Hibridna vozila so v preteklosti težko prepričala voznike, ki so zvesti avtomobilov z dizelskimi motorji z veliko navora. A zaradi novih pravil, tudi grožnje omejevanja vožnje po mestih v prihodnosti na hibride prisega vse več voznikov po Evropi. So se pa hibridi prilagodili tudi okusu evropskih voznikov, celo tistih z dizelskimi motorji.
Na avtomobilskem salonu v Parizu smo se pogovarjali z Geraldom Killmannom, podpredsednikom evropske Toyote, ki je po stroki inženir in velik poznavalec hibridne tehnologije, ki jo japonski proizvajalec vozil izboljšuje že več kot dve desetletji.
Pri Toyoti mnogokrat poudarjajo, da so jih vsi z začudenjem gledali, ko so se začeli odrekati dizelskim motorjem, ki jih danes vgrajujejo zgolj še v večja in težja vozila, kot so poltovornjaki ali kombiji, kjer hibridni sistemi zaradi zmogljivosti in potrebe po navoru še niso kos dizelski tehnologiji.
Če so veliko bolj dinamično podobo kombilimuzine napovedali že letos v Ženevi, pred dnevi pa še zamenjali ime auris s corollo, potem s karavanom nadaljujejo veliko bolj opazen oblikovalski pristop.
Pri srednje velikih SUV vozilih, kot je RAV4, je dizel zgolj še spomin. Pri vozilih pod D segmentom pa hibridna tehnologija pri Toyoti postaja stalnica. A, kot nam je v pogovoru povedal Killmann, so se nekaj naučili tudi od zahtevnih evropskih voznikov - to, da, ni dovolj zgolj to, da so hibridi učinkoviti, torej izpustijo malo emisij in porabijo manj goriva, ampak tudi to, da se morajo peljati športno, dinamično.
Na razstavnem prostoru pariškega avtomobilskega salona so v ospredje postavili novo corollo (kot petvratno kombilimuzino, karava touring sports, pridružila se bo tudi limuzina), ki zamenjuje aurisa in ga pošilja v pokoj, limuzino D razreda camryja, ki so jo iz ZDA pripeljali namesto avensisa in novega RAV4 s povsem novim štirikolesnim pogonom.
Corolla tourer sports je bila zrisana v Evropi, postavljena pa na dinamično platformo z večvodilno zadnjo premo. Do C stebrička je enaka kombilimuzini, nato pa se olika nadaljuje v karavanski zadek. Ima za šest centimetrov daljšo medosno razdaljo, zaradi česar naj bi bila najbolj radodarna za zadnje potnike v razredu. Osnovnega prtljažnika je po navedbah 598 litrov. Touring sports uporablja enake motorje kot kombilimuzina, to pomeni, tudi dve hibridni izpeljanki. Obljubljajo veliko opreme, ki smo je bili doslej vajeni le v premium razredu.
Zanimivo je, da ukinjajo ime auris, s katerim so želeli popihati na dušo evropskim voznikom, saj je bil namenjen prav njim. Killmann pravi: "V preteklosti je bil auris vozilo posvečeno evropskim voznikom, corolla, do zdaj zgolj limuzinska različica, pa je bila globalno vozilo. Nova corolla temelji na najnovejši TNGA platformi, ki je globalna platforma in omogoča vgradnjo naših najnovejših tehnologij. Prodajali jo bomo po vsem svetu. Menimo, da je zdaj pravi čas, da poenotimo ime, ki je poznano po vsem svetu."
Avtomobil je zahvaljujoč TNGA platformi po zagotovilih Toyotinih inženirjev bolj dinamičen, tako oblikovno kot vozno: "Pri naši znamki želimo športnost poudarjati že vse od predstavitve modela CH-R naprej. S tem namenom smo tudi šli v WRC reli, predstavljamo športne modele GRMN. Športnost potiskamo pri Toyoti v ospredje, tudi na ta način se vračamo h koreninam."
Corolla je sicer najbolj prodajani avtomobilski model vseh časov. Od premiere leta 1966 je bilo po vsem svetu prodanih že več kot 45 milijonov primerkov.
