Cela vrsta kitajskih blagovnih znamk je najavila prodajo vozil v Evropi. Želijo imeti koristi od preoblikovanja industrije in se uveljaviti z močno elektrificiranimi flotami vozil, v nekaterih primerih pa tudi z novimi prodajnimi koncepti.
Ne gre več samo za novoustanovljena podjetja, kot so Nio, Byton ali Xpeng, ki želijo z inovativno tehnologijo in z vpadljivo obliko tekmovati z električno elito, v katero spadajo Tesla in drugi uveljavljeni proizvajalci električnih vozil. Želijo tekmovati z največjimi, kot je Volkswagen. Želijo dokazati, da so cenovno ugodnejši.
"In tokrat bi jih morali jemati resno," je za nemške medije dejal strokovnjak za avtomobilsko industrijo Stefan Bratzel z Ekonomske univerze v Bergisch Gladbachu: "Večina jih je opravila domačo nalogo in se učila iz preteklih napak." Ne zaman, saj so tudi na uradnih testih trkih in tudi preizkusu specializiranih novinarjev enakovredni nemškim avtomobilom.
Doseg 400 kilometrov +
Blagovna znamka Aiways, ki je z modelom U5 na voljo tudi pri nas, v Nemčiji svoj električni SUV prodaja za okoli 36.000 evrov. Z dolžino 4,68 metra je U5 po velikosti podoben VW ID 4. Njegova baterija ima kapaciteto 63 kWh in doseg 410 kilometrov. Na nemškem trgu je od letos tudi znamka MG. Naš Test MG ZS EV si lahko preberete tukaj.
MG je bil nekdaj britanski, vmes pa so ga prevzeli Kitajci. Vozila proizvaja SAIC na Daljnem vzhodu, skupaj z modelom z motorjev z notranjim zgorevanjem. Marvel R pa bo prvi namenski električni avtomobil pravijo pri podjetju MG. V dolžino bo 4,67 metra, ki bo tekmoval prav z omenjenima aiways U5 in VW ID.4. S polno baterijo bo omogočil doseg okoli 400 kilometrov.
Vroča novinca
Dva vroča novinca pa sta podjetji Ora in Wey. Oba sta del koncerna Great Wall Motors in želita od naslednjega leta tekmovati v Evropi. Ora Cat je kompakten, a prostoren avtomobil, ki v dolžino mri okoli 4,2 metra, prepričati pa želi z osnovno ceno okoli 30.000 evrov. Osnovna različica naj bi ponudila okoli 300 kilometrov dosega, z večjo baterijo pa okoli 400 kilometrov.
Sestrska znamka Coffee01 je namenjena višjemu razredu: SUV se razteza na slabih pet metrov. Baterija priključnega hibrida bi morala omogočiti električni doseg 150 kilometrov, zagotavljajo pri proizvajalcu.
Kmalu še več novih kitajskih avtomobilov
Tudi tu še ni konec kitajskih znamk. Kitajski BAIC ima v svoji ponudbi blagovno znamko Arcfox, ki skrbi za električna vozila. Pokazali so že ta športni terenec z imenom α-T (Alpha-T), ki je nastal v sodelovanju z Magno iz Gradca in naj bi bil kmalu na voljo nemškim kupcem. Glavni delničar Mercedesa Geely je spomladi najavil novo znamko električnih vozil Zeekr (prvi model bo temeljil na konceptu LynkCo ZeroConcept EV8), namenjeno Evropi, zdaj pa načrtuje že drugo znamko baterijskih vozil.
"Srce električnega avtomobila je baterija, ki je zdaj doma na Kitajskem. To je dobro izhodišče za kitajske proizvajalce avtomobilov," pravi avtomobilski ekonomist prof. Ferdinand Dudenhöffer. Potrjuje, da imajo novinci kakovost, ki je zdaj enaka uveljavljenim blagovnim znamkam. Kitajci so morda tudi bolje opremljeni za prihodnost: "Ko gre za programske rešitve, so Kitajci v prednosti. V prihodnosti pa bodo postali vse pomembnejši igralci na avtomobilskem trgu."
kaj nas čaka ? tako kot so japonci v 70 letih prejšnjega stoletja prevzeli primat in je europa uvedla za …