Se še spomnite zgodbe o bogatinu iz bloka?

Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6 Foto: Saša Despot Mazda6
Takumi ni zgolj paket opreme pri mazdi6, ki smo jo preizkusili. Takumiji so japonski mojstri obrti, ki se morajo več let, celo desetletja uriti, preden prejmejo ta naziv. Ali si ime takumi mazda6 zaluži? Test.
Oglej si celoten članek

Avto izstopa. Oblikovno, na zunaj in v potovalni kabini. Delno tudi tehnološko. Predvsem pa s filozofijo. Japonci si kritike vzamejo k srcu. Vse to drži za vnovič prenovljeno mazdo6, ki smo jo na testu vzeli pod drobnogled.

Mazda je ena prav posebna avtomobilska znamka. Je kot tiha miška. Pridno delajo, imajo svoj krog kupcev, ki ga seveda v času globalizacije želijo razširiti. Na bolj premožne.

Foto: Saša Despot Mazda6

RX VISION Mazda RX VISION napoveduje japonsko športno dramo

Brez kupcev po vsem svetu, na vseh trgih, je težko preživeti. Je pa zanimivo, da majhno podjetje, kot je Mazda, razmišlja po svoje in po svoje tlakuje pot, ki kaže željo po tem, da bodo Mazdina vozila vse bolj premijska. Celo sami so rekli, da želijo s popolnim paketom opreme ponuditi to, kar japonski in tudi evropski premijci ponujajo v osnovni opremi.

Foto: Saša Despot Mazda6

Pikolovstvo

Mazda6 ob svoji vnovični in verjetno zadnji prenovi pred upokojitvijo in prihodom nove generacije v vsem še ni na nivoju premijskih nemških limuzin, jih pa v marsičem tudi prekaša. Hkrati pa se, predvsem z občutkom kakovosti gradnje, materiali in tudi delovanjem vgrajenih tehnologij, vse bolj odmika od »ljudskih« znamk. Na to so pri Mazdi nakazali celo s poimenovanjem opreme - Takumi - , beseda pomeni mojster. Pri Mazdi lahko mojster "Takumi" postaneš šele po 20 letih vajeništva. Šele takrat imaš lahko dovolj znanja in aktivno vlogo v procesu zunanjega in notranjega oblikovanja avtomobila, procesu, kako iz prototipa narediti serijski avtomobil in na koncu z vsem znanjem, ki si ga pridobil pri nadzoru kakovosti unovčiti izkušnje, da ne pride niti do najmanjše napake. Takumi torej ni le faza, je način, kako Mazda oblikuje in izdeluje avtomobile.

Foto: Saša Despot Mazda6

Tukaj je Mazda uvaja hibrid med dizlom in bencinarjem

Prav zaradi zadnjih oblikovalskih trendov, ki smo jih videli že pri novi generaciji CX-5, pri Mazdi nagovarjajo tudi kupce vozil premijskega segmenta. Morda se še kdo spomni, kako sem pri mazdi CX-5 zapisal izpoved znanke, h kateri je prišla prijateljica in jo vprašala, kateri bogatin živi v bloku. Pred blokom je bila namreč parkirana mazda CX-5. No, gospa se je pripeljala v škodi superb, cena obeh vozil je bila zelo podobna.

Foto: Saša Despot Mazda6

Sistemi so enostavni za uporabo in delujejo

Mazda6 je ob svoji zadnji prenovi (predstavljena 2013, prvič posodobljena 2016), kot omenjeno pridobila skladen videz sprednjega dela s CX-5, tu ciljam predvsem na satenasto masko s 3D logotipom, za katero je varno pred umazanijo skrit pametni radarski sistem. Slednji je po novem tudi del serijske opreme vozila. Radarski tempomat ima sedaj funkcijo stop-go, kar pomeni, da v primeru zastoja sam zaustavi vozilo, ko se kolona spredaj premakne, pa spelje samodejno. Deluje odlično, varno se zaustavi in vozilo še dovolj hitro spelje, da za vami ne hupajo. 