H koreninam se več kot očitno vračajo tudi z novim RAV4, ki oblikovno, z robustnimi potezami, boksarsko masko, visokimi boki in izpostavljenimi koloteki, precej izstopa v primerjavi z najnovejšimi športnimi terenci evropskih znamk. Sogovornik nam je pojasnil, kaj so želeli pokazati z robustnim videzom: "Toyota je leta 1994 z RAV4 ustanovila segment športnih terencev, drži. Ta razred se je izkazal za zelo uspešnega, sploh če pogledamo prodajo v zadnjih letih. Z novim RAV4 želimo spet pridobiti konkurenčno prednost, in sicer na več načinov. Ob hibridnem pogonu je eden prav oblika, ki poudarja zmogljivosti na terenu, naj si bo cesta asfalta ali podlaga neutrjena. Poudarek je prav na voznih lastnostih, kot jih terensko vozilo mora imeti. Na primer, nadgradili smo štirikolesni pogon, ki pri varčevanju goriva odklopi pogon prek zadnjih koles in ga v korist manjši porabi goriva vklopi le, ko kolesa izgubijo stik s podlago. Ko pa voznik potrebuje oprijem, pa zato poskrbi veliko navora na prednji in zadnji osi."
Corolla in RAV4 uvajata novo ureditev potovalne kabine, ki jo zaznamujejo v dobršni meri digitalizirana šoferjeva informacijska plošča in dokaj preproste notranje linije, medtem ko je na sredinski konzoli novost velik "lebdeči" zaslon. Nova naj bi bila tudi programska oprema, ki poganja informacijski vmesnik.
TNGA platforma je tako pri RAV4, še bolj pa pri corolli, omogočila, da so znižali težišče vozila, močno izboljšali vzojno trdnost in zboljšali smerno stabilnost med vožnjo. "Nagibanja je veliko manj, pri corolli smov ponudili smo tudi dva različno zmogljiva hibridna pogona. Tudi takega, s katerim lahko z dodatno močno nadomestimo dizelski motor in športnejšo vožnjo," pravi Toyotin strokovnjak, ki je med pogovorom kot bistveno za preobrazbo japonskega proizvajalca vozil, ki ga je večina povezovala po zanesljivosti, v tudi proizvajalca vozil z dobro vozno dinamiko, navedel TNGA platformo.
Pri RAV4 izpostavlja tudi hibrid s kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika, dveh elektromotorjev in menjalnika CVT, ki je prilagojen k še bolj učinkoviti vožnji. Občutek pri pritiskanju na stopalko za plin in delovanju CVT menjalnika naj bi bil bolj normalen kot do zdaj, ko smo tudi novinarji pogosto kritizirali, da je vožnja s hibridom zaradi brezstopenjskega menjalnika preglasna. Killman pojasnjuje, da ostajajo pri hibridnih kombinacijah zvesti atmosferskim motorjem in ne malim turbo motorjem, ki prinašajo veliko večje izgube, slabšo učinkovitost in večje izpuste CO2.
Toyota ima pri priključnih hibridih še stisnjeno "ročno zavoro", saj nam je sogovornik v pogovoru pojasnil, da kupci predvsem zaradi cene še niso pripravljeni na nakup priključnega hibrida, a na trenutek, ko bo ta nujen, je Toyota pripravljena. "TNGA platforma nam omogoča prilagotiev hibridne tehnologije v priključnega hibrida. Večje baterije trenutno prinašajo večjo ceno avtomobila, ki je kupci še niso pripravljeni plačati, a mi smo na ta trenutek pripravljeni. Še posebej, ker so zaradi želja in prihodnjih zahtev Evropske komisije pred nami velikanski izzivi. Le s hibridno tehnologijo bo cilje o izpustih CO2, ki jih predvideva EU za leto 2030, težko izpolniti.“
vozil sem po nuji fabio 1.0 3cilindre, 2008 3 cilindre in c3 3 cilindre.. nikamor ne grejo, pri 140 tulijo …
Rad imam dizel. Ima velik navor, nizke obrate in predvsem veliko avtonomijo. Je tih in varčen, čist in varen. V …
Od začetka je jasno, da je razcvet dizlov v Evropi zlobiral VAG in nima ničesar skupnega z ekologijo ali učinkovitostjo. …