Kitajski proizvajalec avtomobilov MG je sicer že prisoten v Sloveniji, s 1. septembrom letos pa prodajo prevzema podjetje Grand Automotive Adriatic, ki je del izraelske skupine Taavura, pri katerem nameravajo že prihodnje leto mešati načrte uveljavljenim avtomobilskim znamkam pri nas. Tudi na račun cenovne politike. Kot so nam povedali na regionalni predstavitvi na Hrvaškem, kjer so nam predstavili načrte za letošnje in prihodnje leto, želijo biti cenovno primerljivi s korejskima znamkama Hyundai in Kia, ki sta v zadnjem desetletju naredili velik prodor v Evropi, hkrati pa ponuditi serijsko bolje opremljene avtomobile. Prav tako na kupce računajo, ker nimajo težav z dobavami avtomobilov.
Ste vedeli?
MG je stara uveljavljena avtomobilska znamka, znana po roadsterjih, ki jo že pred skoraj stoletjem, leta 1924, ustanovil britanski pionir avtomobilizma William Morris, lastnik podjetja Morris Garages po katerem je znamka dobila ime. MG je danes v lastništvu kitajske skupine SAIC, velikega proizvajalca vozil v lastništvu države Kitajska, ki je leta 2006 v Londonu utemeljil MG Motors.
Prvi avto lastne proizvodnje je nastal leta 2011, ko so predstavili MG 6. Leta 2016 so v Veliki Britaniji postavili razvojni in raziskovalni center za celoten SAIC, dve leti kasneje so priključili še svoj oblikovalski studio. Proizvodnja poteka na Kitajskem, Tajskem in v Indiji. Od leta 2019 naprej na Kitajskem proizvajajo električne avtomobile. Od 1. julija dalje bo po zaslugi izraelske skupine Taavura uradno prodajo stekla tudi v Sloveniji. Izraelska skupina je letos v Sloveniji prevzela tudi znamke Renault, Nissan in Dacia, zato gre verjet, da bodo hitro postavili večjo prodajno in servisno mrežo po vsej Sloveniji.
V Sloveniji naj bi v prihodnjem letu odprli kar 11 prodajnih salonov, v njem pa bo že prihodnje leto na prodaj pet modelov: bencinskih, priključno hibridnih in električnih, ki smo jih na zurnal24.si že preizkusili. Z začetkom prodaje bosta na voljo bencinski in priključno-hibridni SUV, prihodnje leto se bo ponudbi priključila električna flota. Vsi modeli imajo 7-letno garancijo oziroma do 150 tisoč prevoženih kilometrov. Razkrili so nam, da lahko že prihodnje leto pričakujemo nov model, ki jim bodo sledili novi, najprej mali mestni električni avto.
Na zurnal24.si smo imeli na prvi vožnji možnost preizkusiti celotno paleto. Največ povpraševanja pri nas si na začetku obetajo od modela ZS z bencinskim motorjem.
Vstopni in najcenejši model je bencinski športni terenec MG ZS
Vstopni model, tudi cenovno, bo kompaktni športni terenec MG ZS, ki je bil prvič predstavljen leta 2017 in je bil razvit za potrebe evropskih voznikov, v vmesnem času pa je bil na začetku leta 2021 tudi že temeljito prenovljen in posodobljen. Na voljo bo z dvema bencinskima motorjema, 1,5-litrskim atmosferskim motorjem z 78 kilovatov moči (106 KM) in 141 Nm navora ter 1,0-litrskim turbobencinskim trivaljnim motorjem z 82 kilovatov moči (111 KM). Na voljo bo bodisi z ročnim ali avtomatskim menjalnikom.
Športni terenec v dolžino meri 4,32 metra, kar ga uvršča v B SUV razred (captur, 2008, T-cross) in v kabini ponuja prostor za pet potnikov. Med prednosti pri MG štejejo s prostorom radodaren prtljažnik (448 litrov z možnostjo povečanja na 1375 litrov).
Kabina je digitalizirana. Serijski informacijsko-razvedrilni zaslon meri 10,1 palcev, merilniki pred voznikom so lahko digitalni. Na njem upravljamo digitalni (DAB) radio, omogoča bluetooth povezljivost, povezljivost s pametnimi telefoni preko funkcij android avto in apple carplay, če izberete najbogatejši paket opreme tudi iGO satelitsko navigacijo oziroma 360-stopinjsko zadnjo kamero.
