Dacia je z zadnjo generacijo precej zmanjšala svojo modelno paleto, saj so ji od dosedanjih modelov ostali le še trije, terenski duster ter kombilmuzina sandero in limuzina logan. A po drugi strani je pridobila električnega springa in joggerja, ki na svoj način nadomešča kar tri modele: karavanski logan MCV, enoprostorskega lodgyja in dostavniškega dokkerja.
Malce pa se spogleduje tudi s športno terenskim dusterjem, a le od daleč, na enak način kot sandero stepway, ki mu malce več oddaljenosti od tal ter robustna karoserija in šasija omogočata tudi kakšen izlet, ne sicer na teren, ampak malce bolj zahteven makadam. Kljub terenskemu videzu namreč jogger med testom ni ravno vzbujal občutka, da bi lahko z njim lezli po čudnih poteh, saj tudi nima nikakršne opreme, ki bi vozniku na kakršenkoli način pomagala pri takšni vrsti vožnje. A resnici na ljubo povejmo, da to velja za večino današnjih križancev, predvsem tiste z zgolj sprednjim pogonom.
Stopnička
Kaj torej jogger ponuja, česar sandero stepway, s katerim ima največ skupnega, ne? Predvsem veliko prostora, ki izhaja iz tega, da je za prednjimi vrati povsem drugačen, veliko bolj škatlast in predvsem dolg od sandera. Oblikovalci so pri tem uporabili tudi poseben trik, saj karoserije niso le podaljšali, ampak tudi malce povišali. Jogger je namreč od sandera stepwaya višji kar za dobrih 10 centimetrov. In da to ne bi bilo tako očitno, so za prednji vrati naredili kar stopničko, ki streho hitro dvigne na želeno višino.
Stvar je kar dobro vidna in gotovo jo opazite, saj , naj vam je to všeč ali ne, precej izrazito spremeni tudi oblikovni značaj avtomobila. Če se namreč streha sandera stepway začne za stebričkom B še kar gladko spuščati proti zadku, je joggerjeva streha skoraj povsem ravna do konca, potem pa se v slogu švedskih karavanov stare šole skoraj navpično spusti proti zadnjemu odbijaču. Za zadek bi lahko rekli tudi, da precej odstopa od siceršnje romunske oblikovne šole, saj oglato oblikovana vrata na robovih obdajajo luči, ki tudi vzbujajo močan občutek že videnega.
In naj vam je joggerjev zadnji del všeč ali ne, meni osebno se je precej dopadel, vas gotovo očara tisto, kar zagledate, ko odprete zadnja vrata ali vrata prtljažnika, veliko prostora namreč. V tem pogledu bi gotovo lahko priklicali skorajda direktno primerjavo z nekim drugim modelom iz Dacijine zgodovine, loganom MCV prve generacije namreč, ki je v podaljšani karoseriji logana tudi ponujal veliko prostora in tudi možnost sedmero sedežev.
Velikanski prtljažnik
Tudi jogger ima ob razmeroma skromnih zunanjih merah namreč lahko sedmero sedežev, kar mu omogoča raztegnjena platforma CMF-A s katero, čeprav je razvita za avtomobile segmenta B, velikostno sega v segment C. Pri Dacii so torej z joggerjem naredili nekaj podobnega kot Škoda s scalo, kjer so platformo za segment B tudi raztegnili v segment C. Zaradi tega je jogger s 4,547 metra skoraj za pol metra daljši od sandera stepway, z 2,897 metra pa je za skoraj tri decimetre daljša tudi medosna razdalja, kar se odraža predvsem v dolžinski prostornosti predela za prednjima sedežema, torej na drugi in tretji sedežni vrsti.
