Pravzaprav je to malce presenetljivo, saj so bili z dizelsko priključno hibridno različico volva V60 v začetku prejšnjega desetletja med prvimi avtomobilskimi proizvajalci, ki so se lotevali elektrifikacije, zgodnji pa so bili tudi z uvedbami bencinskih priključnih hibridov.
Baterijska elektrika pa je prišla šele zdaj, na prenovljenem volvu XC40, ki mu s celotnim imenom pravijo volvo XC40 P6 recharge (oziroma P8 recharge, če gre za štiriokolesno gnano različico). Črka P v imenu pomeni »pure electric«.
Volvo XC40 je na nek način »lakmusov papir« tega, kar se v zadnjih letih dogaja z avtomobilsko industrijo. Ko ga je Volvo leta 2018 začel prodajati, je bil na voljo le z bencinskimi in dizelskimi motorji. Vmes je prišla odločitev švedskega proizvajalca, da iz ponudbe povsem umakne dizelske motorje, ki so jih nadomestili s priključnimi hibridi. Leta 2019 je tako prišel močnejši priključni hibrid T5, leto pozneje pa šibkejši T4, oba z dodatno oznako recharge.
Leta 2020 je prišel tudi prvi električni volvo XC40, močnejša štirikolesno gnana različica P8 AWD recharge, ki pa je bil sprva v zelo majhnem številu na voljo le na izbranih trgih. Šele z lansko prenovo volva XC40, ko se mu je pridružil še volvo XC40 P6 recharge s prednjim pogonom, je postal električni volvo širše dostopen in je na voljo tudi pri nas. Različico s prednjim pogonom smo tudi preskusili na našem testu.
Kaj ta prinaša?
Na kratko povejmo, da je pod motorni pokrov vgrajen elektromotor z močjo 170 kilovatov in navorom 330 njutonmetrov, ki energijo črpa iz 24-modulne litij-ionske baterija s kapaciteto 69 kilovatnih ur. Ta naj bi mu v skladu s ciklusom WLTP omogočala doseg med 414 in 422 kilometri.
Glede na to, da je volvo XC40 že v drugi fazi svojega modelnega življenja, bi lahko rekli, da so pri Volvu na staro šasijo za motorje na notranje zgorevanje zgolj vgradili elektromotor in ga spremenili v električni avtomobil. A to bi bilo daleč od resnice. Volvo XC40 je bil namreč že v samem začetku zasnovan na tedaj novi modularni platformi, ki je bila kljub temu, da je bil sprva na voljo zgolj s termičnimi motorji, prilagojena hitremu razvoju in spremembam ter od samega začetka predvidena tudi za hibridne in električne pogonske sklope.
Volvo XC40 P6 recharge je torej v tem pogledu manj kompromisen kot marsikateri njegov tekmec. In njihov seznam je precej dolg, od jaguarja i-pace ali hišnega polestarja 2 do tesle model Y, lexusa UX300e, forda mustanga mach-E, kie niro EV, audija Q4 e-trona, volkswagna ID.4 in podobnih. Mogoče lahko med tekmece prištejemo tudi kupejevski SUV volvo C40 recharge?
Potencialnih srditih tekmecev je torej precej, vendar tudi električni volvo XC40 v tem pogledu ni od muh. Na PRIMA testu kompaktnih premijskih križancev smo lansko leto volvo XC40, tedaj v bencinski različici, postavili na prvo mesto, saj se je izkazal z zelo uravnoteženo kombinacijo pozitivnih lastnosti, predvsem pa udobja ter odlične končne izdelave, in tudi za električno različico to velja.
Udoben in digitaliziran
Volvo XC40 je namreč udoben in prostoren avtomobil, ki v notranjosti povsem odraža švedskega duha razkošne zadržanosti, čeprav se ta malce razlikuje od ostalih različic. Volvo je namreč električnemu CX40 namenil veliko elementov notranje ureditve iz reciklirane plastike, kar naključnemu opazovalcu sicer ni vidno na prvi pogled, a je tam. Poleg tega je električna različica tudi zelo digitalizirani volvo.
Klasične merilnike je namreč nadomestil visoko resolucijski digitalni sklop s prikazovalniki podatkov, ki so precej izčrpni, tudi ko gre za električne zmogljivosti avtomobil, a zanimivo izpuščajo en pomemben podatek: izračunani doseg avtomobila. Ta se namreč začne prikazovati šele potem, ko se baterija bliža koncu in opozarja na njeno izpraznjenost. Pred tem si prikaza tega podatka v sklopu instrumentov sploh ne morete nastaviti, ampak je treba do njega dostopati preko aplikacija na osrednjem zaslonu infozabavnega sistema.
