Včeraj je bil sklenjen dolgo napovedovani posel. Ford je prodal Volva kitajski družbi Geely za 1,35 milijarde evrov (1,8 milijarde dolarjev).
"Volvo je odlična znamka z močnimi izdelki, ki po uspešnem rekonstruiranju že vrača dobiček," je ob slovesu od svoje zadnje "neoriginalne" znamke dejal prvi mož Forda Alan Mullaly.
Vendar so te besede nekoliko skregane z zgodovino. Leta 1999 je namreč Ford kupil Volva za kar 4,9 milijarde evrov (6,5 milijard dolarjev). Povedano drugače, v 11 letih je znamenita švedska znamka izgubila skoraj tri četrtine svoje vrednosti.
Zgodba z dobičkom prav tako še ne drži vode, saj je imela znamka lani ob prodanih 334 tisoč vozilih skoraj 500 milijonov evrov izgube. Zadnji dobiček pa so vknjižili leta 2005.
A Mullaly vztraja z navajanjem razlogov za odprodajo: "Prodaja Volva bo omogočila, da se bomo odslej popolnoma posvetili znamki Ford."
Kitajci merijo visoko
Geely, ki je začel avtomobile proizvajati šele leta 1986, je zdaj pred težavno nalogo vrniti sloves nekdanjemu švedskemu ponosu. Zunanji opazovalci so previdni: kitajska kultura sklepanja poslov je precej drugačna od švedske, poroča Autonews.
Volva bo odslej kot predsednik vodil Li Shufu, ki na Kitajskem slovi kot novi Henry Ford. Stefan Jacoby bo generalni direktor, nižji menedžment bo ostal švedski, tudi proizvodnja se bo nadaljevala na evropskih tleh, sodelovanje s Fordom pa se bo na nekaterih področjih nadaljevalo.
Geely sicer upa, da bodo v kratkem podvojili prodajo avtomobilov, predvsem na račun domačega, kitajskega trga.
Kitajci stegnili roke po Volvu
Trenutno je Volvo vreden 72 odstotkov manj kot leta 1999. Ford za premium znamko ne žaluje, Geely ji želi vrniti nekdanjo slavo.