A testni jogger tretje sedežne vrste ni imel, zato pa je imel velik prtljažnik z osnovno prostornino zajetnih 712 litrov, ki jo je možno povečati na prevozniških 1.819 litrov, vključno s preprostim nalaganjem skozi prtljažno odprtino z nizkim nakladalnim robom. Škoda le, da pri Dacii obilice prostora v prtljažniku niso izkoristili zato, da bi ga lahko uporabniki malce zmanjšali denimo z vzdolžnim pomikom klopi nazaj. To namreč v joggerju ni možno, saj je klop na klasični način togo pritrjena v tla in povečevanje prtljažnika je povsem klasično z zlaganjem naslonjal in sedal naprej.
Škoda, saj je pred sicer solidno zadnjo klopjo, ki je poleg tega še malce višja od prednjih sedežev in tistim, ki sedijo na njej omogoča lep razgled, malo prostora za noge. Tega je sicer še vedno več kot v povprečni kombilimuzini spodnjega razreda, vendar bi ga bilo malce več zelo dobrodošlega. Tako je sedanje na zadnjo klop dokaj nerodno, nekaj akrobatskih sposobnosti pa odrasli potrebuje, če hoče v delovni položaj dvigniti zložljivo mizico, ki so ji njegove noge napoti. Sicer gre za zelo uporaben pripomoček.
Sedemsedežno razlilčico sem sicer vozil na slovenski predstavitvi joggerja in mimogrede lahko omenim, da je tretja sedežna vrsta v joggerju vsaj na občutek povsem prostorna in uporabna, kar so Dacijini oblikovalci dosegli tudi z vdolbino v dnu, ki zagotovi dovolj prostora za stopala. Tudi obljuba o majhni masi zadnjih sedežev in preprostem zlaganjuin odstranjevanju iz avtomobila se je izkazala za precej resnično, bo pa gotovo več pokazal preskus sedemsedežnega joggerja, ki ga pričakujemo z velimi zanimanjem. A po drugi strani prav zaradi onmenjene vdolbine tudi prtljažnik v petsedežnem joggerju nima povsem ravnega dna, kar malce omeji njegovo praktilčnost.
Tole je pa enako kot v sanderu
Kar se tiče voznikovega in sovoznikovega prostora, pa je ta natanko tak kot v sanderu, z manjšo izjemo. Testni jogger je bil namreč namesto z mehansko opremljen z električno parkirno zavoro, ki je v tem modelu na voljo za doplačilo.
Sicer pa so zadeve bolj ali manj enake. Armaturna plošča in obloge so sicer iz trde, a kakovostne plastike, vtis pa popestri tudi tekstilna obloga na delu armaturne plošče. Volanski obroč je višinsko in vzdolžno nastavljiv, infozabavni sistem pa tistemu, ki smo ga poznali že v dacijah prejšnje generacije, dodaja veliko novih funkcij, med drugim tudi brezžično zrcaljenje pametnega telefona.
Ki pa ga niti ne potrebujete tako nujno, saj so se Dacijini oblikovalci domislili priročnega nosilca, ki v avtomobilski infozabavni sistem spremeni vsak pametni telefon sam po sebi, še bolj pa s pomočjo posebne aplikacije, ki na pametni telefon prenese Dacijin infozabavni sistem. Tega v testnem joggerju nismo preskusili, saj je bil opremljen s »pravim« zaslonom in sistemom, je pa imel tudi dodatno držalo za pametni telefon, ki se tudi lahko izkaže za precej koristno zadevo. Sploh ob dejstvu, da slovenski lastniki pametnih telefonov z Googlovim operacijskim sistemom še vedno ne moremo legalno uporabljati vmesnika android auto.
Tako kot pri sanderu se sicer platforma z nižjo specifikacijo kot v cliu in drugih »bolj nobel sorodnikih« tudi v joggerju odraža predvsem v manj aktivne varnosti, torej manj asistenčnih sistemih, kar mu na testnih trkih prineslo le eno zvezdico, celo eno manj od sandera torej. Vendar to za petsedežno različico morda niti ne velja. Organizacija EuroNCAP se je namreč preskusa joggerjeve varnosti lotila zelo površno in kljub temu, da ima precej modificirano platformo in je tudi večji od sandera, kar brez dodatnega preskusa prepisala njegove rezultate in jih, ker sedeži v tretji vrsti sedemsedežne različice niso opremljeni z opozorilniki na nepripetost z varnostnim pasom, zmanjšala za eno zvezdico. Testni petsedežni jogger bi po tej logiki torej moral imeti dve.