MG konkurenčnost na trgu ob primerljivih cenah s korejsko konkurenco išče v bogati serijski opremi, zato že v osnovni opremi med drugim vključuje klimatsko napravo, tempomat, sistem za speljevanje v klancu (Hill Assist), USB-priključke in zadnje parkirne senzorje. Na seznamu opreme so med drugim še usnjeni sedeži, navigacija, digitalni merilniki, zmogljivejši avdio sistem, senzorji za dež, elektronsko nastavljiv voznikov sedež ...
Prvi vtisi
Po krajši vožnji so, da je ima udobje prednost pred dinamično vožnjo, čeprav podvozje zmore presenetljivo veliko. Naši predsodki o kitajskih avtomobilih z mlahavim volanom in mehkim podvozjem so takoj zbledeli, saj se pelje zelo solidno. Avto je nadpovprečno prostoren, dobro založen z asistenčnimi sistemi, multimedija sicer na podpira slovenskega jezika, ponuja pa velik in odziven zaslon na dotik s številnimi informacijami in dobro kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Zmoti volan, ki je nastavljiv le po višini. Atmosferski štirivaljnik presenetljivo ponudi veliko moči na prednjih kolesih, v običajni vožnji po mestu in primestni vožnji, kjer smo vozilo preizkušali. Tisti, ki želijo več, bodo izbrali turbo trivaljnik, ki ponuja boljši pospešek, predvsem pa je motor bolj prožen in se raje zavrti v visoke vrtljaje. Tudi ročni in samodejni menjalnik dobro sodelujeta z motorjem. Zaradi dokaj nizke teže vozila (1231 kg) tovarna obljublja porabo znotraj sprejemljivih meja z WLTP-povprečjem med 6,6 in 7,2 litra na 100 kilometrov. Možno je elektronsko prilagajati volan in sicer v treh režimih: mestni, normalni in dinamični. Mestni način omogoča lažjo in hitrejšo odzivnost pri nizkih hitrostih in med parkiranjem, dinamični način je prirejen za večji upor z večjo stopnjo blaženja in z boljšim občutkom pri srednjih in večjih hitrostih.
MG ZS EV: 100-odstotno električni MG na platformi bencinskega modela ZS
Gre za 100-odstotno električno vozilo, ki bo med cenovno najbolj ugodnimi električnimi avtomobili na slovenskem trgu. Vozilo je postavljeno na isto platformo kot bencinski model, zato je tudi oblikovno soroden in ima identično prostoren prtljažnik (448 litrov) in ureditev kabine. Na prodaj bo na začetku leta 2023 in bo na voljo z dvema različno velikima baterijama, standardno s kapaciteto 50,3 kWh in dosegom po ciklu WLTP 320 kilometrov ter večjo s kapaciteto 70 kWh in dosegom 440 kilometrov (WLTP).
Pametni temperaturni sistem s hladilno tekočino za baterije in sistemom predgretja omogoča polnjenje na hitrih DC-polnilnicah z močjo 92 kW. Za polnjenje baterije s 5 na 80 odstotkov prek standardnega priključka CCS/Type 2 je potrebnih 40 minut oziroma točno pol ure pri različici standard range (50,3 kWh). Na javnih AC-polnilnicah, Wallboxu ali s hišnim polnilcem lahko polnimo z močjo 6,6 kW. Z zalogo energije v bateriji lahko polnimo tudi zunanje električne naprave (do 2500 W), kar v praksi pomeni, da lahko s pomočjo baterije v vozilu polnimo zračno črpalko, hladilnik, električna kolesa ali skuterje in celo druga električna vozila, ki so obtičala s prazno baterijo.
Pri različici long-range električni motor na sprednji kolesi prenese moč 115 kW (156 KM), medtem ko je različica standard range močnejša (130 kW/177 KM). V obeh primerih je najvišji navor 280 Nm. Pospešek v mestu od 0 do 50 km/h je 3,6 sekunde oziroma 8,6 sekunde do 100 km/h, največja hitrost je 175 km/h. Z električnim športnim terencem je možno vleči breme do mase 500 kilogramov, strešni prtljažnik lahko obremenimo s tovorom skupne mase 75 kilogramov.
