Nekateri bi morali plačati tudi 3.300 evrov kazni za vsak avtomobil!

Foto: Profimedia
Nova pravila glede izpustov CO2, ki bodo začela veljati leta 2021 povzročajo težave. To so kazni, ki bi jih morali plačati za vsak nov avtomobil.
Oglej si celoten članek

Od leta 2021 naprej bodo morali proizvajalci avtomobilov v Evropi plačati kazni, če bodo presegli mejo predpisanih emisij za svoje modele avtomobilov v Evropi.

Če bi gledali podatke iz leta 2018, bi bila skupna denarna kazen kar 33,6 milijarde evrov, so izračunali pri analitskem podjetju JATO Dynamics. EU je sprejela, da morajo biti emisije CO2 v povprečju na vsak proizvedeni avtomobil 95 gramov na prevoženi kilometer, kar predstavlja veliko težavo za proizvajalcev vozil, saj je danes povprečen izpust 11 avtomobilskih proizvajalcev, ki v Evropi prodajo na leto več kot 300.000 vozil precej večji, in sicer v povprečju za 24,7 gramov na prevoženi kilometer.

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

lj obvoznica Znižanje hitrosti na Lj obvoznici za nižje emisije

Razkorak med cilj CO2 in resničnimi izpusti je vse večji. Povprečne emisije koncernov Volkswagen Group (Volkswagen, Seat, Audi, Škoda …) , PSA (Peugeot, Citroën, Opel), Renault Group (Renault Dacia), Nissan Group, BMW Group (BMW, Mini), Hyundai-Kia, Ford, FCA (Fiat, Chrysler, Jeep), Daimler (Mercedes), Toyota in Volvo so bile v lanskem letu v povprečju 119,7 g/ km. To je 2,4 grama več kot leta 2017. Le pri Toyoti so od omenjenih koncernov uspeli znižati izpuste emisij. Pri JATO menijo, da bo cilje še težje doseči glede na padec priljubljenosti dizelskih avtomobilov, ki v zrak izpuščajo manj CO2 kot bencinski modeli in tudi še vedno naraščajočega trenda prodaje večjih in težjih SUV vozil, ki v zrak izpustijo več CO2 kot na primer kombilimuzine ali karavani.

Foto: Profimedia avto izpuh

EU nad emisije Proizvajalci glede testov emisij rotijo Bruselj

Glede na številke je položaj za proizvajalce vozil zelo zahteven, saj so, če štejemo tudi manjše proizvajalce od 18 znamk, le štiri, poleg Toyote še Honda, Suzuki in GM, zmanjšali izpuste, ki skupaj predstavljajo 7 odstotkov vseh registracij novih vozil v Evropi. Na drugi strani so štiri znamke, pri katerih so se izpusti najbolj povečali premijski proizvajalci vozil: Daimler, Jaguar Land Rover (JLR), BMW Group in Volvo z deležem prodaje v Evropi v višini 16 odstotkov.

Če se emisije do leta 2021 ne bodo spremenile glede na podatke iz leta 2018 to pomeni, da bodo številni proizvajalci vozil plačevali velikanske denarne kazni za presežke izpustov CO2. Na podlagi izračunov analitskega podjetja in finančnih rezultatov za leto 2018 bo skupni znesek kazni znašal skoraj polovico skupnega čistega dobička proizvajalca vozil.

Foto: PRIMA PRIMA test električnih avtomobilov

Višji davki? Bo novi test za emisije prinesel bistveno dražje avte?

Najbolj bi po žepu udarilo koncern Volkswagen, ki bi moral za vsak proizvedeni avtomobil plačati kazen v višini 2.525 evrov, kažejo podatki Jato Dynamics. To je skupaj skoraj 9,2 milijarde evrov. Lani je družba ustvarila skoraj za 12,5 milijarde evrov dobička. Z drugimi besedami, kazen bi bila enaka trem četrtinam letnega svetovnega zaslužka koncerna. V primeru koncerna PSA je situacija bolj zapletena. Podjetje, ki ga vodi Carlos Tavares, je od cilja za leto 2021 oddaljeno 23,1 g/km. Posledično bi morali plačati globo v višini 2.194 evrov na prodani avtomobil. PSA bi moral na podlagi obsega prodaje za leto 2018 plačati kazen v višini 5,4 milijarde evrov, kar je več kot polovica globe, ki bi jo moral plačati VW. Toda podjetje je lani ustvarilo čisti dobiček v višini 2,83 milijarde evrov.
Na drugi strani je Toyoto, ki deluje globalno. Toyota se za razliko od drugih večjih proizvajalcev manj zanaša na prodajo v Evropi, po drugi strani pa so emisije zmanjšali zahvaljujoč rasti prodaje hibridnih modelov. Toyota bi morala plačati le za 550 milijonov evrov globe ali zgolj tri odstotke celotnega neto letnega dohodka.

V povprečju so manj kot 100 gramov CO2 v letu 2018 po podatkih JATO Dynamic v zrak izpustila le vozila znamk Tesla (0 g/km), Smart (89,8 g/km) in Toyota (99,9 g/km), pod 110 g/km CO2 pa so se umestili še Peugeot (107,7 g/km), Citroën (107,9 g/km) in Renault (109,1 g/km).

Pri skupini Renault bi bila povprečna globa za vsak avtomobil 2.207 evrov, pri BMW Group 2.609 evrov, Hyundai-Kia 2.852 evrov, Ford 2.576 evrov, FCA 3.373 evrov, Daimler 3.192 evrov, Toyota 745 evrov, Nissan Group 1.807 evrov in Volvo 2.425 evrov.

Nov šok Nekateri proizvajalci bodo morali ponovno testirati emisije vozil

Pri JATO Dynamics zaključujejo, da so v izračun vzeli najslabši možni scenarij, saj verjamejo, da bodo avtomobilski proizvajalci močno elektrificirali ponudbo do leta 2021, na voljo pa imajo še druge zmožnosti za omilitev glob. A največji sovražnik za proizvajalce vozil bo čas.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 09:30 21. Avgust 2019.

    Ne delajmo si nekih utvar in ne odštevajmo tega denarja od dobička podjetij v nekih izračunih. Na koncu se bodo …

  • 09:09 21. Avgust 2019.

    Torej ni cilj zmanjševati izpustov,ampak s kaznimi polniti nenasitno množico pijavk prisesanih na državne malhe......

  • 08:45 21. Avgust 2019.

    Če bi se šlo za čistejše okolje, potem ne bi izdelovali velikih SUVov z ogromnimi motorji, ampak le manjše avtomobile.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.