Foto: Saša Despot Mazda6

Mazdina koncepta Komaj čakamo, da Mazda ta dva koncepta spravi na ceste

Z uspešnico med križanci so uskladili tudi žaromete. Vsa svetila na avtu sedaj serijsko svetijo v LED svetlobi. Tudi na tem področju palec gor za žaromete, ki ponoči odlično razsvetljujejo cesto daleč pred vozilom in tudi v ovinek, pri čemer nam ni treba nikoli stisniti obvolanske ročice. Da ne gre za povsem nov model, boste spoznali ob pogledu na zadek, ki ostaja precej podoben predhodnici. Če smo res pikolovski, smo opazili, da sta izpušni cevi še nekoliko večji in pomaknjeni bolj proti robu zadka, s čimer avtomobil je videti še nekoliko bolj dinamično.

Foto: Saša Despot Mazda6

Pozna se dodatna zatesnjenost

Največji napredek je bil narejen v zatesnjenosti. Japonci so slišali kritike na račun piša vetra in hrupa, ki se je prebijal v potovalno kabino predvsem pri vožnji po avtocesti. Prav spremembe v zatesnjenosti dajejo občutek, da sedimo v precej drugačnem avtomobilu kot prej. Stekla so debelejša, boljše je oblazinjenje, prostor med motorjem in kabino je dodatno izoliran, preproge so goste in debele kot v najbolj prestižnih avtomobilih. Vse to se pozna tudi na reprodukciji zvoka, kar je dober podatek za avdiofile. 
Testirali smo najnovejši paket opreme poimenovan takumi, ki prinaša tudi nappa usnje in dodatke iz lesa. Torej še bolj premijski pristop. To se vidi pri bolje urejeni in dodatno prečiščeni armaturni plošči, pri čemer so iz aktualnega modela prenesli le volanski obroč in nekaj detajlov. Če so nas sedeži na Majorki na prvi vožnji hladili, so nas pozimi v Ljubljani greli. Sedeže so nadgradili z dodatnimi električnimi funkcijami, še vedno pa sem pogrešal, da ne ponujajo podaljšanega sedalnega dela. Prenovljena je tudi zadnja klop, ki pa je lahko zgolj ogrevana, ne pa tudi hlajena. 

Foto: Saša Despot Mazda6

Če bi vedela ... Mazda CX-5 presenetila in šokirala

Večji zaslon, grafika še ne najboljša

Končno so povečali osrednji zaslon, ki ostaja na vrhu armaturne plošče. Zdaj meri 8-palcev, prej največ 7-palcev, že serijsko pa prikazuje tudi podatke navigacijskega sistema. Ekrana ni možno upravljati na dotik, pač pa za to služi okrogli vmesnik med sedežema, ob katerem so še stikala za bližnjice do navigacijske naprave, radijskih postaj ... Odlično! Nekateri so se okroglega vmesnika znebili in vse preusmerili na dotikanje na ekranu. Verjetno se jim bo še kolcalo. Na zaslonu se prikazuje slika iz štirih kamer, ki ponuja 360-stopinjski pogled. Kamera se je izkazala za učinkovito, resolucija pa je nekoliko slabša kot pri dražjih premijskih znamkah. Enako velja za električno uravnavani servovolan, ki je s pomočjo kamere tudi na zavitih cestah uspešno prepoznavala okrogle prometne znake, in s pomočjo navigacije tudi stacionarne radarske kontrole, prepoznava tudi talne označbe, na avtocesti pa zna zato spretno, brez naše pomoči, krmariti po sredini voznega pasu. Prav asistenčne sisteme so pri Mazdi dodobra dodelali. Sistem za samodejno zaviranje v sili, ki deluje do hitrosti 200 km/h, med drugim prepoznava tudi pešce in kolesarje. Prav v segmentu asistenčnih sistemov je Mazda v prednosti pred ostalimi tekmeci in vsaj enakovredna tudi premijskim znamkam. Sistemi so za uporabo nezahtevni, delujejo pa učinkovito.

