Leta 2024 bo na cestah eno samo veliko gradbišče

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Zaradi gradnje in obnove cest ter avtocest bo v letu 2024 po državi ogromno gradbišč, kar bo še dodatno vplivalo na pretočnost prometa. Kaj in kje se bo gradilo?
Oglej si celoten članek

Leto 2023 je bilo glede gneče na slovenskih cestah verjetno eno najbolj zahtevnih doslej. Časi korone so pozabljeni, v območje schengna je vstopila Hrvaška, pretok tovora se veča, učinkovitega javnega prometa še ni, turizem cveti, zdomci se redno vračajo, še posebej ob raznih praznikih.

Predvsem avtoceste so izredno obremenjene, ob tem pa je pomemben podatek, da je zdaj že več kot polovica slovenskega avtocestnega omrežja starejšega od 20 let in torej dodobra iztrošenega. Sanacije so nujne, da bo omrežje ostalo v primerni kondiciji, obenem se gradijo nekateri pomembni novi odseki.

"Slovensko avtocestno omrežje se stara. Naš cilj je, da ga ohranjamo v dobri kondiciji, varnega in karseda pretočnega, zato načrtujemo letno obnoviti oziroma nadgraditi vsaj 55 km smernih vozišč avtocest in hitrih cest. V letu 2023 smo jih 66,5 km," pojasnjujejo pri Darsu.

Kot da ne bi bilo dovolj izzivov že z usmerjanjem glavnih prometnih tokov, pa so vse skupaj začinile še najhujše poplave v zgodovini države. Številne uničene in poškodovane občinske in državne prometnice je treba sanirati ali zgraditi povsem na novo. Predvsem na državnih cestah so bila zato sredstva iz nenujnih predvidenih naložb preusmerjena v sanacijo na prizadetih območjih. 

Spodaj povzemamo napoved glavnih del, ki bodo v letu 2024 potekala na slovenskem avtocestnem križu, s katerim upravlja Dars, in na državnih cestah, nad katerim bdi DRSC. 

Avtoceste:

Kolonam na avtocestah se od pomladi ne bo mogoče izogniti že brez jutranjih konic ali turističnih vikendov, praktično ne glede na to, v katero smer se boste peljali. Na vseh krakih bodo vsaj v določenem časovnem obdobju potekala obsežnejša dela. Dars opozarja, da je njihova časovnica odvisna tudi od uspešnosti javnih razpisov, od katerih mnogi še niso končani. Navedeni termini so zato okvirni.

Dars bo v 2024 za avtoceste namenil 95 milijonov evrov, od tega 69 milijonov za obnovo vozišč in 13,5 milijona za obnovo objektov. 

Gorenjski krak AC: 

  • Osrednji avtocestni projekt bo še naprej druga cev Karavanškega predora, trenutno so na 85 odstotkih izkopa slovenskega dela, cev naj bi na avstrijsko stran prebili do začetka pomladi. Sledila bodo strojna dela, cev bo predana v promet leta 2025, ko bo sledila še daljša obnova prve cevi.
  • Po koncu zimske sezone se bodo nadaljevala dela na odseku Hrušica – Lipce, tokrat bo na vrsti obnova na smernem vozišču proti Karavankam vključno z viadukti Podmežakla. V 2024 je načrtovana tudi preplastitev priključka Hrušica skupaj z obnovo mostu prek Save in nadvozom na priključku.
  • Spomladi 2024 bo predvidoma potekala obnova cestišča na odseku Šentvid – Koseze, na priključkih Ljubljana Podutik in Koseze ter razcepu Koseze.
  • Ob uspešno izvedenem razpisu za izbiro gradbinca bi se začela dela za ureditev polnega priključka Šentvid. Če bo šlo po načrtih, bi bila glavnina del lahko zaključena ob koncu leta 2024.

Foto: Saša Despot predor Golovec

DARS upravlja in vzdržuje 624,9 kilometra avtocest in hitrih cest, za 143,4 kilometra priključkov, 22,3 kilometra razcepov in 40,8 kilometra drugih cest. Celotno AC omrežje je bilo zgrajeno v različnih časovnih obdobjih. Med 1972 in 1990 je bilo zgrajenega 22,3 odstotka omrežja, med 1990 in 2000 30,7 odstotka, med letoma 2001 in 2010 pa 44,4 odstotka vsega omrežja. Med 2011 in 2023 je bilo v promet predano le še 2,6 odstotka obstoječih avtocest.

Primorski krak AC

  • Če bo izdano okoljevarstveno soglasje za vzpostavitev tretjega prometnega pasu med Vrhniko in Ljubljano, bo izveden javni razpis za oddajo del. V najboljšem scenariju bi do konca leta 2024 lahko že stekla prva dela.
  • Nadaljevala se bo gradnja AC priključka Dragomer med Brezovico in Vrhniko, odprt bo v letu 2025.
  • Spomladi bodo potekala dela na odseku Kozina - Črni Kal.
  • Obnova na delih odsekov Razdrto – Vipava – Ajdovščina skupaj s protivetrnim ukrepi - dela bodo potekala v več fazah v letih 2024, 2025 in 2026.
  • Prenavljali bodo na odseku med Ravbarkomando in Razdrtim, vključno s priključkom Postojna in zamenjavo mostu čez Pivko - javno naročilo bo izvedeno v letu 2024, ko naj bi se začela že tudi pripravljalna dela, večino del je načrtovanih za 2025–2026.

Dolenjski krak AC

  • Poleti in jeseni bodo potekala dela na dveh odsekih in sicer Bič – Trebnje in Kronovo –Dobruška vas.

