Dejstva. C SUV razred, kamor se uvršča grandland X, s katerim je Opel med zadnjimi vstopil v najhitreje rastoči razred vozil v Evropi in tudi v Sloveniji, je pri nas leta 2012 znašal sedem odstotkov celotnega trga vozila. Takrat so v Sloveniji registrirali 4.400 suvov C avtomobilskega razreda. Pet let kasneje je vozilo tega segmenta že vsako osmo na novo registrirano vozilo. Letos bo slovenske tablice dobilo okoli 9000 srednje velikih kompaktnih športnih terencev. In napovedi za naprej so samo še rekordne.
Povsem razumljivo je, da si bo kos pogače odrezal tudi Opel, ki je v ta namen predstavil že tretjega člana družine X – po manjših crosslandu X in mokki X, katere posebnost je štirikolesni pogon, še največjega grandlanda X. Do konca leta jih bo Opel pri nas prodal okoli 100, leta 2018 pa že 600.
Dolžina:
Opel crossland X: 4,21 metra
Opel mokka X: 4,28 metra
Opel grandland X: 4,48 metra
Pri Oplu trdijo, da ne bodo izgubljali kupcev pri mokki X, ampak jih bodo pobirali konkurenci, saj grandland X ponuja pogon na prednji kolesi in je bistveno večji, kar 20 centimetrov v dolžino, s tem pa tudi prostornejši. Za električno pomičnimi prtljažnimi vrati ponuja 514 litrov osnovnega volumna, oziroma 1652 litrov, ko podremo zadnjo vrsto sedežev. Prtljažna vrata je možno odpirati tudi z brco pod odbijač, prtljažnik pa je uporabno razdeljen v dva nivoja.
V Rüsselsheimu so v grandlanda X vgradili večino tehnologije za varnost in udobje, ki jo imajo in jo ponuja tudi še prestižnejša insignia. Pohvalno je, da je veliko sistemov za pomoč vozniku že del standardne opreme, ostali pa na voljo v cenovno dostopnih opremskih paketih.
Rast prodaje C SUV vozil v Sloveniji je bila v prvih devetih mesecih leta 2017 v primerjavi z enakim obdobjem lani rekordnih 40 odstotkov
Med asistenčnimi sistemi omenimo sistem za samodejno zaviranje s funkcijo prepoznavanja pešcev, prvič v X-u nadzor utrujenosti, kamero s 360-stopinjskim pogledom na okolico vozila, sistem prilagodljivih žarometov AFL s svetili LED za vse funkcije, ergonomske sedeže, ki grejejo spredaj in zadaj, ogrevan volan, ogrevano vetrobransko steklo, ki pri zunanji temperaturi -10 stopinj Celzija udobno odmrzne steklo, dva večpredstavnostna sistema intellilink (7- oziroma 8-palčni zaslon), sistem OnStar, ki sam javi reševalcem, da ste bili udeleženi v prometni nesreči (v grandlandu X ponuja obogatene storitve: rezervacijo hotelske sobe in iskanje parkirnih prostorov) …
Štirikolesnega pogona nima, ta bo na voljo s priključnih hibridom, ampak poseben sistem Grip Control. Elektronika glede na podlago na pet načinov prilagaja navor kolesom. Zato skupaj z dvignjeno karoserijo in robustno zunanjostjo omogoča tudi pobeg izven utrjenih poti.
Kdo so kupci C SUV vozil v Sloveniji?
Povprečna staros je 49 let
33 odstotkov je žensk
68 odstotkov je dizelskih vozil
povprečna moč motorjev je okoli 100 KM
Z grandlandom X smo prve kilometre že prevozili in strnili vtise iz mednarodne predstavitve, v Sloveniji pa je trenutno na voljo z enim bencinskim, 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem s 96 kilovatov moči (130 KM), oziroma 1.500 evrov dražjim 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem s 88 kilovatov moči (120 KM). Oba je možno kombinirati s serijskim šeststopenjskim ročnim menjalnikom oziroma 1.500 evrov dražjim samodejnim šeststopenjskim menjalnikom. 50 odstotkov kupcev SUV vozil C razreda izbere motorje do 130 KM, ostali del trga pa bodo v prihodnje pokrili z novimi motorji do moči 134 kilovatov (180 KM). V prihodnje bo na voljo tudi s povsem novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Osnovni grandland X stane po ceniku 20.490 evrov, a so pri Oplu pripravili posebne pakete opreme, zaradi katerih bodo športni terenci v Sloveniji za podobno ceno bogato varnostno in tehnološko opremljeni.