Foto: Saša Despot Mazda6

Zato pa podpovprečen ostaja multimedijski sistem (nova mazda3 že ima novo generacijo multimedijskega sistema), predvsem pri iskanju radijskih postaj, tudi slovenskega jezika še ne pozna.

Končno za volanom Prva vožnja: Nova mazda3, ali kaj še preostane vozilom v golfovem razredu?

Udoben potovalnik

Novost je še novi digitalni (TFT) zaslon med merilniki hitrosti in vrtljajev, na katerem se vozniku izpisujejo in izrisujejo podatki o vožnji, na primer, kakšna naj bo razdalja do vozila spredaj, ko uravnavamo delovanje pametnega radarskega sistema. Večji, preglednejši in po novem tudi serijskih na vseh nivojih opreme je tudi head-up projekcijski zaslon, ki na vetrobranskem steklu izrisuje tako trenutno omejitev hitrosti, podatke navigacije kot trenutno hitrost in še marsikaj. 

Foto: Saša Despot Mazda6

Preizkusili smo limuzinski model, ki ima nekoliko podaljšano medosje v primerjavi s karavanom, ki kaže, da je prvotno namenjen avtocestnim potovanjem. Mazda6 je ob dodatni zatesnjenosti kabine zdaj zelo udobna križarka. Tudi podvozje neravnine blaži učinkoviteje, zaradi dodatnih ojačitev karoserije je med vožnjo čutiti manj vibracij.

Izboljšan je tudi občutek na volanu, medtem ko samodejni menjalnik, ki smo ga preizkušali, postreže z udobno vožnjo, pogrešali pa smo še kakšno več kot le šest prestav. Deluje sicer usklajeno z najmočnejšim turbodizelskim 2,2-litrskim štirivaljnikom s 135 kilovatov moči (184), ki moč prenaša na prednji kolesi. Dvolitrski motor bi moral biti pisan na kožo tistim, ki avtomobil uporabljate za mirno in udobno križarjenje na avtocesti ali po podeželju. Je izjemno uglajen, v potovalni kabini skoraj neslišen, navora pa je toliko, da bi moral zadostiti tudi apetite bolj dinamičnih voznikov, saj je prehitevanje na avtocesti ali podeželju skoraj bliskovito. Zelo dobro je uravnoteženo podvozje, ki je lahko udobno, oziroma dovolj zmogljivo tudi pri hitrejši vožnji skozi ovinke. Tudi poraba goriva je bila s povprečjem 7,1 litra plinskega olja na 100 kilometrov zelo ugodna.

Foto: Saša Despot Mazda6

Avto Mazda predstavila povsem novi SUV

Mazda6 bi morala biti pisana na kožo estetov, tistih, ki radi potujejo udobno in se navdušujejo na dobrimi materiali. Tudi tistih, ki jih motijo kakšne zakomplicirane tehniologije. Japonci so vse zelo poenostavili, predvsem pa skoraj (multimedijski sistem) vse v mazdi6 deluje brezhibno. Tudi cena bi morala biti glede na opremljenost zelo konkurenčna.

Foto: Saša Despot Mazda6

Podatki o vozilu: (Mazda 6 CD 184 AT takumi plus)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 2.191 ccm
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 4.500 vrtljajih
Najvišji navor: 445 Nm pri 2.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 220 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4870 x 1840 x 1450, medosna razdalja 2.830
Prtljažnik (v litrih): 480
Poraba: 7,1 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 133 g/km
Cena: 38.600 evrov / 35.790 / 38.600 evrov (osnovi testni / testni z dodatno opremo/ testni s popustom)

Plusi: Delovanje asistenčnih sistemov, materiali, zatesnjenost kabine)

Minusi: Multimedija, grafika navigacije, le šeststopenjski samodejni menjalnik;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.