Kupite SUV, pa ne more vleči prikolice?

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Kakšno prikolico lahko vlečemo s svojim avtomobilom? Koliko lahko ta tehta? Marsikdo ima namen z avtomobilom, ki ga kupuje, tudi vleči prikolico, a pri tem je potrebna pozornost.
Oglej si celoten članek

Čeprav velja splošno prepričanje, da lahko veliki SUV-ji tudi vlečejo težke prikolice, to nujno ne drži, saj je sposobnost vleke prikolice odvisna predvsem od motorja. Poleg tega lahko na sposobnost vleke prikolice dodatno vplivata »downsizing« motorja ali elektrifikacija. Če je vleka prikolice torej med vašimi prioritetami, morate biti pozorni na to, kako težko lahko ogledani avtomobil dejansko vleče. Lahko se namreč celo zgodi, da prikolice nanj sploh ne smete pripeti.

Učili smo se Na poligonu smo vlekli prikolico, kaj smo se naučili

Ni vedno tako, kot se zdi

Od športnih terencev večina pričakuje več kot od običajnih kombilimuzin ali celo karavanov in enoprostorcev, saj naj bi bili bolj praktični in prostorni, po zaslugi dvignjenega podvozja pa naj se ne bi bali niti terena, pa čeprav imajo najpogosteje le prednji pogon. Vendar moramo pri tem poudariti, da njihovo poimenovanje in robustni videz pogosto vodita v zmoto.

Foto: Dacia Dacia Duster

Večina športnih terencev je namreč zasnovanih na istih platformah, kot njihovi »civilni« sorodniki, torej prej ali slej marsikdo pride do spoznanja, da se veliko športnih terencev na terenu ne izkaže preveč dobro. Enako pa velja tudi za sposobnost vleke prikolice, saj jih veliko razpolaga zgolj s takšno sposobnostjo vleke kot »navadni« avtomobili, s katerimi si delijo osnovno šasijo.

Avto Tako daleč smo vlekli prikolico le na elektriko

Primeri takšnih dvojic so peugeot 208 in 2008, seat ibiza in arona ali škoda scala in kamiq. Ne glede na karoserijsko obliko lahko namreč ti avtomobilski dvojčki vlečejo zavirano prikolico do največje mase okoli 1.200 kilogramov. V nekaterih primerih se lahko športni terenec izkaže celo za šibkejšega. Renault megane namreč v osnovi lahko vleče prikolico do mase 1.650 kilogramov, tehnično enaki kadjar pa le 1.500 kilogramov. Izjema je le kadjar z najmočnejšim turbodizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom.

Pomemben je motor

Pri vleki je namreč zelo pomembna tudi motorizacija, kar je logično. Od turbobencinskega trivaljnika pač ne morete pričakovati enake vlečne moči kot od turbodizelskega štirivaljnika z večjo delovno prostornino. Pomembna je tudi skupna masa avtomobila in prikolice. Peugeot 5008 lahko tako vleče zavirano prikolico z masami med 950 in 1.800 kilogrami, manjši peugeot 3008 pa med 1.150 in 2.000 kilogrami. Paradoksalno je, da je manjši model v tem primeru na boljšem. Pomembni dejavnik je tudi menjalnik, saj bo avtomobil z enakim motorjem in ročnim menjalnikom lahko vlekel težjo prikolico od tistega s samodejnim.

Foto: Nissan Vleka prikolice

Pomembno je tudi, ali ima avtomobil zgolj prednji ali štirikolesni pogon. Škoda kodiaq s 110-kilovatnim motorjem 1,4 TSI in prednjim pogonom lahko denimo vleče prikolico do največje mase 1.800 kilogramov, enako motorizirani kodiaq 4x4 pa zmore še dodatnih 200 kilogramov. A po drugi strani se pri kodiaqu z enako močnim turbodizelskim motorjem razlika izravna, saj lahko obe pogonski različici vlečeta enako težko prikolico. Sploh vprimeru, če imamo spcifične zahteve, je pred nakupom torej dobro natančno pregledati tudi tabelo s tehničnimi podatki, česar pa večina kupcev v navdušenju nad izbranim avtomoblom ne stori.

