnejo krajši konec. Naj bodo krivi ali ne. Mobilna aplikacija, imenovana "virtualni varnostni pas", bi lahko bila v pomoč. Tehnologijo razvijata ameriško podjetje !Important in kalifornijska univerza Berkeley.
Delovanje je precej enostavno. Pešce, pa tudi voznike, ki prenesejo aplikacijo, bo telefon pravočasno opozoril na nevarnost trka. Aplikacija v realnem času primerja njihov položaj, predpostavi tudi usmeritev na podlagi podatkov iz navigacijskega sistema GPS. Podatki se pošljejo osrednjem strežniku, kjer umetna inteligenca oceni potencialno nevarnost trka. Če obstaja nevarnost, da se poti pešca ali kolesarja "prekrižata", bosta prejela sporočilo, da se pravočasno odzoveta na nevarno situacijo. V primeru trka se za razjasnitev nesreče lahko uporabijo sistemski podatki.
Poleg tega bi moral biti sistem opremljen s "strojnim učenjem" za izboljšanje njegove učinkovitosti. Programska oprema se lahko namesti ne samo v voznikovem mobilnem telefonu, ampak tudi v samem vozilu. V tem primeru bi se lahko sistem povezal z drugimi asistenčnimi sistemi in na primer samodejno aktiviral zavore. "Nobene nove programske opreme ni treba namestiti. To je rešitev za pametne telefone, ki jih je mogoče hitro posodobiti, da bi postali univerzalni," pravi Bastien Beauchamp, ustanovitelj podjetja !Important.
Aplikacija naj bi bila za potrebe testiranja na voljo od 1. septembra naprej. Da bi bil sistem učinkovit, bo moralo aplikacijo uporabljati dovolj veliko število uporabnikov. Ni pa še povsem jasno, na kakšen način bodo udeleženci v prometu obveščeni na morebitno nevarnost, ali bo šlo za zvočno opozorilo, ali bo sistem aktiven tudi v tihem načinu delovanja telefona in ali bo dovolj, da ga bo prijavil pešec ali kolesar? Vprašljiva je tudi hitrost, s katero sistem oceni tveganje, saj je v kritičnih situacijah na voljo le desetinka sekunde.
Konkretno zaostrit zdravstvene preglede in sposobnosti za vožnjo pa ni noben sistem potreben. Ma dokler gledam devedeset letnike za volanom …