Pri proizvajalcu nizkocenovnih vozil Dacia so se odločili za spremembe. Pojasnjujejo zakaj nov logotip in nove barve, hkrati pa kupce svojih vozil mirijo, da ostajajo "še vedno Dacia."
Dacia je ob predstavitvi svoje nove strategije na začetku leta 2021 napovedala, da to pomeni začetek novega poglavja v njeni zgodovini. Ta napoved se zdaj uresničuje z razvojem celostne podobe: z novimi logotipom, zaščitnim znakom, barvami in področji … vendar znamka ostaja zvesta svojim koreninam, torej nova dobi in nova obleka še naprej za zmerno ceno.
Ideje iz mehanične delavnice
Pri Dacii pravijo, da ostajajo znamka, ki se osredotoča na bistveno, na enostavnost, pristnost … Danes se znamka razvija naprej in kaže nove ambicije, zato to vidijo kot odlično priložnost za preobrazbo celostne podobe.
Logotip in nova barva sta dva elementa, ki so ju ustvarili v oblikovalskem oddelku Dacie z željo, da izrazi bistvo znamke, njene temelje, ki so jo vodili od njenega začetka. Pri znamki so pojasnili ustvarjalni pristop: »Cilj našega ustvarjalnega raziskovanja je bil sprememba grafičnega jezika znamke in njegova osredotočenost na njene glavne značilnosti: čvrstost, enostavnost in voljo do seganja k bistvenemu.«
Kot so pojasnili, logotip, pomemben del nove celostne podobe, že na prvi pogled daje občutek robustnosti in stabilnosti. Oblika črk je namenoma minimalistična in odraža zadržan in bister značaj. Črki D in A sta odprti, brez črtic, obdržali sta le tisto, kar je bistveno za njuno prepoznavo. Črki C in D sta zrcalni sliki ena druge in poudarjata željo po oblikovanju enostavnega in geometričnega grafičnega jezika.
Te geometrične poteze logotipa verigi črk vdihnejo vtis mehaničnega gibanja.
Navdih so dobili pri predmetih, ki se najdejo v delavnicah, pri mehaniki: zobniki, verige, orodje ipd. Gre torej za predmete, ki so praviloma povezani z robustnostjo, zanesljivostjo in funkcionalnostjo.
Zaščitni znak je pravzaprav izvleček, esenca logotipa, ki z enostavnimi in jasnimi obrisi ponazarja zvezo med črkama D in C kot dvema elementoma, ki sta združena v popolni simetriji kot močna in trdno povezana člena verige, simbola čvrstosti in povezanosti. Zaščitni znak je močan grafični element, ki bo po prepričanju Daciinih oblikovalcev omogočal enostavno in takojšnjo prepoznavnost tudi na daleč.
Barve širnih prostranstev
Barvna paleta, zasnovana okrog zelene kaki barve, evocira povezanost z naravo, ki naj bi bila za kupce znamke Dacia pomembna. Barvno paleto dopolnjujejo drugotne barve. Temna kaki, terakota in peščena znamko sidrajo na zemljo, medtem pa živa oranžna in svetlo zelena dodajata malo bolj tehničen pridih.
Naslednji korak bo umestitev novega zaščitnega znaka in logotipa na vozila znamke. To bomo uvedli naslednje leto, z jesenjo 2022.
nazadnje ko sem za foro gledal cene dacie, ni bil vec nizkocenovnik.