Pred voznikom so digitalni merilniki (z diagonalo sedem palcev) z več možnostmi prikaza ter glavni 10,1-palični informacijsko-razvedrilni zaslon. V različici Luxury vključujejo dodatne funkcije prometne informacije v realnem času, glasovno vodenje, vremensko napoved ter 'over-the-air' nadgradnjo. S pomočjo aplikacije je možno preko pametnega telefona preveriti status vozila, najti njegovo lokacijo ali najbližjo polnilnico, s pomočjo telefona lahko odklenemo, ali zaklenemo vozilo. Vnaprej lahko tudi ogrejemo ali ohladimo kabino vozila.
Na Euro NCAP testih je prejel maksimalno pet zvezdic za varnost. Med 12 naprednimi sistemi za naprednih sistemov za pomoč vozniku (ADAS) med drugim najdemo aktivni tempomat (ACC), pametno upravljanje dolgih luči (IHC), avtomatsko zaviranje v sili (AEB), opozarjanje o naletu spredaj (FCW), pomočnik za zapuščanje (in ohranjanje) voznega pasu (LDW in LKA), sistem za nadzor mrtvega kota (BSM), sistem za pomoč pri zastojih (Traffic Jam Assistant), ko z vključenim aktivnim tempomatom vozilo zazna zgoščen promet ter pri hitrosti nižji od 60 km/h samostojno spremlja vozilo pred seboj ter nadzoruje pospeševanje in zaviranje znotraj pasu. Sistem Park Assist vključuje štiri parkirne kamere, pa tudi dodatni radarski sistem.
Cene
Slovenske cene še niso znane, zato objavljamo hrvaške. Vstopni bencinski SUV MG, dobro založen s serijsko opremo, stane okoli 18.500 evrov, električni MG ZS EV pa okoli 35 tisočakov. Za karavanski MG5 morajo naši južni sosedje odšteti okoli 34.000 evrov, za priključni hibrid EHS pa 38 tisoč evrov. Najdražji električni marvel R na Hrvaškem stane okoli 50 tisoč evrov, brez upoštevane subvencije.
MG EHS Plug-in Hybrid: Avto z dvema menjalnikoma
Gre za edini priključni hibrid v ponudbi, prav tako SUV, ki je večji od modela ZS in v dolžino meri skoraj 40 centimetrov več (podobno kot VW tiguan). Kljub baterijam s kapaciteto 16,6 kWh ohranja enako prostoren prtljažnik (448 litrov). Pogonski sklop sestavljata 1,5-litrski bencinski turbomotor in elektromotor moči 90 kW. Sistemska moč je 258 KM.
Ob povsem napolnjeni bateriji je električni doseg 52 kilometrov, poraba bencina po zagotovilih tovarne pa 1,8 l/100 km. V praksi je zaradi prekratke trase nismo mogli izmeriti in bo treba počakati na test, lahko pa pohvalimo preklapljanje med električno in bencinsko vožnjo, ki je zelo neopazna. Občutek vožnje je večino časa kot v popolnoma električnem vozilu, z veliko navora v startu pospeševanja. Tudi menjalnik z "desetimi prestavami", ki moč prenaša na prednji kolesi, je v pomoč pri zagotavljanju manjše porabe bencina.
Morda je prav menjalnik največja posebnost tega vozila, saj se moč bencinskega motorja prenaša prek šeststopenjskega avtomatskega menjalnika, medtem ko prenaša elektromotor moč prek štiristopenjskega električnega pogona. Skupaj zagotavljata deset elektronsko nadzorovanih stopenj prenosa. Baterijo je možno od nič do 100 odstotkov napolniti v štirih urah in pol. Pospešek od 0 do 100 km/h je 6,9 sekunde, največja hitrost pa 190 km/h.
Novi MG5 Electric: Prvi električni karavan na svetu
Možnost smo imeli preizkusiti tudi prvi električni karavan na svetu s 479 litrov prostornim prtljažnikom, ki ga je možno s podiranjem sedežev v drugi vrsti (60/40) povečati na 1367 litrov prostornine. Dodatno uporabnost zagotavlja kar 27 predalov oziroma odlagališč. 4,6 metra dolgo električno vozilo omogoča tudi vleko prikolice z maso 500 kilogramov, vertikalno kljuko je možno obtežiti z maso 50 kilogramov (kolesa), streho pa s tovorov mase do 75 kilogramov.
