Test: Opel crossland X

Foto: Saša Despot Opel crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X
Športni terenci so kljub temu, da ne zagotavljajo niti približno take prostornosti kot enoprostorci, slednje izrinili povsem na rob. Kupci so dali obliki prednost pred prostornostjo, a ne vsi, zato so jih nekateri avtomobilski proizvajalci prilagodili družinski uporabnosti. Preizkusili smo avto, ki ponuja videz suva in prostornost enoprostorca.
Oglej si celoten članek

Kompaktni križanci oziroma mali športni terenci podirajo vse rekorde po prodaji. To so dizajnersko atraktivna kompaktna vozila z dvignjeno karoserijo od tal, ki ponujajo občutek varnosti, boljšo preglednost in lažje vstopanje in izstopanje iz vozila. Nekaj, v kar se hitro zaljubijo vozniki, ki so za male suve pripravljeni odšteti tudi kakšnega tisočaka, dva ali tri več, kot za klasično kompaktno kombilimuzino s petimi vrati. 

Na nemški AC Opel insignia: Na nemški AC smo preizkušali skrajno hitrost

A kompaktni suvi nagovarjajo tudi mlade družine, ki potrebujejo veliko prostora, zato so enoprostorci na trgu obstali, čeprav v manjšem številu. Po atraktivnosti se ne morejo kosati s suvi, ki pa so s prtljažnikom in prostorom na zadnji klopi skopi. To smo opazili, izmerili in občutili tudi na testih. Pravilo pri kompaktnih suvih je visok nakladalni rob prtljažnika in omejena velikost prtljažnika, ki vedno ne zadosti potrebe staršev z majhnim otrokom in otroškim vozičkom.

Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X

Pri Oplu, kjer so pokopali priljubljenega enoprostorca merivo in predstavili naslednika crosslanda X so se razvoja lotili drugače. Gre sicer za skupni projekt s koncernom PSA Peugeot Citroen, vendar pa je opel crossland X vseeno nekaj drugega kot peugeot 2008. Že na prvi pogled je manj suvovski, čeprav pri Oplu trdijo, da je SUV, oziroma križanec, na kar opozarjajo tudi velika kolesa. Nima pa štirikolesnega pogona. Že na prvi pogled je vozilo videti veliko manj robustno kot večja mokka, ki je lahko gnana tudi na vsa štiri kolesa.

Velik prtljažnik adut crosslanda X

Že sama oblika vozila, zunanjost je bila dvobarva, izdaja značilne Oplove poteze. Nos je tipični za nemško znamko, kot tudi pametni žarometi, ki svetijo v polni led tehnologiji in samodejno prilagajajo snop svetlobe pogojem v prometu ponoči ter osvetljujejo tudi v ovinek. Na križanca spominjajo izrazito visoki boki, na Oplovo družino modelov pa "plavajoča streha". Za razliko od mokke X in tudi Peugeotovega sorodnika je nakladalni rob prtljažnika nižji, kar olajša nakladanje. Prostora v njem je v osnovi 410 litrov (+54 litrov v primerjavo z mokko x). V primeru testnega vozila, ki je imel doplačljivo in za 15 centimetrov pomično zadnjo zadnjo klop pa brez preklopa zadnjih sedežev 520 litrov. Prav prtljažnik, široka zadnja klop in občutek prostornosti in zračnosti v vozilu so bistvena prednost crosslanda X pred številnimi tekmeci v tem razredu vozil.

Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X

Za dobrih 20.000 € Opel grandland X je tipičen slovenski avto za dobrih 20 tisočakov

Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40 (opcijsko v razmerju 40/20/40). Zaradi številnih kombinacij zlaganja sedežev smo v crosslandu prevažali predmete različnih oblik in dolžine, prtljažnik pa ima tudi uporabno dvojno dno za ločevanje prtljage. Čeprav vozilo nima sistema "samomorilskih bočnih vrat", ki se odpirajo vsaka na svojo stran kot pri merivi, tudi klasična vrata ponujajo dovolj širok kot odpiranja, da bodo otroci zlahka zlezli v svoje sedeže.

Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X

Dober v ergonomiji

Avtomobil ima številne odlagalne površine, kot so veliki žepi v vratih, zložljiv naslon za roko pri vozniku, dva USB priključka na sredinski konzoli in predal za brezžično polnjenje pametnega telefona. Tudi povezljivost je vzorna in dobro delujoča, zaslon na dotik je z velikostjo osem palcev med največjimi v razredu. Testno vozilo je imelo kot del doplačljivega paketa tudi kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki razkriva kot 180 stopinj za vozilom. Poznamo jo iz vozil skupine PSA, vendar pa tako kot tam grajamo hitrost prikazovanja slike v živo izza vozila, grafično dovršenost in preglednost v slabem vremenu in temi.

Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X

Ročna zavora je za današnje čase netipično še vedno dobesedno ročna, kar ni slabo, ko je treba speljevati v klanec. Je pa oblika ročke v crosslandu nerodna. Avto ima Onstar sistem za pomoč v sili in nadzor na daljavo, kar je še velika redkost v razredu. 

Kabina deluje prečiščeno, ergonomsko je zasnovan uporabniku prijazno, voznik pa določene informacije, tudi informacije, ki jih pridobiva s pomočjo asistenčnih sistemov in o vožnji (navigacija, omejitve hitrosti ...) prejema tudi na prosojnem projekcijskem zaslonu za volanom (400 evrov doplačila). Sedeža spredaj ponujata dovolj oprijema v ovinkih, v kombinaciji s tršim vzmetenjem pa niso tako udobni pri premagovanju slabo vzdrževanih cest, kot smo vajeni pri francoskih tekmecih. 

Reportaža Opel insignia 4x4: Kako dobra je na snegu?

Občutek drugčen kot v astri

Opel je zdaj v lasti Peugeot Citroena, zato crossland X uporablja tudi njihove motorje. 1,2-litrski turbo bencinskim trivaljni motor v crosslandu X smo že pohvalili na ločenem testu, za zelo dobrega pa se je izkazal tudi prožen in vsestranski 1,6-litrski dizelski štirivaljni motor z 88 kilovatov moči (120 KM), ki je po ceni primerljiv z zmogljivo bencinsko turbo konkurenco.

Foto: Saša Despot Opel crossland X

Dizel se za boljšega kot bencinski motor izkaže predvsem na avtocesti, tudi pri vožnji v klanec. Če so pri Oplu delo naredili bolje pri prostornosti in uporabnosti vozila, so nekateri konkurenti vozniško nekoliko spredaj. Predvsem krmilni mehanizem se nam je zdel nekoliko neizrazit in nenatančen, nagibanje v ovinkih pa ni preveč moteče. Občutek je vseeno drugačen, manj vozniški, kot v klasični kombilimuzini, kot je astra. Njegova uporaba v mestih je enostavna. Avto je okreten in enostaven za parkiranje.

Če potegnemo črto. Opel crossland X je družinam prijazen in prostoren križanec. Prav tako ponuja odlično izbiro motorjev, nekaj slabšo vozno izkušnjo v primerjavi z najboljšimi križanci v razredu in napredno opremo, ki bi morala zadovoljiti tudi bolj zahtevne voznike. Tako opremljeno vozilo ni poceni. Crossland X je imel za skoraj šest tisočakov dodatne opreme, kar brez upoštevanih Oplovih akcij pomeni več kot 25 tisoč evrov.

Foto: Anže Petkovšek Opel Crossland X

Combo Opel predstavil svojega berlinga - comba

Podatki o vozilu: opel crossland X 1,6 CDTI ecotec (innovation)
Motor: 1.560 cm3, turbodizelski, 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 300 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.212 × 1.765 × 1.605, medosna razdalja 2.604.
Prtljažnik (v litrih): 410 do 520 (pomična klop) - 1.255
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 105 g CO2/km.
Zmogljivosti: 187 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 14.490 € (osnovni), 19.140 (testi) / 25.125 € (testni z dodatki), 23.025 € (skupaj s popustom)

Plusi: Še posebej prostornost zadaj, veliko tehnologije, motor.

Minusi: nerodna ročna zavora, kamera za vzvratno vožnjo;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.