Štajerski krak AC

  • Če bo izdano okoljevarstveno soglasje za vzpostavitev tretjega prometnega pasu med Domžalami in Ljubljano, bo izveden javni razpis za oddajo del. V najboljšem scenariju bi do konca leta 2024 lahko že stekla prva dela.
  • Pomladi in poleti bodo potekala dela na delih odsekov Fram – Slovenska Bistrica.
  • Za odsek Slovenske Konjice – Dramlje bodo po izvedenem javnem naročilu predvidoma že začeli s pripravljalnimi deli, večina del pa je načrtovanih v obdobju 2025–2026.

Pomurski krak AC

  • Po koncu zimske sezone se bodo nadaljevala dela na odsekih Turnišče – Dolga vas – Lendava.

Ljubljanski obroč

  • Po nekaj zahtevnih letih za voznike bo leto 2024 na obvoznici mirnejše, Dars napoveduje 'le' zamenjavo dotrajanih nadhodov Gotska in Ledarska.

Foto: Saša Despot Asistenčni sistemi polsamodejna vožnja

Tretja os

  • Načrtovana je gradnja drugega odseka severnega dela tretje razvojne osi med Velenjem in Slovenj Gradcem.
  • Predviden je začetek del na prvem odseku tretje razvojne osi med Šentrupertom in Velenjem (hitra cesta med Šentrupertom in Slovenj Gradcem naj bi bila dokončana do leta 2028).
  • Začetek del na južnem delu tretje razvojne osi na trasi Novo mesto vzhod - Osredek (prvi dve etapi naj bi bili zaključeni do leta2028).
  • Začetek gradnje nove cestne povezave Markovci – Gorišnica – Ormož, predvideno trajanje 2,5 leti.

Foto: Boštjan Podlogar/STA Robert Golob na obisku v Baški grapi Baška grapa poplave

Državne ceste

Z Direkcije RS za infrastrukturo smo glede večjih projektov, ki jih bodo začeli ali nadaljevali v letu 2024, poslali naslednji seznam, s katerega je razvidno, da je med projekti veliko tistih s poplavljenih območij:

  • Rekonstrukcija regionalne ceste Miklavž - Hajdina.
  • Rekonstrukcija mostu čez hudournik pri Fali.
  • Rehabilitacija mostu čez Dravo v Borlu.
  • Sanacija plazu in ureditev krožišča v naselju Sv. Trojica v Slovenskih goricah.
  • Rekonstrukcija ceste Zgornja Kungota.
  • Izgradnja zahodne obvoznice Maribor (1. etapa Lackova - Kardeljeva).
  • Obnova ceste Šoštanj - Zavodnje.
  • Rekonstrukcija ceste Mežica - Črna na Koroškem.
  • Rekonstrukcija Brkinske ceste.
  • Obvoznica Železniki (na Plavžu). 
  • Ureditev ceste Češnjica - Rudno.
  • Posodobitev ceste Cezlak - Pesek.
  • Most čez Mislinjo v Otiškem vrhu.
  • Sanacija brežine Šklendrovec.
  • Rekonstrukcija ceste Bresternica - Jurij.
  • Obnova ceste Črna - Šentvid.
  • Rekonstrukcija ceste Bresternica - Jurij.
  • Ureditev ceste Ravne – Dravograd.
  • Rekonstrukcija ceste v Hrastniku - most čez Savo.
  • Most čez Kamniško Bistrico v Stahovici.
  • Rekonstrukcija ceste Podlubnik – Praprotno.
  • Sanacija zidov in brežin Trebija - Sovodenj.
  • Kolesarska povezava Naklo - Bohinj.
  • 1. faza kolesarske povezave "Barjansko kolesarsko omrežje" med  Sinjo Gorico - meja med občinama Vrhnika in Horjul.
  • Gradnja kolesarske poti Vransko - Rogatec in Velenje - Šešče.
  • Ureditev državne kolesarske poti Celje - Vojnik - Dobrna.

Največji občinski projekti 

Med gradbene projekte, ki bodo močno posegli v cestni promet, je v Ljubljani v ospredju nadgradnjoa nadvoza nad Dunajsko cesto, ki spada v sklop urejanja Potniškega centra Ljubljana. Zaradi obsežnih del bo cestni in železniški promet na tej izredno pomembni prometni žili močno oviran vse leto, dela se bodo zaključila šele leta 2025. V prestolnici se bo zaključila prenova drugega odseka Čufarjeve ulice, predviden je zaključek del na Ižanski cesti. 

Mestna občina Maribor na spletni strani glede napovedi za 2024 nima navedenih večjih prometnih projektov. 

V Mestni občini Celje med večjimi cestnimi projekti navajajo ureditev Grajske poti, ureditev novih cest na Ljubečni in Babnem, začetek II. faze obnove ceste v Lokrovec, obnovo Razlagove ulice ter cest Zadobrova-Ljubečna in Teharska-Zvodno ...

V Mestni občini Kranj pa napovedujejo izvedbo naslednje faze gradnje odseka med naseljema Breg ob Savi in Jama in nadhod za pešce in kolesarje pri Tušu. Upajo tudi na začetek gradnje novega mostu pri nekdanji Planiki, zaključen pa bo projekt prenove mostu prek Save na Ljubljanski cesti.

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 11:46 31. December 2023.

    Dolga leta se ni urejalo ,vse bolj za silo ali slabo,se je na polno bentilo ,zdaj se dela na polno …

  • 10:53 31. December 2023.

    Lepo splanirano,a kaj ko se dela vlečejo po polžje.Vse je narejeno,da se promet ne odvija preveč hitro,in da imajo darsovci …

  • 09:34 31. December 2023.

    Jankovič bi se lahko bolje pripravil na gradnjo Emonike in žel. postaje. Že pred začetkom te gradnje bi lahko končal …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.