Ekskluzivno: To ni več clio, kot smo ga poznali do zdaj

Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio Foto: Renault Renault clio
Renault bo novega clia, najbolje prodajano vozilo pri nas, javnosti razkril na avtomobilskem salonu v Ženevi na začetku marca. Mi smo kot eni redkih evropskih novinarjev in edini iz Slovenije vanj že usedli, ga pretipali, celo vozili. To ni več clio, kot smo ga poznali do zdaj.
Oglej si celoten članek

Kako pomemben je clio za Renault, seveda tudi za Slovenijo, saj ga bodo še naprej proizvajali v Revozu v Novem mestu, razkriva podatek, da so se pri francoskem avtomobilskem velikanu sploh prvič do zdaj odločili, da naredijo predstavitev, na kateri novinarjem v popolnosti razkrijejo vozilo več mesecev preden ga bodo razgalili pred očmi javnost. Peščici izbranih novinarjev iz Evrope, bil sem edini slovenski predstavnik, so ga dovolili celo preizkusiti na svoji testni stezi v okolici Pariza. Vse za strogo varovano kuliso.

Foto: Renault Renault clio

Avto Test renault clio R. S.: Ko bi bila formula 1 pol toliko vznemirljiva …

Podpisati smo morali številne papirje, na katerih smo morali celo z velikimi tiskanimi črkami zapisati, da smo razumeli, kaj smo prebrali o varovanju skrivnosti, embargu z objavami. Novi clio je bil strogo varovana skrivnost, ki so jo Francozi začeli razkrivati z današnjim dnem. Danes objavljamo revolucionarno zasnovo potovalne kabine, v torek pa si boste lahko ogledali prve fotografije zunanjosti vozila, ki kroji tako prodajo vozil v Evropi kot pri nas.

Foto: Renault Renault clio

Dobil sem vtis, da so želeli glavni razvojniki in oblikovalci pri Renaultu dobiti zadnje nevtralno mnenje o avtomobilu, preden sploh zapelje na proizvodnji trak in v prodajne salone. Dejali so nam, da so tokrat vsak korak v oblikovanju, razvoju in proizvodnji sproti preizkušali in odpravljali pomanjkljivosti, a nič ne zaleže kot novinarska kritika, ki jo sedma sila prenese na svoje bralce – potrošnike.

Avto Test: Renault clio i feel Slovenia

V ta namen so pri Renaultu v svoj testni center povabili tako malo število novinarjev, da smo bili v veliki manjšini v primerjavi z varnostniki. Telefone so nam ovili v folije, fotoaparati in kamere so bili strogo prepovedani.  

»Zaključujemo clia pete generacije,« nam je razkril projektni vodja Vincent Dubroca, nato pa predstavil najožjo skupino inženirjev in oblikovalcev pri Renaultu, ki so vsak s svojo ekipo poskrbeli za obliko in razvoj pete generacije clia. Vsak strokovnjak se je posebej z vsakim novinarjem posvetil detajlom na vozilu, bodisi na zunanjosti ali v kabini in prtljažniku. 

Vprašanj je bilo ogromno. Že prvi pogled v potovalno kabino je razkril veliko. To ni več clio, kot smo ga poznali do zdaj.

Avto Renaultov športni kult nekoč in danes

Še preden so nam dovolili, da se zapodimo na sprednja sedeža, zadnjo klop ali odpremo prtljažnik, je sledilo predavanje o zgodovini modela. Kmalu bo minilo 30 let od prve predstavitve clia s sloganom »Ima vse, kar imajo veliki.« Saj se še spomnite reklame, v kateri je sin bogatega Arabca namesto zadnjega sedeža v prestižni limuzini želel imeti vozniški sedež v cliu? Prvi clio bo kmalu dobil status starodobnika. Leta 1990, ko je na trg prišel kot zamenjava za slavni renault 5, je ponudil vsebino, ki so jo poznali vozniki espaca. Že takoj se je okitil z nazivom Avtomobil leta. Navdušiti je moral vsakodnevne uporabnike avtomobila, dinamične voznike, študente, dekleta in fante.

