Citroën, ki je del koncerna Stellantis, tudi v Sloveniji začenja s projektom ponovne uporabe nadomestnih delov (SUSTAINera). Cilj je v prvi vrsti zmanjšanje odtisa CO2, to pa je eden od korakov do cilja, da do leta 2038 avtomobilski proizvajalec doseže ničelno stopnjo ogljičnega odtisa.
Kot so pojasnili v Stellantisu z novo oznako SUSTAINera zagotavlja preglednost prihrankov pri materialih in izpustih C02. Oznaka velja tako za avtomobilske dele in dodatke ter predstavlja nov pristop k vzdrževanju in popravilu vozil.
Popravilo ali vsem poznan izraz »obnova« temelji na tem, da se obrabljeni deli popravijo in ponovno vgradijo v vozila tam, kjer sama tehnologija stroškovno in kakovostno upraviči ta način ponovne uporabe. Ponovna uporaba zajema celotno področje nadomestnih delov, saj se ocenjuje, da je na trgu milijone sestavnih delov, ki so še v rabljenih vozilih in so še vedno v dobrem stanju. Lahko gre za poškodovana vozila, ki so izločena iz prometa ali pa vozila, pri katerih zaradi okvar iz ekonomskega vidika ne pride do popravila.
Tomaž Kukovec, direktor poprodaje in nadomestnih delov za C Automobil Import d.o.o. in P Automobil d.o.o., ob tem izpostavlja: »Splošno znano je, da obnovljeni deli omogočajo do 50 odstotkov manj porabe energije pri proizvodnji in do 80 odstotkov manjšo porabo surovin. Pri tem je pomembno izpostaviti, da so ti deli enako kakovostni, hkrati pa z njimi vsi prispevamo k ohranjanju okolja. Na primer, v letu 2022 so pooblaščeni Citroënovi serviserji največkrat pri nas naročili obnovljene motorje, vbrizgalne šobe, turbo kompresorje, vztrajnike motorja, visokotlačne črpalke in EGR ventile. Zagotavljanje kakovosti ponovno uporabljenih delov omogoča, da lahko te nadomestne dele serviserji uporabijo tudi za popravila vozil tekom veljavne tovarniške garancije ali jamstva. S tovrstnim odgovornim poslovanjem skupaj vstopamo v novo obdobje trajnosti, ki ustvarja boljšo prihodnost za naš planet.«
Recikliranje združuje vse naštete vrste ponovne uporabe predstavlja pa veliko širši pojem. Temelji na tem, da se tudi odpadki iz proizvodnje in vozila, ki niso več namenjena za vožnjo ponovno vključijo v proizvodni proces iz vidika surovin. Na tak način je bilo po podatkih skupine Stellantis v zadnjih šestih mesecih zbranih in ponovno uporabljenih več kot milijon recikliranih delov.
Koncept temelji na strategiji krožnega gospodarstva, ki obsega naslednje procese: ponovno izdelavo, popravilo, ponovno uporabo in recikliranje. Ponovna izdelava pomeni, da se vsi rabljeni, obrabljeni ali okvarjeni deli razstavijo, pregledajo in ponovno sestavijo, pri čemer se vse komponente, ki niso podvržene obrabi, preprosto obdržijo in opravljajo svojo funkcijo še naprej. Čeprav niso edini, so primer takšnega procesa polprevodniki, ki so v današnjem času zelo aktualni predvsem zaradi situacije s surovinami na tržišču. V skupini Stellantis je trenutno na voljo 12.000 takšnih delov, večinoma elektronskih komponent, vključno s pogonskimi baterijami za električna vozila.
V Citroënu še pojasnjujejo, da v Sloveniji za vzdrževanje vozil že danes ponujajo bogat nabor obnovljenih, popravljenih ali rabljenih rezervnih delov, ki vključujejo tudi garancijo na material in storitev. Ob tem pa si je ključnega pomena dvig ozaveščenosti, da takšni nadomestni deli omogočajo še eno življenjsko dobo vozila z zagotavljanjem enake kakovosti, kar pomembno prispeva k varovanju našega okolja.