Avto Bivalnik za uspešen pobeg pred virusom

Kar 3.500 kilogramov

Nekateri športni terenci lahko vlečejo celo prikolice z največjo dovoljeno maso 3.500 kilogramov, za kar mora voznik imeti že vozniško C kategorije, a takšnih ni veliko, gre pa predvsem za športne terence, ki so s svojim lastnostmi že blizu pravim terencem, kakršna sta denimo jeep grand cherokee, land rover discovery, ali pa prave terence, kot denimo mercedes-benz razreda G. Podobno bi denimo pričakovali tudi od toyote land  cruiser, vendar se njene vlečne zmogljivosti končajo pri treh tonah, prekašajo pa jo celo razkošni športni terenci, kakršni so audi Q7, volkswagen touareg, BMW X5, range rover ali mercedesa GLE in GLS. Vendar tudi pri njih to velja le v primeru, ko imajo pod motornim  pokrovom močnejše motorje.

Foto: Anže Petkovšek Vleka prikolice

Ne gre pa le za moč pogonskega sklopa, ampak tudi za to, kakšen je ta. Zmanjševanje delovnih prostornin in elektrifikacija namreč lahko precej oslabita vlečno moč avtomobila. Volvo XC90, v katerem so na voljo le še štirivaljniki, kljub električni hibridni pomoči namreč lahko vleče prikolico z maso le do 2.700 kilogramov, nekatere njegove različice pa se ustavijo že pri 2.400 kilogramih. Audi Q7 z motorjem 3,0 TSI lahko denimo vleče 3,5 tone, priključno hibridna različica pa le še 2.700 kilogramov. Pri priključno hibridnem Range roverju denimo sposobnost vleke priključnega hibrida v primerjavi s konvencionalnim motorjem celo za dobro tono pade na 2.500 kilogramov, priključno hibridni discovery sport pa lahko vleče celo samo 1.600 kilogramov.

Avto 80 tisoč kilometrov dolga pot se končuje v Sloveniji

Električni velikokrat sploh ne morejo imeti kljuke

Podobno je tudi v nižjih razredih. Priključno hibridna ford kuga lahko vleče le 1.200 kilogramov, konvencionalno motorizirana pa 2.100. Enako velja tudi za samopolnilne hibride. Obstajajo pa tudi izjeme. Hibridna hyundai kona lahko denimo vleče 50 kilogramov težjo prikolico od bencinske. Vendar pa to ne velja za električno, ki sploh ne sme vleči prikolice, kar velja tudi za veliko drugih električnih vozil.

A tudi tu so izjeme. Tesla X lahko denimo vleče prikolico do največje mase 2.276, audi e-tron in mercedes-benz EQC pa do 1.800 kilogramov. Tud škoda enyaq bo lahko vlekla 1.400-kilogramsko prikolico, VW ID.4 pa 1.200-kilogramsko. Vendar pa se tu postavi vprašanje, če je vleka prikolice z avtomobilom, kjer si prizadevamo za vsak dodatni kilometer dosega, res smiselna ali je le dokazovanje našega »prav«, saj obstaja veliko bolj primernih alternativ.

Dom na poti Unikaten počitniški dom, vreden zavidanja

Foto: Shutterstock Dopustniška prikolica

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 10:35 4. Januar 2021.

    www︎.︎Magenot︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želikko najti parrtnerja za sseks

  • 00:35 4. Januar 2021.

    Kaj ima C kategorija veze z vleko prikolice???

  • 00:12 4. Januar 2021.

    ne strinjam se z nekaterimi navedbami. Dovoljena masa prikolice ni odvisna zgolj od velikosti in moči motorja, niti od vrste …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.