Renault clio se je širši javnosti prvič predstavil junija 1990 na avtomobilskem salonu v Parizu, potem pa je na evropskih trgih počasi nadomestil renault 5, ki ga je nazadnje tudi izpodrinil s tekočih trakov v novomeškem Revozu. A to se je zgodilo šele leta 1996.
Zanimivo je, da je clio začel nastajati že kmalu po letu 1984, ko je Renault prestavil popolnoma osveženi renault 5, ki s svojim leta 1972 predstavljenim predhodnikom ni imel skupnega nič več od le osnovne karoserijske oblike. Clio prve generacije je od renaulta 5 podedoval tudi veliko tehnike, tudi platformo in obese, ki so v renaultu 5 sicer izhajale iz večjih renaultov 9 in 11.
Opustitev številčnega poimenovanja
Renault je s cliom opustil tudi do tedaj prevladujoče številčno poimenovanje modelov, saj se je denimo izkazalo, da so kupci pozitivno sprejeli poimenovanje kupeja renaulta fuega, ki je po dolgem času obudil poimensko oblikovanje modelov. Zadnji novi Renaultov model, ki je dobil številčno oznako, je leta 1988 bil renault 19, do leta 1996 pa so številčne oznake povsem izginile iz Renaultove nomenklature.
Sprva so mu namenili bencinska motorja 1,2 8V in 1,4 8V, pri katerih so za pripravo gorivne zmesi skrbeli še klasični uplinjači, a so ti zaradi zaostrenih okoljevarstvenih predpisov že leta 1992 svoje mesto prepustili elektronskemu vbrizgavanju goriva v sesalni vod. Na voljo sta bila tudi 1,7- in 1,9-litrska atmosferska dizelskima štirivaljnika.
Se morda kdo še spomni Renaultovih nekdanjih oznak za nivoje opreme RL, RN in RT, ki so bili tedaj na voljo? Ali pa skoraj razkošnega clia baccara, ki je na ceste zapeljal maja 1991, ter športnega clia 16V, ki sta mu majhna masa in 101-kilovatni motor 1,8 16V pomagala do navdušujočih pospeškov. Vsekakor velja izpostaviti, da je renault clio prve generacije osvojil tudi laskavi naslov evropski avto leta 1991.
Prva osvežitev uvede clio williams
Marca 1993 je nastopil čas za prvo konkretnejšo prenovo clia, ki pa se je odrazila le v malenkostih. Še najbolj očitna je bila sprememba maske hladilnika, kjer je odprtino z dvema kovinsko obarvanima letvicama nadomestila enotna odprtina v barvi karoserije. Okrasni letvi na boku sta bili večji, bolj sodoben videz pa so cliu dale tudi zaobljene zadnje luči. A motorji in tehnika so ostali bolj ali manj enaki.
S prenovo sta prišla tudi kar dva športna clia. Clio williams, v katerem bi seveda lahko našli vezi z moštvom formule 1 Franka Williamsa, je bil skoraj superšportnik in seveda namenjen največjim športnim navdušencem, saj je njegov 2-litrski štirivaljnik 16V razvijal kar 108 kilovatov moči in ga je pognal kar do 215 kilometrov na uro. Tistim z malo manj a še vedno precej športno žilico pa je ustrezal clio RSi z "zgolj" 81 kilovati moči.
Uspešni dirkalnik
Renault clio williams je bil tudi zelo uspešen dirkalnik za rally. V osnovni različici za dirke skupine N so mi namenili dirkalno podvozje, drugačno elektronsko upravljanje motorja in dirkalni izpušni sistem, kar mu je moč dvignilo na dobrih 121 kilovatov. Varnostno kletko so mu izdelali pri specialistu Matter France, lupinaste sedeže pa pri Sabeltu. Naslednja stopnja je bil dirkalnik za skupino A, ki so mu dodali 16-palčna kolesa, dodatne izboljšave podvozja in zavor ter motor, ki je razvijal med 151 in 162 kilovatov moči. Najviše je bil kit dirkalnik clio williams maxi, ki mu je Sodemov motor omogočal moč med 184 in 195 kilovati. Ne pozabimo pa tudi na vrsto dirkalnih specialk, ki na osnovi serijskih cliov so in še nastajajo v različnih zasebnih delavnicah.
V drugi fazo so clia začeli izdelovati tudi v novomeškem Revozu, kjer je s tekočih trakov najprej izpodrinil še vedno priljubljeno a močno ostarelo katrco oziroma renault 4, julija 1996 pa tudi renault 5.
Električni clio
Prva generacija clia ni doživela le danes običajne ene, ampak kar dve koreniti prenovi. Druga leta 1995 je bila še nekoliko bolj korenita od prve. Clio je tedaj dobil bolj zaobljene žaromete, v katere so bili integrirani tudi smerniki, na vratih prtljažnika se je pojavila tretja zavorna luč, z drugimi Renaulti pa so uskladili tudi napis "Clio" na zadku.
Danes povsem samoumevno zračno vrečo je dobil tudi sovoznik, varnost pa so prvič povečali tudi zategovalniki prednjih varnostnih pasov. V prid varčevanja z gorivom so osvežili tudi motorje, ki so se morali v primerjavi s predhodniki odpovedati tudi nekaj moči. Če smo do zdaj vedno omenili športne različice clia, pa naj tokrat pride na vrsto električna. Renault je namreč septembra 1995 predstavil clio electrique, ki ga je seveda poganjal elektromotor, za njegovo napajanje pa so skrbele nikelj-kadmijeve baterije.
Leta 1997 je clio prve generacije vendarle zastarel in jeseni ga je nasledil clio druge generacije.
Zvezda reklam
Ne pozabimo, da je bil clio prve generacije tudi uspešni 'igralec' v televizijskih oglasih, ki so nekateri doživeli celo kultni status, V Veliki Britaniji je to denimo bila serija oglasov, v kateri sta nastopala Nicole in njen 'papa', pri nas pa smoga spoznali predvsem v oglasu, kjer se mora arabski sine zato, da bi lahko podedoval očetov imperij odpovedati cliu. Kar pa nikakor ni tako preprosto kot se sliši.
Pa še ena zanimiva malenkost. Na Japonskem se je renault clio imenoval lutetia, saj si je ime 'clio' že pred tem rezervirala Honda. In kaj pomeni lutetia? Tako so stari Rimljani imenovali predhodnika Pariza.
Ki je tudi tebe peljal na morje, kajne.
za po žemlje v Hofer je čist ok, nizkoproračunec, pač.