Običajen teden z ne čisto običajnim avtom

Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008
​​​​​​​Kakšen je delovni teden, pri katerem ima eno osrednjih vlog v življenju družine avto.
Oglej si celoten članek

Seveda nismo iskali nadomestila za hišnega ljubljenčka, bognedaj niti kot dodatnega družinskega člana. Pred peugeota 5008 smo postavili izziv, ali je kot prevozno sredstvo dovolj vsestranski in prilagodljiv, da poskrbi za vsakdanje in manj vsakdanje dneve v življenju čisto običajne družine.

Ponedeljek:

Zgodaj zjutraj na poti v službo sem ga natočil. Peugeota 5008, ki smo ga imeli na podaljšanem testu, je poganjal novi 1,5-litrski dizelski motor. Sredi lanskega leta je nadomestil za deciliter večjega, a hkrati za 10 "konjev" šibkejšega dizla. Iz prostornine velikosti klasične plastenke jih sedaj iztisne 96 kilovatov (130 KM), ob tem pa ohranja enak navor kot prej - 300 Nm. Zaradi vse dodatne vgrajene tehnologije je tudi nekaj težji in za malenkost prekorači mejo 1,5 tone.

Foto: Saša Despot Šest in sedmi sedež Običajno megleno jutro z gnečo na avtocesti in vpadnici v prestolnico. Raznovrstnemu menjavanju tempa je novi motor dobro kos, dodatna moč pride prav pri nabiranju hitrosti. Doseganje dovoljenih hitrosti je lahkotno. Roka brez iskanja tipa ročico šeststopenjskega menjalnika, hod med prestavami je gladek. Višje sedenje in dober vidni kot v prometni džungli prijata. Pri parkiranju je zelo priporočljivo doplačilo za prednje piskače in zadnjo kamero. Ta sicer ni izjemne kakovosti, pomaga pa precej pri parkiranju več kot 4,6 metra dolgega avta.

Ob povratku domov popoldan še skok v trgovino po nekajdnevni nakup hrane in potrebščin. Z zlaganjem stvari v takšen avto ni težav, prostora je na pretek. Da ostanejo stvari v prtljažniku pod kontrolo v ovinkih, izkoristim kar enega izmed velikih pokritih prostorov, prvenstveno namenjena za dodatna sedeža v dnu avta. Ker ju je mogoče v dveh enostavnih potezah povsem odstraniti iz avta, nista nikakršna mrtva teža, prišla pa sta prav, ko sta se za kino najavila še sosedova mulca.

Torek:

Majhna krožnica volana je odlična za hitro spreminjanje smeri. Dvoobmočna klimatska naprava skrbi za čist pogled na cesto od znotraj, medtem ko v brisalce vgrajene pralne šobe niti v najbolj umazani zimi ne dopuščajo nastajanja nadležnih sledi umazanije, kot je to tako pogosto pri ločenem sistemu s šobami na motornih pokrovih. To bi moral imeti vgrajeno vsak avto! Ambient pettisočosmice je pomirjujoče prijazen - moderen videz digitalnih merilnikov s prilagodljivimi vsebinami in sovpadanje z mehko armaturno ploščo, ki je z videzom in občutkom podobna tekstilu.

Foto: Saša Despot Peugeot 5008

Klavirske tipke v sredini in občutek natančne izdelave kabine. Že nekaj časa je, odkar je manjši in zelo sorodni brat 3008 šokiral z novim konceptom notranjosti a nekaj let kasneje peugeota še vedno delujeta tako zelo sveže in to tudi po številnih prevoženih kilometrih. Ostaja sicer pomislek, ali je prav, da je upravljanje klimatizacije izenačeno med meniji zaslona na dotik z ostalimi "življenjsko" manj pomembnimi funkcijami, saj to pomeni odmikanje pogleda s ceste vsakič, ko bi želel popraviti nastavitev temperature.