Foto: Renault Renault clio

Avto V Sloveniji smo našli lastnika Renaultove klasike

V drugi generaciji je leta 1998 postal bolj odrasel, prostornejši in tehnološki pionir. Tudi pionir na področju športni žepnih raket. Samo spomnite se clia williamsa. 

Pri tretji generaciji so se pri Renaultu odločili za izboljšanje varnosti. To je bil prvi avto s petimi zvezdicami za varnost v B razredu, spet pa se je okitil z nazivom Avto leta. Pri četrti, aktualni generaciji, pa so se osredotočili na vpadljiv dizajn, ki je postal zaščitni znak za vse ostale Renaultove modele, med drugim pa so prehiteli Apple in še pred iPadom v clia vgradili velik zaslon velikosti tablice. 

Foto: Renault Renault clio

Do danes so prodali preko 15 milijonov cliov. To je najbolje prodajan francoski avto na svetu in avto, ki mu prodaja raste navkljub temu, da se stara. Ob predstavitvi četrte generacije leta 2013 so prodali 275 tisoč cliov, lani so prodajo zaključili pri številki 365 tisoč. Kljub naraščajočemu zanimanju za SUV vozila.

Avto Mestni malček, ki je imel vse, kar so imeli veliki

Šef oblikovanja pri Renaultu Laurens van den Acker je, kar odkrito priznal, da so želeli izboljšati številne stvari v primerjavi z aktualno generacijo clia. Pri tem so upoštevali kritike voznikov, torej javnosti in tudi stroke. Zbirali so članke z mnenji in teste vozil novinarjev iz vse Evrope, tudi iz Slovenije, in se na podlagi kritik osredotočili na izboljšave. 

Foto: Renault Renault clio

Zato je bil »VAU efekt« še toliko bolj izrazit, ko sem se prvič usedel za volan novega clia, ki je s pametno zasnovanim kokpitom osredotočen na voznika. Revolucija bi z eno besedo opisali nov videz potniške kabine. Modernost je še ena beseda, ki mi je padla na pamet. 

»Nastala je iz nepopisanega lista papirja«, pogovor o potniški kabini iz oči v oči z menoj začenja van der Acker, ki so ga pri Autocarju leta 2016 razglasili za oblikovalca leta in genija na svojem področju. Nizozemec mi je povedal, da se zavedajo, da je sedenje na zadnjih sedežih v četrtem cliu nekoliko »klavstrofobično« in pogled iz voznikovega položaja nazaj skozi majhno okno slabše pregleden.

Foto: Renault Renault clio

Vse to je bilo del resne razprave, v kateri so iskali rešitve. »Želeli smo si, da ljudje ne bodo presenečeni le ob gledanju vozila od daleč, ampak, da bo imel kupec dober vtis, tudi, ko sem mu bo povsem približal, ga otipal, sedel vanj, ga vozil,« pravi sogovornik in dodaja, da so poleg pripomb upoštevali tudi vse trende, ki trenutno vladajo v avtomobilski industriji. Hkrati pa želijo ustvarjati nove trende in pravila v B kompaktnemu razredu kombilimuzin. »Clio ima večji zaslon na dotik, kot naš veliki enoprostorec espace. Tako velikega zaslona nima noben naš avtomobil, niti nobeno drugo konkurenčno vozilo « je dejal, ko sva si skupaj v vozilu ogledovala digitalne 10-palčne TFT merilnike, ki omogočajo popolno individualizacijo, tudi izpisovanje ADAS podatkov ali pa izbiro pogleda glede na izbrani način vožnje (ekonomičen, športen ali klasičen pogled) in pokončno postavljen ekran, za katerega pravijo, da omogoča odzivnost in kakovost slike na nivoju najmodernejših računalniških tablic. Ekran lahko zdaj meri kar 9,3 palca! Osrednji del so dvignili, na ta način pa so stikala klimatske naprave pomaknili višje, zato zdaj voznik in sopotnik lažje segata do gumbov.

