Superb je izdelek, za katerega lahko trdimo, da je res uspel. Oblikovno se je z njim Škoda zasidrala med znamkami, ki ponujajo enega najbolj vpadljivi zunanjih dizajnov. In prav to se prodaja – avto se kupuje z očmi.
Čeprav je tretja generacija v prodajne salone zapeljala že leta 2015, je superb še zdaj lepotec. Če k temu dodamo še rekordno prostornost v kabini in prtljažniku ter napredne tehnologije s podpisom Volkswagna, dobimo avto, ki je še vedno med kupci zaželen. Kljub temu, da so karavani in limuzine srednjega razreda v veliki krizi.
Vendar pa mora slediti tudi zaostrovanju emisijskih norm, zato je superb na voljo tudi z oznako iV – to pomeni, da gre za priklopnega hibrida z električnim in bencinskim štirivaljnim motorjem TSI ter baterijo, ki se polni s polnilnim kablom na električni vtičnici, pa tudi z regeneracijo med vožnjo.
Cilj nove različice je torej zmanjšati emisije.
Izda ga oznaka iV
Čeprav superba poznamo že od leta 2001 pa sta se električni motor in baterije prvič pojavile pod pokrovom tega modela šele v tretji generaciji. Ob prenovi, ki se je zgodila pred dobrim letom dni.
Superb iV se oblikovno praktično ne razlikuje od klasičnega superba. Da gre za priključnega hibrida izdaja oznaka iV, pa še to bodo le redki vedeli kaj pomeni. Tudi reža za priklop kabla je skrita na sprednji maski, zato za razliko od nekaterih drugih priklopnih hibridov superb iV nima dveh bočnih rež za polnjenje bencina ali elektrike.
Avto v dolžino meri 4.869 mm, v širino 1.864 mm, v višino pa 1.469 mm. Medosna razdalja je še vedno "kraljevska" z dolžino 2.841 mm. Zahvaljujoč temu superb tudi kor priklopni hibrid ostaja z nadpovprečnim prostorom za kolena in noge pred zadnjimi sedeži.
Baterija je dovolj kompaktna, s kapaciteto 13 kWh, da ne okrne prostora v kabini, zato pa je manj prostora v prtljažniku, ki pa še vedno ostaja družinsko uporaben. Karavanska različica pogoltne 510 litrov tovora. To je 140 litrov manj kot model z motorjem z notranjim zgorevanjem. Baterije so namreč shranjene pred zadnjo osjo, nad samimi kolesi je zmanjšan rezervoar za gorivo, ki ima prostornino 50 litrov.
V mrazu se doseg krepko zmanjša
Manjše spremembe je doživelo tudi voznikovo delovno mesto. Digitalna armaturna plošča prikazuje tudi informacije o stanju napolnjenosti baterije. Ko je baterija skoraj prazna, na instrumentni plošči sveti rdeča lučka. Morda to ni najbolj posrečeno, saj je rdeča luč na armaturni plošči v večini primerov oznaka za resno težavo, ki zahteva ustavitev vozila.
Namesto klasičnega tahometra digitalna armaturna plošča prikazuje kazalnik, ki voznika prav tako obvešča, ali se baterija prazni, ali polni. Poleg prestavne ročice je nov gumb, s katerim voznik aktivira električni način vožnje.
Škoda superb iV se v praksi sooča z enakimi pasti kot skoraj vsi drugi priključni hibridni avtomobili, ki smo jih do zdaj preizkušali. Poraba bencina je zelo odvisna od stanja napolnjenosti baterije. Po uradnih podatkih bo za vožnjo v dolžini 62 kilometrov zadostovala baterija s kapaciteto 13 kWh. V resnici pa se je doseg v našem primeru pri temperaturah okoli nič stopinj Celzija zmanjšal na 35 kilometrov, pri čemer sploh nismo zapeljali na avtocesto, ki je »rak rana« priklopnih hibridov.
Ko je baterija prazna, glavno besedo prevzame 1,4-litrski bencinski štirivaljnik TSI z močjo 115 kW (156 KM). Največji navor je 250 Nm. Trifazni sinhroni elektromotor s trajnimi magneti ima moč 85 kW (116 KM) in navor 330 Nm. Superb iV ima tako sistemsko moč 160 kW (218 KM) z navorom 400 Nm. To v teoriji pomeni, da gre za zelo zmogljiv pogon.
