Pri Cupri pravijo, da so model formentor zasnovali in izdelali zato, da bi trgu ponudili ikonični model, ki bi povezoval inovativnost ter intuitivno in dinamično doživetje vožnje. Formentor VZ5 letvico dviga nivo višje, saj je namenjen avtomobilskim navdušencem.
Pod dinamično oblikovano formo se pri VZ5 formentorju skriva petvaljni 2,5-litrski motor TSI, ki razvije 287 kW (390 KM) moči in 480 Nm navora. VZ je sicer okrajšava za špansko besedo veloz, ki v slovenskem jeziku pomeni hitro. Ekskluzivnost je zagotovljena, saj bodo v omejeni seriji izdelali samo 7000 vozil.
Pospešek, ki vzame sapo
Motor združuje dve tehnologiji: direktno vbrizgavanje goriva in turbinsko polnjenje; tako doseže največjo moč 287 kW (390 KM) v območju vrtljajev med 5.700 in 7.000 vrt/min, največji navor 480 Nm pa je na voljo od 2.250 1/min. Motor je sicer med avtomobilskimi navdušenci že dobro znan, pri Cupri pa so dodatno pozornost namenili sistemu hlajenja. Moč se na cesto prenaša s pomočjo 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko DSG. Pospešek od 0 do 100 km/h je 4,2 sekunde, končno hitrost pa 250 km/h.
Posodobitev je bilo deležno podvozje. Vozilo je za 10 mm nižje kot klasični formentor VZ z 228 kW (310 KM). Sistem za uravnavanje podvozja Adaptive Chassis Control (DCC) s 15-stopenjsko nastavljivim blaženjem nenehno zagotavlja optimalno nastavitev za vsako kolo, pri čemer se ravna po razmerah za vožnjo in voznem režimu, ki ga je izbral voznik.
Oblika kot se spodobi za športnika
Voznik lahko izbira med različnimi režimi vožnje, med katerimi preklaplja z izbirnim gumbom na volanu. Tako lahko spremeni karakteristiko vozila in jo prilagodi vozni podlagi. Stabilnejšo držo vzdržuje tudi s štirikolesnim pogonom 4Drive.
Tudi oblika je dodelana. Omisliti si je mogoče do 20-palčna kolesa, za VZ5 je specifičen pokrov motornega prostora, spredaj je črni mreža hladilnika, ki jo obdaja novi športni mat črni okvir. Še nižje je umeščena novo oblikovana mreža v odbijaču. Pod glavnimi žarometi sta dve odprtini za zajem zraka, ki poudarjata agresivnejši obraz vozila. Karbonski razdelilni element usmerja zrak v hladilnik in s tem izboljšuje učinek hlajenja.
Zadaj je VZ5-specifični karbonski difuzor v zadnjem odbijaču in štiri diagonalne izpušne cevi z bakrenimi obrobami. Značilna V potniški kabini so školjkasti sedeži, posebni za ta model so tako materiali kot barve.
Cupra formentor VZ5 bo na trg prišel v zadnjem četrtletju 2021.