Tudi električni karavan omogoča izbiro long range različice z večjo baterijo kapacitete 61,1 kWh, ki omogoča doseg do 400 kilometrov (WLTP), sprednja kolesa pa poganja elektromotor z močjo 115 kW (156 KM) in navorom 280 Nm. Različica z manjšo, 50,3 kWh baterijo standard range, ki omogoča doseg do 320 km (WLTP), pa se ponaša z močjo elektromotorja 130 kW (177 KM) in z navorom 280 Nm. V obeh primerih je pospešek od 0 do 100 km/h 8,3 sekunde, največja hitrost pa 185 km/h. Drugačna kot pri SUV ZS EV je možnost trifaznega AC-polnjenja na javnih polnilnicah moči do 11 kW. Prav tako podpira polnjenje na hitrih DC-polnilnicah z močmi polnjenja do 87 kW, kar pomeni, da lahko baterijo napolnite do 80 odstotkov v 40 minutah. Kot so nam pojasnili na predstavitvi zaradi optimalne porabe baterije uporablja standard različica tehnologijo LFP (litij-železo-fosfat), medtem ko uporablja model z zmogljivejšo baterijo (različica long range) tehnologijo NMC (litij-nikelj-mangan-kobalt).
Tudi električnega karavana se lahko uporablja kot mobilno elektrarno, prav tako pa je opremljen s sistemom MG Pilot, ki vključuje že naštete asistenčne sisteme za varno in udobno vožnjo, dodano pa ima kot del standardne opreme še klimatsko napravo s filtrom za cvetni prah in drobne delce (PM2.5), LED-luči, ogrevane sprednje sedeže, asistenta za parkiranje, 16-palčna aluminijasta platišča, brezstični ključ ...
MG Marvel R Electric, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Vrh ponudbe znamke MG predstavlja 100-odstotno električni športni terenec MG Marvel R Electric (v dolžino meri podobno kot priključni hibrid EHS), ki mu veliko moč zagotavljata dva (pogon na zadnji kolesi) ali celo trije elektromotorji (pogon na vsa štiri kolesa). Električne motorje je razvilo matično podjetje SAIC - posebnost vozila pa je tudi ogromen, 19,4-palčni zaslon na dotik, ki zaseda celoten prostor med voznikovim in sopotnikovim sedežem, tudi merilniki pred voznikom so digitalni (12,3-palca).
Različica AWD s tremi elektromotorji - dva na zadnji in eden na sprednji osi, omogoča največjo moč 212 kW (288 KM) z navorom 665 Nm. Pospešek od 0 do 10 km/h je 4,9 sekunde, največja hitrost je 200 km/h. Različica z dvema električnima motorjema, brez elektromotorja na sprednji osi, zmore moč 132 kW (189 KM) z navorom 410 Nm. Pospešek z mesta do 100 km/h je 7,9 sekunde. Prednost šibkejše različice brez tretjega elektromotorja je dodaten sprednji prtljažnik in manjša skupna masa. Prtljažnik zadaj sicer pogoltne za 357 litrov prtljage.
Obe različici uporabljata 70-kWh litij-ionsko baterijo, doseg pa je med 370 do 402 kilometrov. Moč polnjenja je omogočena z močmi do 92 kW. Baterija se od pet do 80 odstotkov na hitri polnilni postaji napolni v 40 minut, za napajanje od 30 do 80 odstotkov je potreben premor v dolžini pol ure. Baterijo je možno polniti tudi na AC polnilnih postajah, stenskem wallboxu in s hišnimi polnilci do moči 6,6 kW.
Zaradi večje moči so morali prilagoditi določene sklope vozila, kot so obese, krmilni mehanizem in zavore, ki omogočajo bolj dinamično vožnjo. Ker gre za vrhunec ponudbe MG je temu primerna tudi bogatejša serijska oprema: dvopodročna avtomatska klimatska naprava, panoramska streha, zatemnjena zadnja stekla, sedeži s kombinacijo usnja in blaga ter elektronsko nastavljiv voznikov sedež kot tudi sprednje in zadnje LED luči ter napredni pomožni sistemi.
Glede na cene bodo težko prodali 11 avtov na leto, čeprav bo 11 salonov 😀
Google zdaj plačuje od 99 do 140 dolarjev na uro za spletno delo od doma. Moja zadnja plača je znašala …
nič kar prihaja s Kitajske me ne zanima...vso zahodno in japonsko industrijo bi bilo potrebno izselit iz Kitajske, prekinit vse …