Elektromotor pomaga motorju z notranjim zgorevanjem v običajnem načinu. Obstaja tudi električni način, pri katerem bencinska enota ostane izklopljena. Elektromotor je v našem primeru dobil besedo predvsem v mestu in podeželski vožnji, ko ga sistem uporablja predvsem za zagon ali za vožnjo z enakomerno hitrostjo. Pri večjih hitrostih, na primer na avtocesti, električna energija pomaga enoti motorja na notranje zgorevanje.
Idealen za številne voznike
V mojem primeru, ko sem se iz Kamnika vozil v službo v Ljubljano, je priklopni hibrid idealen avtomobil. Med tednom, sploh zato, ker sem baterijo na hitro napolnil na javnih polnilnicah, v ljubljanskem BTC, čez noč pa kar na domači šuko vtičnici, sem se vozil zgolj na elektriko. Konec tedna, če se odpravimo na daljšo pot, pa na kombinacijo elektrike in bencina.
Škoda navaja uradno kombinirano porabo 1,72 litra bencina na 100 km. To je mogoče le v primeru polnjenja baterije tudi na daljši poti, kar seveda zahteva daljši čas potovanja in ne verjamem, da kdo to v resnici tudi počne. Potrpežljiv voznik, ki dela zgolj krajše razdalje, kot sam med tednom, ko sem vozilo polnili tudi med službenim časom, sem vozili praktično z nično porabo bencina. Ko pa se je na daljši poti baterija izpraznila, pa se je poraba povečala na 5,2 litra bencina na 100 kilometrov. To sicer ni slabo, je pa precej več od obljubljene porabe 1,72 litra, a hkrati vsekakor konkurenčno tudi dizelskim različicam superba.
Superb iV tudi nima možnosti hitrega polnjenja. To pomeni, da boste baterijo polnili pet ur na domači vtičnici, za realno okoli 40 kilometrov vožnje. To lahko storite v 3,5 urah s pomočjo domače stenske polnilne postaje.
Priklopni hibrid bo všeč tistim, ki niste pripravljeni na šok ob prehodu iz vozila s klasičnim motorjem na notranje zgorevanje na 100-odstotno elektrificirano vozilo. To je skoraj običajni avto, le malo drugačen in za gladek prenos moči na sprednji kolesi skrbi znani 6-stopenjski DSG menjalnik.
Kljub dodatni masi zelo udoben avto
Pri škodi superb bo voznik vešč vožnje čutil, da v svojem drobovju priklopni hibrid skriva težke baterije. Baterije tehtajo 135 kilogramov. K tej teži se doda teža elektromotorja in preostali "dodatki". Kljub temu pa ima superb za razliko od številnih drugih priklopnih hibridov in električnih vozil precej udobno vzmetenje. To se še posebej občuti v mestih, kjer je veliko ležečih ovir.
Karavan lepo požira tudi cestne neravnine. Tudi na avtocesti je stabilnost vozila pri večjih hitrostih zelo dobra. Nekaj več težav ima v ovinkih, kjer je vodljivost manj zadovoljiva.
Tudi na račun razmeroma nekomunikativnega krmiljenja, preko katerega voznik čuti, da se podvozje spopada z dodatno težo. Težave na tem področju je potrdil tudi losov test na katerem je imel superb iV težave.
Priključno hibridni karavanski superb v osnovi stane 37.256 evrov, kar je 1.700 evrov več kot nekoliko manj zmogljiv dizelski superb z dvolitrskim turbo dizelskim motorjem, 7-stopenjskim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom in že znatnih 3.500 evrov nad dizelskim superbom s pogonom na prednji kolesi. Subvencije zanj s strani Eko Sklada ni.
Podatki o vozilu: (Škoda superb combi IV Style 1.4 TSI PHEV DSG)
Prostornina motorja: 1395 ccm
Skupna moč motorja: 160 kW (218 KM), Navor 440 Nm;
Največja moč bencinskega motorja: 115 kW (156 KM) med 5.000 in 6.000 vrt./min
Navor bencinskega motorja: 250 Nm med 1.550 in 3.500 vrt./min
Moč elektromotorja: 85 kW (115 KM)
Navor elektromotorja: 330 Nm od 0 vrt./min
Kapaciteta baterije: 13 kWh
Zmogljivosti: 224 km/h, 7,8 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,2 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 42 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 37.256/42.204(osnovni/testni).
Plus: Udobje, zmogljivost, neslišna vožnja;
Minus: Cena, sklepanje kompromisov;
Kar nekaj prbijajo s temi električnimi fajrcajhi.Se pa ne vprašajo koliko kolma bomo porabili za polnjenje milijon avtov,in kje bomo …
Bla Bla ma dajte se malo poslušat sami sebe čez dan polnim v BTC čez noč pa na domači šuko …