Evropska unija je torej sprejela odločitev, ki so ji nasprotovale tudi nekatere velike članice. Med najbolj vidnimi je Nemčija, ki se boji, da bo odločitev še poslabšala že tako slab položaj nemške avtomobilske industrije.
Kot poroča spletna stran Politico, je za odločitev glasovalo 10 članic Evropske unije. pet pa jih je glasovalo proti. Med njimi je bila poleg Nemčije, Madžarske, Slovaške in Malte tudi Slovenija. Preostalih dvanajst držav se je vzdržalo odločitve, vendar je v tem primeru njihov vzdržani glas de facto obveljal kot odločitev za obdavčitev.
Prizadete tudi evropske znamke
Odločitev za dodatne tarife pomeni, da bodo električna vozila, ki jih izdelujejo na Kitajskem, na evropskem trgu dodatno obdavčena že od 1. novembra naprej. S tem ne bodo prizadeti le kitajski proizvajalci, ampak neposredno tudi evropski in drugi proizvajalci, ki električne avtomobile izdelujejo na Kitajskem.
Kot dodatek k obstoječim uvoznim dajatvam v višini deset odstotkov bodo namreč uvozniki morali plačati še dodatne dajatve, ki bodo segle do višine nad 35 odstotkov. Tesla Motors bo tako moral na avtomobile, ki jih izdeluje a Kitajskem, plačati 7,8 odstotka dodatnih dajatev, BYD bo uvoz stal dodatnih 17 odstotkov, Geely dodatnih 18,8 odstotka, SAIC, ki med drugim sodeluje tudi z nemškim Volkswagnom, pa zaradi nesodelovanja pri zagotavljanju podatkov o državnih podporah kar 35,3 odstotka dodatnih dajatev.
Dodatna dajatev bo denimo prizadela tudi marsikateri model avtomobila, ki nosi povsem evropsko ime, a ga izdeluje kitajska tovarna. BMW iX3 ali cupra tavascana bo doletela dodatna dajatev v višini 21,3 odstotka, saj ju izdelujejo na Kitajskem. Modele znamke Smart, ki jih Mercedes-Benz izdeluje v sodelovanju z Geelyjem, pa so dodatno obdavčili za 18,8 odstotka.
Kakšen bo kitajski odgovor?
Z dodatnimi dajatvami na kitajske električne avtomobile bi rada Evropska unija izravnala nepošteno prednost, ki jo imajo ti na trgu zaradi masivnih subvencij kitajske države. Unija je od oktobra 2023 izvedla obsežne preiskave, s katerimi so ugotavljali višino podpor, ki jih podjetjem zagotavlja kitajska vlada. Evropska unija trdi, da so zaradi teh podpor lahko kitajski avtomobili v Evropi okoli dvajset odstotkov cenejši od avtomobilov, ki so izdelani v Evropi.
Dodatne dajatve so zdaj torej sprejete. Ob tem se postavi vprašanje, kakšen bi lahko bil kitajski odgovor. Govori se, da naj bi Kitajska uvedla dodatne 25-odstotne dajatve na avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem z delovno prostornino vel kot 2,5 litra. S tem bi v veliki meri prizadeli prav evropske proizvajalce premijskih vozil.
Kar tako naprej Evropa. To pa zaradi tega, ker ena zmešana ženska s podkupnino Amerike vlada lahko vsem bebcem, vplivnih …
Kitajska ti samo vrni in to v dvojni meri. Vi dragi evropski politiki pa ko bomo v Evropi crkaval se …
Kitajci bodo začeli invazijo na Bruselj....no lobističen in bodo zmagali! Samo povem.....