Pa to ni res - znamke poslujejo rekordno!

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Če bi bili šef ene od velikih avtomobilskih tovarn, bi si verjetno želeli, da bi trenutna kriza trajala čim dlje. Ampak ...
Oglej si celoten članek

Če je bilo leto 2020 v avtomobilski branži v znamenju koronakrize, je letošnje 2021 v znamenju krize s čipi. Prodaja po vsej Evropi je zadnje mesece upadla na raven, ki je nismo videli vse od prejšnjega stoletja, čakalne dobe so pri nekaterih znamkah, ki so prej "bruhale" modele na ceste, nenormalno dolge, mnoge tovarne ustavljene po več tednov, odpuščajo ljudi, v krizi so številni od avtomobilske industrije odvisni dobavitelji. 

A kot ugotavlja specializirano podjetje Ernst & Young, je 16 največjih avtomobilskih podjetij na svetu v zadnjem četrtletju (avgust - oktober) "ustvarilo več dobička kot kadarkoli prej."

"Tako dobro v industriji že dolgo ni bilo."

analitik iz Ernst & Young

Čeprav je prodaja v teh podjetjih zaradi krize s čipi upadla za 16 odstotkov, pa so v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta, ki je bil prodajno zelo dober, v povprečju dobiček povečale kar za 11 odstotkov na skupaj 23 milijard evrov.

Zakaj?

Hudo pomanjkanje avtov na trgu pomeni, da je povpraševanje precej večje od ponudbe. Proizvajalci so tako ukinili veliko večino popustov, ker se jim za prodajo izdelanih avtov ni bati. Prav tako dobavljive mikročipe prvenstveno vgrajujejo v dražje modele z višjimi maržami. 

"Tako dobro v industriji že dolgo ni bilo," po poročanju Automobilwoche ugotavlja analitik iz omenjene ustanove Constantin Gall. A hkrati napoveduje za kupce vozil nič kaj lepšo prihodnost: "Tudi če se kriza s polprevodniki v prihodnjem letu umiri, bodo cene verjetno še nekaj časa ostale višje."

Foto: Volkswagen HUD zaslon obogatena resničnost

Kljub izredno dobičkonosnim časom so to za podjetja tudi izredno zahtevni časi, saj bodo po napovedih iz Ernst & Young pomanjkanje čipov verjetno kmalu občutili tudi tisti proizvajalci vozil, ki so si doslej od dobaviteljev še uspevali zagotavljati njihovo zadostno količino. Najhuje je trenutno na Kitajskem, saj se je največji avtomobilski trg na svetu prvič po letu 2015 skrčil. To pa čutijo tudi evropski, predvsem nemški proizvajalci, ki so močno odvisni od prodaje na tamkajšnjem trgu.   

Optimizacija stroškov in zanesljive logistične povezave bodo v prihodnjih letih, ki bodo v znamenju tehnološke preobrazbe, ključ do preživetja v tej izredno konkurenčni branži, še ugotavljajo analitiki.

Kar 88 odstotkov nemških podjetij v avtomobilski industriji, je v nedavni anketi sporočilo, da se sooča s težavami zaradi pomanjkanja polizdelkov in surovin.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.