CLS je eden od tistih avtomobilov, za katerega lahko rečemo, da je pisal avtomobilsko zgodovino. Predvsem oblika štirivratnega kupeja je tista, zaradi katerega, ne le, da se je ločil od konkurence zunaj podjetja, ampak je bil na nek način simbol znamke, ki cilja na prestiž, kakovost in vozno dinamiko. CLS je vedno poosebljal vse našteto, tudi zato je na trgu vztrajal dolgo vrsto let.
Verjetno je bil celo navdih in velik izziv za oblikovalce, s Slovencem Robertom Lešnikom na čelu, da bo tudi ob predstavitvi nove generacije ostal dovolj originalen ob kopici Mercedesovih kupejevskih modelov. Morda tretja generacija CLS ne izstopa tako zelo iz Mercedesove modelne palete, kjer najdemo med drugim CLA, C kupe, E kupe, S kupe, kot v svoji originalni različici. To je avto z dolgim nosom, ki spominja na morskega psa vključno z ostrimi zobmi (motorna maska) in ozkimi polnimi led žarometi, nizko stransko silhueto, ki z obliko napetega loka in športnim zadkom z ozkimi in izklesanimi žarometi, nikogar ne pusti ravnodušnega.
Kako velik tehnološki preskok je naredil novi CLS smo opazili brez, da smo pritisnili eno samo stikalo. Dovolj je, da smo samo pokukali skozi steklo v notranjost vozila. Manjše razočaranje je ključ, ki je sicer brezstični, a tudi brez zaslončkov, kot jih poznamo pri BMW. Precej navaden.
Notranjost je oblikovana prefinjeno, luksuzno, prečiščeno. Zelo spominja na tisto iz razreda E, z dvema velikima zaslonoma, 12,3 palca, ki prepričata z ločljivostjo, a vseeno nekaterimi jasnimi ločnicami v primerjavi z drugimi modeli, kot so volan, reže za zrak ... Ima pa tudi peti sedež, kar smo nemudoma opazili, saj smo stari CLS dodobra preizkusili pred letom dni.
Tisti, ki si ga lahko privoščijo, lahko pričakujejo veliko. Z izjemo sredinskega sedeža na zadnji klopi, se na vseh preostalih štirih pozicijah sedi udobno in precej športno, nizko. Posebnost za CLS posebej oblikovanih sedežev je, da sta zadnja dva zunanja enaka kot spredaj, a zadaj manjka nekaj prostora za kolena in glavo. Imata pa zadnja sedeža enostavno dostopna isofix sidrišča za namestitev otroških sedežev.
Ne gre spregledati pozornosti za detajle, v oči padejo odprtine zračnih rež v obliki letalskih turbin, ki se vrtijo, vanje pa so vgrajene led žarnice, ki ponoči svetijo v različnih barvah, kakršno si voznik ali sopotnik izbere s pomočjo brskanja po menijih enega od dveh gromozanskih zaslonov, ki sta zlita skoraj čez celotno armaturno ploščo. Občutek na stikalih je prijeten, prav tako prijetno odebeljen je volan, na katerem so tudi stikala s tehnologijo drsnika. Z levim nadzorujemo zaslon pred očmi voznika, torej digitalne merilnike, ki jih prilagajamo slogu vožnje (udobno, športno ...), na desnem pa uravnavamo navigacijo, radio in vse možne bombončke, ki jih Mercedes ponudi (ambientalna osvetlitev, masaža ...). Vse to smo sicer spoznali že pri drugih modelih z zvezdo, saj CLS ni prvi, ki je dobil vse te „sladkorčke“.
Prtljažnik je s 520 litri odmerjen dovolj dobro, da vanj s spretnim zlaganjem zložimo stvari za pot na dopust, le odprtina prtljažnega dela je nekoliko ozka, kar je logično za tovrstno obliko in v prvi poslovni rabi vozila. CLS shooting brake bi bolj primeren za družinsko uporabo, a tokrat ni med opcijami.
CLS navduši s številnimi tehnologijami, za katere so sopotniki v vozilu vprašali: "To danes zmore avtomobil"?
Začnimo pri polnih LED žarometih. Rekli boste, larifari. Ja, dokler jih ne preizkusite v meglenem jutri ali na temni gozdni ali podeželski cesti. Kot bi se noč spremenila v dan, je najlažje opisati občutek ob polno delujočih žarometih, ki so za nameček sposobni prilagajati bel snop svetlobe nasproti vozečim se vozilom. Vseskozi svetijo z največjo močjo, ko pa sistem prepozna objekt na cesti, na primer avto, pred nami ali na nasprotnem voznem pasu, modul v žarometu izklopi led žarnico, ki bi bil lahko bila moteča za druge udeležence v prometu.
Seveda je v CLS na voljo cela plejada serijskih in doplačljivih pripomočkov, ki jih poznamo že iz razredov S in E.