Googlova pomoč
Ta je 9-palčen in navpičen, tako kot v drugih volvih XC40, najbolj pomemben pa je verjetno podatek, da za njim stoji programska oprema, ki jo je Volvo razvil v sodelovanje z Googlom. Delovanje infozabavnega sistema torej podpira informacijski sistem android. Zato z njim serijsko pridejo Googlovi zemljevidi in Googlov osebni asistent, prav tako pa tudi Googlove aplikacije, ki jih lahko uporabnik naloži s svojega telefona. Seveda pa tudi »klasični« elementi, kakršni so bluetooth povezava s telefonom, digitalni radio ali brezžično polnjenje telefona.
Kot se za Googlov vmesnik spodobni, je delovanje sistema hitro, odzivnost na ukaze je tudi na visoki ravni, prav tako pa je intuitivno in dovolj preprosto tudi sprehajanje skozi menije. Žal pa ostaja grenki pridih tega, da so klasičnim stikalom ostalo zaupani res le najosnovnejši ukazi, vse drugo pa je podrejeno upravljanju preko zaslona. Za vsako stvar se torej morate podati v menije in jo nastaviti preko zaslona, kar nima ravno najboljšega vpliva na voznikovo pozornost in zbranost. A to seveda ne velja le za volvo XC40, ampak nasploh za večino sodobnih avtomobilov.
Vožnja z enim pedalom
Preko menijev na zaslonu upravljate tudi vozne programe. Pravzaprav sta na voljo le dva, osnovni, ko avtomobil deluje kot da bi imel motor na notranje zgorevanje, ter program z okrepljeno rekuperacijo, ki omogoča tudi vožnjo zgolj s pedalom plina. Avtomobil se torej, če je voznik sposoben predvidevanja in pravočasno spusti »plin«, lahko popolnoma ustavi brez uporabe zavornega pedala.
S tem se električni volvo XC40 razlikuje od večine tekmecev, ki so kot električni avtomobili nastali na osnovi različic s termičnimi motorji. In to je mogoče tudi posledica prave modularnosti njegove platforme.
Tudi ko gre za vožnjo, bi težko našli razlike med električnimi in termičnimi različicami. Zaradi visokonapetostne baterije je električni volvo XC40 res precej težji, vendar mu ta zaradi nizke vgradnje tudi precej zniža težišče in zato na cesti deluje enako nevtralno ali mrda celo za kanček bolj. Vsekakor pa je tudi v tem primeru podvozje uglašeno predvsem z udobjem, pa čeprav zato vožnja ni enako dinamična kot v katerem od njegovih tekmecev. A to je že pikolovstvo, saj v vsakdanji uporabi avtomobila tega ne boste opazili in večina voznikov si dodatne športnosti, ki prinaša tudi neugodno trdoto podvozja, v bistvu niti ne želi, ampak bolj ceni udobje, tega pa je v volvu XC40 več kot dovolj.
Tudi pogonski sklop je povsem kos povečani masi avtomobila in temu, kar od avtomobila v tem razredu tudi pričakujemo. Motor je namreč odziven in prožen, dosega pa je tudi dovolj za vsakdanje potrebe in še več, toliko, da strahu pred pomanjkanjem električnega toka ne boste čutili. Uradno deklariranih 400 kilometrov in več bo sicer težko doseči, 300 kilometrov in več pa ob zmerni vožnji z veliko rekuperacije ne bo težko. Poleg tega pa je preskus pokazal, da so pri Volvu poskrbeli za učinkovito polnjenje baterij, ki vzame le toliko časa, kot ga je zares potrebnega.
Kljub temu, da gre za različico avtomobila, ki je bil zasnovan za pestro izbiro pogonskih sklopov, volvo XC40 P6 recharge deluje kot dobro premišljeni električni avtomobil, ki ponuja večino tega, kar od električnega avtomobila pričakujemo, hkrati pa ponuja tudi vse udobje in postale pritikline, ki smo se jih na volvo XC40 že doslej navadili. In pravzaprav je tudi na videz »pravi« volvo XC40, saj na njegov električni pogon pravzaprav namiguje le polna sprednja maska.
Volvo XC40 P6 recharge PRO
Motor: električni
Največja moč: 170 kW
Največji navor: 330 Nm
Zmogljivosti: 160 km/h, 7,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.425 x 1.836 x 1.647, medosna razdalja 2.702
Baterija: li-ion, 69 kWh
Poraba: 20 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 414-422 km
Cena v evrih: 72.585
pozabite na elektriko, ni nafte, ni plina ni peletev ni drv. da nas ne bo zeblo bodo samo še toplotne …