Mladi slovenski start-upi imajo dobro ideje, a kako jih izvesti?

Foto: osebni arhiv
Foto: osebni arhiv
Številni mladi Slovenci, tudi mladoletniki, imajo odlične ideje, projekte in izdelke, ki pa jih ne znajo pripeljati na trg. Ne le zaradi denarja, tudi zaradi znanja o poslu, disciplini, ne vedo, kako narediti poslovni načrt. V Sloveniji so brezplačno na pomoč priskočila nekatera podjetja z bogatimi poslovnimi izkušnjami, med njimi tudi Summit motors Ljubljana.
Oglej si celoten članek

Prav milenijci so tisti, ki imajo danes edinstvene ideje, številna tradicionalna podjetja, tudi avtomobilska, pa so že spoznala, da se bodo morala v bližnji prihodnosti za mlade, ki jih zanimajo nove stvari, boriti z drugačnimi pristopi in strategijami. S tem želijo podjetja pogosto združiti industrijsko in podjetniško znanje, tudi razvoj, z novim načinom razmišljanja, ki ga ponujajo mladi start-upi. Rezultat vsega so nove rešitve, ki jih lahko ponudijo množicam.

Golf, pazi se! Ford predstavil avto, ki bo spremenil pravila igre

Ne govorimo zgolj o globalni ideji, saj so start-upi in povezovanje z uveljavljenimi podjetji že del ustaljene prakse tudi v Sloveniji.

"Mnogi mladi imajo samo dobro idejo, ki bi jo lahko izpeljali,“ nam je uvodoma razložil Uroš Mihelčič iz Summit motors Ljubljana, ki se je pridružili projektu Startaj Slovenija in Matiji Goljarju. Slednji je začel z idejo podjetniškega inkubatorja, kjer pa ne lovijo zgolj novih slovenskih podjetnikov, ampak jim tudi pomagajo s svetovanji. 

Foto: Summit motors Ljubljana * - Uroš Mihelčič

Mihelčič pravi, da je Summit motors Ljubljana, uvoznik in distributer za vozila Ford le eden od podpornih partnerjev fundacije, ki želi pomagati mladim: "Nam se to zdi krasen projekt, saj na ta način pomagamo mladim, dijakom in študentom, da začnejo svoj posel in ne odnehajo na svoji poti, zato, ker nimajo znanja iz področij, ki so potrebna za zagon posla pri nas.“ 

Avto Šef Forda duhovito zatrl Teslo

Mihelčič nadaljuje, da imajo najpogosteje nove ideje programerji, zato je veliko digitalnih projektov. Summit motors Ljubljana se je v okviru t. i. poslovnega botrstva odločil za podporo ideje oziroma poslovnega projekta Ivana Kaštruna, ki razvija projekt Skiler – pripomoček, ki omogoča lažje učenje smučanja otrokom in njihovim učiteljem. Hitro so se povezali, saj so partner Smučarske zveze Slovenije.

"To bo zanimiv projekt, ki nam bo pomagal, da vrnemo nekaj znanja in povezav, ki jih pridobimo skozi naše poslovanje. Ne nazadnje tesno sodelujemo s Smučarsko zvezo Slovenije in smučarskimi klubi po Sloveniji, zato nam je ta projekt tako všeč. S tem, ko bomo Slovence navdušili, da začnejo smučati, bomo z novimi potencialnimi športniki pomagali tudi slovenski smučarski reprezentanci in slovenskemu vrhunskemu smučanju,“ je prepričan Mihelčič.

Avto V boksih Fordovih WRC dirkalnikov

Foto: Osebni arhiv

Prav se jim zdi, da se pravo idejo podpre na pravi način in se tako začne razvijati podjetniški duh v Sloveniji. Ne le tam, kjer je denar, ampak tam, kjer je polno idej. "Ni nam težko deliti znanja, povezav in tudi financirati dobro idejo. Pomembno je, da dober projekt dobi začetna krila,“ pravi Mihelčič in razloži, da to pomeni, da mladim podjetnikom pomagajo pri ustvarjanju poslovnega modela, z nasveti glede zalog oziroma kako priti v stik s pravimi ljudmi, da sploh lahko začetnik z dobro idejo prodre na trg. 

Vsako izmed sodelujočih podjetij oziroma poslovnih botrov svojemu vajencu oziroma projektu pomaga, da ga pripelje do polizvedbene faze.

Avto Slovencu so v roke zaupali tri 900 tisoč evrov vredne ford fieste

Mnoga avtomobilska podjetja so tudi s pomočjo start-upov in inovativnih platform o deljenju vozil prodrla na trg delitvene ekonomije. "Vsak start-up, ki pripomore k temu, da izboljšamo učinkovitost našega delovanja in približamo ter olajšamo izbiro avtomobilov pri naših kupcih, je dobrodošel," pravi Mihelčič in dodaja, da je Slovenija atipičen trg, saj nimamo velikega mesta, da bi se avtomobilski uvozniki po vzoru na velika mesta odločili za prodor na trg car-sharinga. "Zato bodo morale na plan prodreti drugačne zamisli o mobilnosti,“ pravi Mihelčič, ki dodaja, da pri nas ne deluje ekonomija obsega. Kljub temu pa tudi pri mladih Slovencih spoznavajo vse več zanimivih idej, vezanih tudi na promet in mobilnost. "Mladi se ne obremenjujejo s stvarmi, ki se jih ne da narediti. Starejši, kot si, prej si postavljaš meje. Mladi vidijo potrebo in najdejo rešitev. Ne gre za naivne zamisli in pogosto, tudi zato, ker nimajo poslovnih izkušenj, več tvegajo, da bi njihova zamisel zaživela,“ še pravi Mihelčič in zaključuje, da je bil tudi to eden od vzrokov, da so pristopili k mentorstvu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 08:26 28. November 2018.

    Mladi slovenski start-upi imajo dobro ideje, a kako jih izvesti?.......Kupiš koleke ,napišeš kaj predlagaš in potem počakaš kakšnih 50 let …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.