"Zdi se mi izredno žalostno, da nam je uspelo na odseku čez Trojane zaradi enega sekcijskega merjenja doseči tako dobre rezultate, nikjer drugje pa jih ne moremo. To je potrditev tega, da Slovenec potrjuje nadzor." Tako direktna je Nataša Kovše iz službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Darsu v komentarju na prehitre voznike na slovenskem avtocestnem omrežju.
Po uvedbi sekcijskega merjenja skozi nevarne trojanske predore je tam namreč izrazito upadlo število prekoračitev hitrostnih omejitev, podobno opremo sedaj načrtujejo uvesti tudi na drugih odsekih. "Ogromno služb se v Sloveniji trudi za prometno varnost, a sami sebi dokazujemo, da se spremenimo šele, ko smo pod policijskim nadzorom," dodaja Kovšetova.
In potem je tu še tista druga kategorija voznikov ...
Čeprav več kot 600 kilometrov slovenskih avtocest in hitrih cest glede na količino prometa, ki se po njih vsakodnevno pretaka, še vedno veljajo za nekajkrat varnejše od ostalih tipov cest, pa je prav neupoštevanje omejitev hitrosti v kombinaciji z drugimi dejavniki (na primer prekratka varnostna razdalja) med poglavitnimi razlogi za nastanek nesreč. Ker so hitrosti na avtocestah znatno višje, so lahko tudi posledice takšnih trkov hitro težje narave, poleg tega pa je lahko za več ur oviran ali celo povsem zaprt promet.
Izrazito prehitrih voznikov je sicer v zadnjem času manj kot nekoč, pravijo pri Darsu, a k temu deloma vpliva tudi dejstvo, da se je gostota prometa v zadnjih letih precej zvišala. Poleg tega se tudi vozniki vse bolj zavedajo, da je hitra vožnja nevarna, pa tudi neekonomična.
“Kljub temu pa je tu še nočni čas in določeni odseki, kjer razmere še vedno dopuščajo, da nekateri vozijo drastično prek omejitev,” pravi Robert Vehovec sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi, ki opozarja na posebno skupino voznikov, “ki se jim vedno mudi”, pa čeprav so časovni prihranki zaradi majhnosti Slovenije zgolj minimalni.
Kot je pojasnil, se zato policija v zadnjem času vse pogosteje poslužuje meritev hitrosti iz avtocestnih nadvozov, saj jih tam vozniki običajno ne pričakujejo.
Zakaj je avtocesta nekaj povsem drugega kot dirkalna pista
V vožnji po avtocesti mnogi vidijo primerjave z dirkališčem - široki vozni pasovi, visoke hitrosti, ni ostrih zavojev … A nekdanji dirkač in inštruktor varne vožnje Miran Kacin je jasen. Visokih hitrosti nam na avtocesti ne dopušča varnost drugih udeležencev. Prav tako so na vsakem dirkališču izletne cone in druga primerna infrastruktura, ki odpuščajo morebitno napako voznika. Na avtocesti tega ni, zato so posledice po nesreči veliko hujše.
Kacin opozarja, da pri višjih hitrostih vozniki kasneje zaznavajo in odreagirajo na manevre drugih udeležencev, kar lahko hitro pripelje do nepredvidenih situacij. Želji po (pre)hitri vožnji na avtocesti se je po njegovem mogoče uspešno zoperstaviti tako, da pomislimo na sebe in na ostale udeležence v prometu. "Verjetno je kdaj tudi težko, a prva misel mora biti, da želimo priti mi in ostali varno do cilja."
Vsem takšnim, ki vidite v kaznih odrešitev, vključno z nadležnimi organi! Med LJ in Splitom prevozite 10 radarjev !7 stacionarnih …
Prej ne bo miru, kot da se prijave voznikov enačijo s prijavo uradnega organa, kar se tiče ekstremnih hitrosti na …
Spoštovani Andrej Leban . Prekratka varnostna razdalja na AC ???? Kako vi mislite na AC imeti 30% več vozil kot …