Danes gresta starejša dva na redni popoldanski krožek plezanja. Nahrbtnik z opremo se porazgubi nekje med ločeno trojico sedežev druge vrste, kjer noge lahko dejansko bingljajo po zraku. V lezenju skozi kranjsko gnečo se za hip zamislim in verjetno bi trčil v prednji avto, da me ni rešil AEB sistem samodejnega zaviranja. Točka več zate, 5008!

Sreda:

Dan za pomemben sestanek, ki bi lahko precej vplival na razvoj našega podjetja. Kravata, srajca in suknjič obvezni. S sodelavcem naju ni prav nič sram pripeljati in parkirati pred moderno poslovno stavbo med nemško limuzino in bahavega suva.

Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Peugeot 5008 je tiste sorte avtomobil, ki ga takoj opaziš med množico parkiranih avtov - samozavesten, ravno prav predrzen suvovski videz se kombinira z igrivo kombinacijo kroma, črnih oplat in LED luči. Z ravno zaključeno streho in odsekanim zadkom naznanja, da zelo ceni tudi uporabnost.

Dobro se je izšlo! Požirek iz plastenka ohlajene vode, ki sem jo vzel iz velikanskega klimatiziranega sredinskega predala, prija.

Šele sedaj se sodelavec sprosti in si začne ogledovati avto. Navdušen je nad premijskim občutkom in prilagodljivo prostornostjo notranjosti, ne more verjeti, da ga žene dizelski motor v velikosti navadne plastenke. 

Ob naštevanju dolgega seznama asistenčnih sistemov, od katerih so številni serijski, je osupel, ker njegov osem let star enoprostorec, ki premore zadnje parkirne senzorje in serijski nadzor stabilnosti, deluje že tako zastarelo.

To je nastalo Test: Peugeot 5008

Četrtek:

Dan zame. Avtocestni potep do Obale za zimsko kolesarjenje. Ni se mi potrebno truditi s strešnimi kolesnimi nosilci (pri nakupu s financiranjem sicer dobite zastonj tako prečne nosilce kot strešni kovček), enostavno v ravno dno podrem naslonjala sedežev in naložim kolo z opremo.

Foto: Saša Despot Peugeot 5008

Na poti me prek osrednjega zaslona vodi Googlova navigacija, saj je telefon povezan z avtom prek Android Auta. Ker pač nimam iphona, sicer bi uporabljal Apple Car Play.

Nazaj grede mi utrujenost in mirno brnenje motorja na tempomatu prideta do živega. Nehote zapeljem prek črte voznega pasu, a me k sreči avto opomni. Ko se to naredi naslednjič, se na merilnikih izpiše opozorilo, naj si privoščim počitek. Res je, kavica in svež zrak sta bila odlična ideja. Pozno popoldan spet razvoz po krožkih.

Petek:

Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Zjutraj sem jaz zadolžen za vrtec in šolo. Spet zamujamo. Ko je že čas odhoda, prvega pritisne na WC, druga išče zvezke, tretji iz ljubega miru trmari.

Vsaj avto mi priskoči na pomoč pri vkrcevanju "na krov" s širokim odpiranjem vrat.

Ločeni zadnji sedeži, na katerih lahko sobivajo tudi trije otroški stolčki hkrati, je precejšnja redkost med današnjimi križanci. Da, to pomeni tudi enostavno pripenjanje pasov, kar lahko opravijo otroci sami, medtem ko jaz že zaganjam motor.

Torbi najdeta prostor v prtljažniku, evakuacija iz avta na cilju pa se je zgodila še pravi čas.

Sobota:

Prijatelj je imel težavo. Želel je prihraniti strošek za dostavo novega večjega hišnega ozvočenja iz trgovine, a v njegovo kombilimuzino velikanske škatle ni mogoče stlačiti ne od strani ne od zadaj. "Imaš ta teden kakšen pickup na testu?"