Foto: Renault Renault clio

Avto Trije avtomobili, ki utegnejo pospešili prodajo

Ergonomijo so dodatno izboljšali tako, da so dodali gumbe za bližnjice, do ogrevanja sedežev, klimatske naprave … Nekoliko so zato lahko dvignili tudi menjalnik in poskrbeli, da bo občutek pretikanja bolj športen, povezanost z novim krmilnim mehanizmom pa boljša. Pridobili so tudi več prostora za odlagalne površine, tudi na račun električne parkirne zavore, predal pred sopotnikom so povečali in dvignili ter na ta način pridobili prostor za noge. 

Foto: Renault Renault clio

Kritike so letele tudi na masivne sedeže, ki so ostali udobni kljub bolj kompaktnim meram, tudi zaradi tega pa je pogled iz zadnje klopi naprej zdaj boljši, enako velja za voznikov pogled nazaj skozi zadnje steklo. Sedeži so tudi bolj ergonomski in enostavnejši za uporabo, saj so ročice za njihovo prilagoditev enostavno dostopne. Podaljšali so sedalni del, nov je vzglavnik, ki je veliko tanjši, pri opremi RS ima odprtino. S tem so olajšali izstopanje in vstopanje v vozilo, hkrati pa pridobili dodaten prostor za noge potnikov na zadnjih sedežih.

Renaultovi strokovnjaki so mi razložili, da so skrčili zračno blazino v volanu, ki je zaradi tega bolj kompakten in omogoča boljšo preglednost na digitalne merilnike. Obdelali so tudi področja, ki jih sicer ne vidimo, na primer za volanom. Na splošno pri Renaultu poudarjajo, da je bil narejen velik napredek na področju materialov in izboljšanja kakovosti. Pretipali smo kabino. Na vseh površinah, ki so najbližje potnikom, so mehki materiali, na primer na armaturni plošči, vratnih ploščah in osrednji konzoli.

Foto: Renault Renault clio

Na ogled sta nam bila dva clia z različno opremo, pogledali in otipali pa smo lahko še nekatere razstavljene dele vozila in materiale. Vsak lastnik novega clia si bo lahko ustvaril avtomobil po lastnem okusu. V pogovoru so mi povedali, da bodo na voljo različni paketi za prilagajanje, možno bo na primer izbrati posebne barve za obrobe zračnikov, ki se razprostirajo po celotni širini armaturne plošče. In še ena novost, v cliu bo ponoči vožnja bolj prijetna, saj bo možno v osmih barvah prilagajati osvetlitev.

Foto: Renault Renault clio

Glede na stroga pravila kaj lahko objavimo in kaj ne, še ena zanimiva informacija glede prihajajočega clia. Skupina Renault bo imela do leta 2022 v svoji modelni paleti 12 elektrificiranih modelov, clio pa bo kot prvi postal pravi hibrid. Tehnologijo E-tech so razvili pri Renaultu. Znano je tudi to, da imajo pri Renaultu velike načrte na področju povezljivosti in avtonomne vožnje. »Clio bo pionir,« so nam na vsakem koraku ponavljali inženirji in hiteli poudarjati, da bodo asistenčni sistemi, ki bodo omogočali vse več avtonomne vožnje, vgrajeni najprej v clia.

V torek pa končno razkrivamo zunanjost pete generacije clia, ki se bo kitil tudi z nazivom »Made in Slovenija.« 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 07:36 11. Julij 2019.

    Meni gre pri tehle novih avtomobilih najbolj na jetra tablica, ki je tako bedasto postavljena, namesto, da bi jo vgradili!! …

  • 12:47 28. Januar 2019.

    lahko bi šli še naprej od Peugeot merilnikov, ter dali displej pod šipo ala Byton, z veliko grafiko hitrosti, dosega, …

  • 11:42 28. Januar 2019.

    Zakaj slikanje strogo prepovedano, saj so že z lastnimi slikami vse povedali.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.