Ko je Peugeot 24. Februarja 1983 lansiral svoj novi majhen mestni avtomobil, je bil ta s svojimi oblikovnimi linijami, s katerimi se je povsem razlikoval od dotedanjih peugeotov, prava senzacija. A, kot se to pogosto zgodi, je za njim stal pomemben človek.
Konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je znamka soočala s krizo identitete, je namreč Peugetov član odbora Jean Boillot zasnoval ambiciozni projekt novega majhnega avtomobila, ki ne bo le mestni avtomobil, ampak preprost majhen avtomobil za vožnje po mestu in podeželju, s katerim se bodo lahko prevažale majhne družine. In ki bo hkrati dovolj poceni, da ga ljudem s povprečnimi dohodki ne bo težko kupiti.
Zanimivo je bilo tudi, da oblika peugeota ni bila delo velikega oblikovalskega studia, ampak je zanjo poskrbel interni oblikovalski oddelek od vodstvom Gerarda Welterja, ki je iz natečaja izrinil oblikovalca dotedanjih peugotov, Pinifarino. Tega so pozneje potolažili tako, da so mu zaupali predelavo peugeota 205 v prav tako privlačni kabriolet.
Peugeot 205 pa za znamko ni pomenil le oblikovne, ampak tudi tehnično prelomnico. Čeprav je bil majhen, je bil kot kombilimuzina tudi prostoren in praktičen, kar je bilo tudi posledica tega, da je kot prvi avtomobil znamke imel zadaj vzvojne drogove, s katerimi so lahko sprostili več prostora v kabini.
Kot prvi peugeot je dobil tudi novo družino motorjev XU, med katerimi je izstopal 60-'konjski' 1,8-litrski dizelski motor, ki je ob podobnih zmogljivostih kot bencinski navdušil predvsem z majhno porabo goriva 3,9 litra na sto kilometrov. Vsekakor pa sta bolj od dizla navduševal peugeota 205 GTI in 205 turbo 16, ki sta bila med »botri« evropskega segmenta majhnih cestnih raket »hot hatch«.
Peugeot 205 je bil majhen avtomobil, a ga to ni oviralo na poti velikih športnih uspehov. Leta 1984 je namreč Peugeotovo tedanji športni direktor Jean Todt poskrbel, da je peugeot 205 turbo 16 nastopal v reliju slovite skupine B. Ari Vatanen je z njim že v prvi sezoni zmagal na treh dirkah.
Leta 1985 in 1986 je Peugeot z njim osvojil konstruktorski naslov, voznika Timo Salonen in Juha Kankkunen pa sta eden za drugim postala prvaka med vozniki. Po ukinitvi rally skupine B sta Vatanen in Kankunnen osvojila zmagi na slovitem vzdržljivostnem ralyju Pariz-Dakar, ki je tedaj še potekal v Afriki.
Peugeot 205 je imel tudi za današnje čase presenetljivo dolgo kariero. Po 5.278.050 izdelanih primerkih je namreč šele leta 1998 svoje mesto prepustil nasledniku peugeotu 206, ta pa peugeotu 207 in peugeotu 208.
te stari Peugoti so bli res legendarni in zanimivi, to kar pa danes delajo je pa na nivoju kitajskega drugorazrednega …