Zdaj je uradno: Bruselj gre nad kitajske električne avtomobilie

Foto: MatijaJanežič
Foto: MatijaJanežič
Evropska unija je prejela odločitev, da na električne avtomobile s Kitajske uvede zaščitne tarife v višini do 35 odstotkov. Prvi avtomobili bodo obdavčeni že novembra.
Oglej si celoten članek

Evropska unija je torej sprejela odločitev, ki so ji nasprotovale tudi nekatere velike članice. Med najbolj vidnimi je Nemčija, ki se boji, da bo odločitev še poslabšala že tako slab položaj nemške avtomobilske industrije.

Kot poroča spletna stran Politico, je za odločitev glasovalo 10 članic Evropske unije. pet pa jih je glasovalo proti. Med njimi je bila poleg Nemčije, Madžarske, Slovaške in Malte tudi Slovenija. Preostalih dvanajst držav se je vzdržalo odločitve, vendar je v tem primeru njihov vzdržani glas de facto obveljal kot odločitev za obdavčitev.

Foto: MatijaJanežič Automechanika 2024 kitajski avtomobili

Prizadete tudi evropske znamke

Odločitev za dodatne tarife pomeni, da bodo električna vozila, ki jih izdelujejo na Kitajskem, na evropskem trgu dodatno obdavčena že od 1. novembra naprej. S tem ne bodo prizadeti le kitajski proizvajalci, ampak neposredno tudi evropski in drugi proizvajalci, ki električne avtomobile izdelujejo na Kitajskem.

Kot dodatek k obstoječim uvoznim dajatvam v višini deset odstotkov bodo namreč uvozniki morali plačati še dodatne dajatve, ki bodo segle do višine nad 35 odstotkov. Tesla Motors bo tako moral na avtomobile, ki jih izdeluje a Kitajskem, plačati 7,8 odstotka dodatnih dajatev, BYD bo uvoz stal dodatnih 17 odstotkov, Geely dodatnih 18,8 odstotka, SAIC, ki med drugim sodeluje tudi z nemškim Volkswagnom, pa zaradi nesodelovanja pri zagotavljanju podatkov o državnih podporah kar 35,3 odstotka dodatnih dajatev.

Foto: Saša Despot BMW iX1 e

Dodatna dajatev bo denimo prizadela tudi marsikateri model avtomobila, ki nosi povsem evropsko ime, a ga izdeluje kitajska tovarna. BMW iX3 ali cupra tavascana bo doletela dodatna dajatev v višini 21,3 odstotka, saj ju izdelujejo na Kitajskem. Modele znamke Smart, ki jih Mercedes-Benz izdeluje v sodelovanju z Geelyjem, pa so dodatno obdavčili za 18,8 odstotka.

Kakšen bo kitajski odgovor?

Z dodatnimi dajatvami na kitajske električne avtomobile bi rada Evropska unija izravnala nepošteno prednost, ki jo imajo ti na trgu zaradi masivnih subvencij kitajske države. Unija je od oktobra 2023 izvedla obsežne preiskave, s katerimi so ugotavljali višino podpor, ki jih podjetjem zagotavlja kitajska vlada. Evropska unija trdi, da so zaradi teh podpor lahko kitajski avtomobili v Evropi okoli dvajset odstotkov cenejši od avtomobilov, ki so izdelani v Evropi.

Foto: Smart Smart number one

Dodatne dajatve so zdaj torej sprejete. Ob tem se postavi vprašanje, kakšen bi lahko bil kitajski odgovor. Govori se, da naj bi Kitajska uvedla dodatne 25-odstotne dajatve na avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem z delovno prostornino vel kot 2,5 litra. S tem bi v veliki meri prizadeli prav evropske proizvajalce premijskih vozil.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 15:08 4. Oktober 2024.

    Amerika je propadla za njo bo pa eu v vsem svojem blišču. Evropska avtoindustrija gre po poti Nokie.

  • 13:27 4. Oktober 2024.

    Kitajci se bodo že znašli. Višje cene pa bo plačeval EU narod. Jaz sicer ne, ker niti slučajno nočem teh …

  • 13:15 4. Oktober 2024.

    Zelo sem vesel ,da so nabili zaščitne carine ,kajti tomi je znano že iz SFRJ ,katere gospodarstvo je tudi zaradi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.