Vendar pa ne moremo mimo dejstva, da raven pasivne varnosti ostaja enaka kot v cliu, solidne pa so tudi vozne lastnosti. Tradicionalna vozna tehnika, ABS in ESP na joggerju namreč dobro delujejo, kar se občuti tudi za volanskim obročem. Vožnja joggerja je zaradi daljše medosne razdalje morda celo malce bolj zanesljiva kot vožnja sandera, jogger pa solidno nevtralno opravi tudi z makadamskimi cestami in tako precej upraviči svoj terenski videz. Ko gre za vožnjo, je jogger povsem soliden in preprost vsakdanji avtomobil, k čemur gotovo pripomore tudi pogonska tehnika.
LPG
V testnem avtomobilu je namreč deloval okolju in denarnici prijaznejši turbobencinski (oziroma »turboplinski«) trivaljnik, ki je tovarniško prilagojen na uporabo utekočinjenega zemeljskega plina LPG. Motor deluje v skladu s pričakovanji in solidno hitro pospešuje, v mestu je prožen, solidno pa deluje tudi pri višjih hitrostih na avtocesti, k čemur gotovo pripomore tudi šeststopenjski menjalnik. Pri Daciiji so poskrbeli tudi za uspešen prikaz porabe obeh energentov, vendar ta ne poteka hkrati, ampak je odvisen od tega, kateri energent je trenutno v uporabi.
Ena od dobrih stvari je, da je goriva na krovu veliko več kot v bencinskem sanderu, saj lahko prevozite blizu tisoč, z varčno vožnjo pa morda celo več kilometrov. Še bolj pomembno za uporabnika pa je dejstvo, da je plin LPG še vedno cenejši od bencina in dizla in v času, ko se obema cena dviguje, je to morda še bolj pomembno. Ko je bil jogger v prvi polovici aprila na testu, je namreč na eni od slovenskih bencinskih črpalk, izbrana je bila naključno, liter 95-oktanskega bencina stal 1,503 evra, liter plina LPG pa 1,057 evra. Kljub malce večji porabi plina v primerjavi z bencinom, se računica torej gotovo izide, sploh ob dejstvu, da smo vmes doživeli konkretno podražitev goriv.
Izide pa se tudi računica, ko gre za ceno. Testni dacia jogger exstreme, več v tem modelu skoraj ne morete dobiti, je namreč stal 19.130 evrov, jogger z enakim pogonom pa je sicer na voljo že za 15. 090 evrov. Nove dacie morebiti res ni več mogoče dobiti za manj kot deset tisočakov, kar je bilo možno še nedolgo nazaj, vendar pa se tudi takšna cena za joggerja ob sedanjih razmerah sploh ne zdi previsoka. Navsezadnje za ta denar dobite sicer ne najsodobnejši in najudobnejši, gotovo pa zelo prostoren, uporaben in soliden avtomobil.
dacia jogger exstreme 1.0 Eco-G 100
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 67 kW (91 KM) pri 5.000 vrtljajih (bencin); 74 kW (100 KM) pri 4.800-5.800 vrtljajih (LPG)
Največji navor: 170 Nm pri 2.000-3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 172 km/h, 12,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.547 x 1.748 x 1.632, medosna razdalja 2.897
Prtljažnik (v litrih): 712-1.819
Poraba: 7,6 l/100 km / 7,7 l/100 km (bencin/plin; kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 136/119 g/km
Cena v evrih: 19.130
Družinski avto z 1* ???? Res odličen avto za družine. Je pa cenejši ja...
19 jurjev za Dacio? Hahahahahahahahaha
Dopišite koliko * je dobil za varnost!!! Da bom otroke vozil v tem avru, ki je dobil samo eno * …