Dovolj je bil 5008. 780 litrov osnovnega prtljažnika ob dvignjenih naslonjalih in naprej pomaknjenih sedežih je ogromna številka, ki vrže senco na večino konkurence. Nizek in zaščiten nakladalni rob, ravno dno in velika odprtina visoko dvigajočih zadnjih vrat so še dodatni plusi. Prijateljevo ozvočenje se je izgubilo v notranjosti, ob dostavi k njegovim domačim je bil glavna atrakcija avto, ne elektronika.

Avto 5008 je koda za družine z repki

Nedelja:

Dan za družinski izlet. Za avanturo. Ko poleg videza športnega terenca pride prav tudi skoraj 24 centimetrov odmika od tal. Peugeot 5008 sicer nikoli ni 4x4 vozilo, a za razpredene slovenske poti in potke zadostujeta tudi zgolj prednji dve kolesi. Seveda smo morali vzeti s seboj še polovico taborne opreme - walkie talkije, daljnogled, kompas… Za dobro počutje na poti poskrbi peugeot sam z družinskim paketom - zložljivima mizicama, senčniki, varnostnim zaklepanjem zadnjih stranskih stekel), zatemnjenimi zadnjimi stekli ...

Foto: Saša Despot Peugeot 5008

Še sreča, da ima 5008 kot kakšen čistokrvni enoprostorec prostorčke v dnu avtomobila, mizice v naslonjalih in zavese na steklih. Po avtocestni vožnji do Razdrtega je bilo treba zaviti navzgor, proti Nanosu. Motor s petimi potniki in njihovo kramo ni imel nikakršnih težav. Volan je zlahka obvladal serpentine. Ko je zmanjkalo asfalta, so pnevmatike enako zavzeto zagrizle v trd makadam in tako vse do izhodišča. Naprej pa peš, čez slikovite planjave očaka Vipavske doline, občudovat razgled daleč naokoli.

Ob povratku še obvoz s sprehodom po tesnih uličicah Vipave in raziskovanje izvirov istoimenske reke. Za vsak slučaj je imel najmlajši s seboj svoje prevozno sredstvo. Zakaj pa ne, če je prostor v avtu. Ob povratku domov vprašanja s sopotničinega sedeža: "Boš še dolgo imel izposojen ta avto? Prav fin je. In zelo uporaben. Koliko pa stane? Morda pa bi morali …"

Naslednji dan pa že v nov teden in znova vse od začetka.

Zaradi česa je 5008 poseben?

- Prostornost in prilagodljivost družinskega enoprostorca, notranji ambient, mišičast zunanji videz.

Kaj bi si še želel pri testnem avtu?

- LED glavne žaromete in odlični osemstopenjski avtomatik. Kamero boljše ločljivosti.

Kaj bi zlahka pogrešal?

- Glasno opozorilno piskanje, ko odpreš vrata pri zagnanem motorju in neaktivirani elektronski ročni zavori.

Podatki o vozilu (peugeot 5008 1,5 BlueHDi, active)

Motor: 1.499 cm3, turbodizel 
Moč: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 300 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.641 × 1.844 × 1.664, medosna razdalja 2.840  
Prtljažnik (v litrih): 780-1.490
Poraba na testu: mesto 6,3 litra/100 km, avtocesta 6,6 litra/100 km, mešano 5,8 litra/100 km, normni izpust CO2: 107 g/km
Zmogljivosti: 191 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 27.258 (po ceniku), 26.129 (testni avto z dodatki in s popustom)  
Konkurenti: renault grand scenic, renault espace, ford S-max, ford galaxy, VW sharan, seat alhambra, škoda kodiaq, nissan X-trail ...

Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008 Foto: Saša Despot Peugeot 5008

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 17:57 31. Januar 2019.

    mogoče bi bilo prav napisati, da ne carplay ne android avto v Sloveniji vsaj uradno nista podprta?

  • 14:12 31. Januar 2019.

    minus je pižo z dizlskim motorjem in z navadnim menjalnikom zakon je bencin in automacki menjalnik, in hibrit

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.