Predvsem v času, ko neprestano poslušamo o avtonomni vožnji, nas je zanimala prav ta. Za zdaj gre za sisteme za pomoč vozniku, kar pomeni, da mora biti voznik v vsakem trenutku, tudi, ko tehnologija avto sama vodi po cesti, pripravljen, da prevzame popoln nadzor nad vozilom. S pomočjo sistemov Distronic Active Proximity Control in podporo električnega servovolana Active Steer Assist CLS omogoča samodejno vožnjo in s pomočjo radarja vzdrževanje varnostno razdaljo. Hkrati stereo kamera sistema temeljito skenira cesto, tudi v mraku in to do hitrosti 210 km/h. Prepoznava prometne znake in črte na vozišču in s pomočjo poseganja v elektroniko volana avto sam vzdržuje vozilo na voznem pasu. Brez dotikanja volana zna varno prehiteti počasno vozilo, ko je to varno in je levi pas izpraznjen. Vse, kar smo morali storiti je, da smo vklopili levi smerni kazalec. Avto je zapustil vozni pas in se preselil na prehitevalni pas. Ko smo vklopili desni smernik, se je spet sam premaknil na desni vozni pas. Pri tem, pa čeprav smo vozili 130 km/h, se nismo niti dotaknili volana. Občutek je naprej malo strašljiv, saj gre pri tem za nasprotovanje vsem pravilom, ki smo se jih učili v šoli vožnje, a tehnologija deluje brezhibno. Avto je prehiteval celo v blagi ovinek. Tudi na podeželski cesti je vozil sam, sistem voznika po 20 sekundah sicer opozarja, da prime volan, a je dovolj, če ga držimo z enim prstom. V povezavi z navigacijo in natančno kartografijo tehnologija točno prepozna, kako oster ovinek je pred nami in temu s posegom v zavorni sistem prilagodi hitrost. Vse zmožen še vedno ni, kar se je izkazalo predvsem v najbolj zaprtih ovinkih, ko prevozi sredino ceste in smo morali sami poseči v krmiljenje.
Vozili smo sicer model CLS 350d, ki je opremljen s 4Matic pogonom na vsa štiri kolesa. Štirikolesni pogon z razporeditvijo 45:55 navora v prid zadnje osi omogoča enostavno in zanesljivo vožnjo, še posebej v spremenljivih jesenskih ali zimskih pogojih, ko je cesta v mrzlih jutrih mastna, čez dan, ko se je ozračje ogrelo na dobrih 20 stopinj Celzija in na prazni cesti pa šestvaljni turbodizel razvaja z močjo 210 kilovatov in kar 600 Nm navora, ki je a voljo že pri 1.200 vrtljajih. Pomemben del k dinamičnosti doda devetstopenjski samodejni menjalnik z naperkami ob volanskem obroču. Kaj pomeni 5,7 sekunde od 0 do 100 km/h, so dobro spoznali sopotniki v vozilu, ki so ostali brez besed. Še posebej, če pogledamo porabo goriva, ki smo jo v kombiniranem ciklu vožnje lahkoto brzdali pod osmimi litri, tudi ob dinamični vožnji pa veliko več kot devetih litrov porabe potovalni računalnik ni pokazal.
Izpostaviti velja zračno vzmetenje, ki ga pri Mercedesu cenijo na dodatna dva dobra tisočaka, ki vožnjo v vseh pogojih naredi lagodnejšo in udobnejšo. CLS je s turbodizlom in omenjenim vzmetenjem na avtocesti hiter potovalnik, prepriča pa tudi na ovinkasti cesti, kljub skoraj dvotonski skupni masi. Voznik lahko izbira kar med petimi režimi vožnje, s pritiskom na stikalo pa se v trenutku spremeni ambient v vozilu, merilniki in nastavitve krmiljenja, menjalnika, motorja. .. Vožnja bi bila še udobnejša, če ne bi imel nameščenih 20-palčnih koles.
Cena je odvisna od dragih doplačil. Začne se lahko pri 65.000 evrih, oziroma slabih 79 tisoč evrih za CLS 350 d 4 matic, testni avtomobil pa je ob vseh dodatkih stal že kar zajetnih 112 tisočakov.
Podatki o vozilu: (Mercedes-Benz CLS 350d 4matic)
Motor: 2.5925 cm3, šestvaljni turbodizelski
Moč: 210 kW (286 KM) pri 4.600 vrt/min.
Navor: 600 Nm med 1.200 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.988 × 1.890 × 1.435, medosna razdalja 2.939
Prtljažnik (v litrih): 520
Poraba na testu: 7,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 148 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 78.930 (osnovna)/ 112.396 evrov (testni)
Plusi: zunanji izgled, žarometi, delovanje asistenčnih sistemov, materiali, zračno vzmetenje, motor in menjalnik;
Minus: Končna cena, uporabnost srednjega sedeža zadaj;
Si želite, da bi našli žensko za eno noč? Obiščite = = > www.3xDate.top
Prejšnji mesec sem zaslužil 32497 $ z uporabo spletnega najučinkovitejšega od treh do petih ur na mojem prenosnem računalniku in …
Krasota od avta