Številni lastniki vozil ne vedo, da bateriji avtomobila največjo škodo naredi vročina, torej visoke temperature poletje. Nizke temperature blokirajo kemične reakcije znotraj akumulatorja, zato ne more zagnati motorja, hkrati imamo pozimi ob startu nanj priključenih več velikih porabnikov, olje v motorju pa je gostejše in nudi več odpora. A pravzaprav so se zimske težave vaše baterije začele že prejšnje poletje, ko je zaradi visokih temperatur prišlo do trajnih poškodb njene notranjosti, to pa je vplivalo na zmanjšanje zmogljivosti. Sončna pripeka dviga temperaturo pod motornim pokrovom. Ta vročina povzroča počasno izhlapevanje elektrolita v akumulatorju. Tako mislimo, da je kriv mraz, je pa ravno obratno.
Strošek tudi 250 evrov
Za nasvete, kako pravilno izbrati rabljen avto in kaj paziti pri nakupu to pomlad, smo se obrnili na AMZS, ki vodi spletno stran za prodajo rabljenih vozil Dober avto, kjer z oznako Preverjeno izpostavljajo rabljene avtomobile, ki so pregledani in veljajo za varen nakup.
"Sami, brez ustrezne diagnostične opreme ne moremo strokovno preveriti v kakšnem stanju je baterija. Seveda pa nam vseeno veliko o stanju pove občutek, ki ga dobimo ko zjutraj zaženemo avto. Če se v mrzlem jutru, ko obrnemo ključ v ključavnici ali pritisnemo na gumb start ni odločnega zagona in ta poteka počasi ali celo po nekajkratnem poskusu izgublja na moči je jasno, da bo baterijo treba zamenjati. Tudi, če avto dolgo časa stoji in ima težave pri zaganjanju gre lahko za upad kapacitete akumulatorja," pravijo pri spletnem portalu za prodajo in nakup rabljenih in novih avtomobilov z najbolj transparentno ponudbo. Razkrili pa so nam še en trik: ''Pogosto se dogaja, da rabljeni avtomobili pri trgovcih stojijo tudi po več mesecev ali celo leto dni in tak akumulator seveda ne more biti v dobrem stanju. Zato bodite med ogledom avtomobila, ki vas zanima pozorni, ali je prodajalec priključil akumulator na ''booster'' kot pravimo prenosni napravi, ki omogoča zagon tudi, če je akumulator prazen. Z veliko gotovostjo lahko rečemo, da boste slej ko prej morali tak avto odpeljati, ali na servis baterije, ali pa jo zamenjati."
Cena takšne menjave je lahko zelo draga. Če gre za manjši avto z bencinskim motorjem to to znaša okrog 100 evrov, če gre za avto z dizelskim motorjem, ki potrebuje večjo zagonsko moč, pa je ta strošek še za 20 do 30 % višji. Poleg tega dandanes akumulator sami zelo težko zamenjamo (veliko je odvisno od proizvajalca in modela avtomobila) zato je treba dodati še strošek strokovne menjave, ki na AMZS servisu stane od 20 do 45 evrov – odvisno od zahtevnosti. Pri tem pa pri Doberavto opozarjajo vse lastnike vozil, ki imajo sistem start – stop. Strošek pri teh vozilih bo višji najmanj za dobro polovico. "Če nismo ob nakupu rabljenega avtomobila pozorni, smo zato lahko hitro ob 150 ali celo 250 evrov", pojasnjujejo in dodajajo, da je na njihovi spletni strani stanje baterije sicer vedno opisano v poročilu, ki je pripeto vsem oglasom z oznako AMZS Preverjeno.
Trik pred nakupom
Ob nakupu rabljenega vozila pa še en nasvet v povezavi z baterijo vozila: "Avto prižgemo le toliko, da dobi »stik«, ob tem pa pustimo za nekaj minut vklopljene nekatere glavne porabnike električne energije v avtomobilu, kot so na primer, radio, ventilacija. Če bo po tem avto imel težave pri zagonu, je to znak, da lahko računate na prej omenjene stroške menjave."
Sicer pa velja, da so visoke in nizke temperature tiste, ki krajšajo življenjsko dobo bateriji, ki ima sicer tovarniško predvideno življenjsko dobo okrog 4 do 5 let, odvisno od uporabe.
takole bom rekel. če je bil avto s težavami zimskega zagona potem je zdej v avtu nov akumulator. torej ta …