Pri Seatu so se opogumili in v času virtualnih tiskovnih konferenc pripravili mednarodno predstavitev s testnimi vožnjami ob prenovi modelov ibiza in arona, ki uradno na slovenske ceste prihajata konec poletja oziroma na začetku jeseni. Preizkušali smo jih na razgibanih trasah v okolici Bilbaa, tam, kjer bo pedali jeseni na dirki po Španiji, Vuelti vrtel naš kolesarski šampion Tadej Pogačar.
Bilbao so izbrali zaradi drugačnosti, drznosti, arhitekture, tam je slavni Guggenheimov muzej sodobne in moderne umetnosti, ki ga je zasnoval kanadsko-ameriški arhitekt Frank Gehry in so ga uradno odprli leta 1997. Stoji ob reki Nervión, ki teče skozi mesto Bilbao do Biskajskega zaliva. Je eden največjih španskih muzejev. Leta 2020 je muzej obiskal 315.908 obiskovalcev, kar je nekaj manj kot je bilo od leta 2017 prodani križancev arona (400.000).
Spraševali so voznike
In prav dizajn je bil eden od ključev, da sta bila oba avtomobila tako dobro sprejeta med kupci, nam je na tiskovni konferenci ob premieri ibize in arone pojasnil produktni vodja zadolžen za mala vozila pri Seatu Uwe Alsleben, ki je dejal, da so zadnja štiri leta zbirala informacije neposredno s strani kupcev in se na podlagi vtisov in pripomb odločali za izboljšave na svojih kompaktnih modelih.
Štiri leta je po navadi doba, ko avto v tovarni prenovijo, glede na rekordno hiter razvoj avtomobilske industrije, pa je bila posodobitev za ibizo in arono nujna, še posebej v luči predstavitve nove in ambiciozne škode fabia, ki prav tako spada pod koncern Volkswagen. Pa tudi dejstva, da sta – z izjemo seata mii, ki se je že poslovil – postala 'najstarejša' predstavnika španske znamke.
Kaj je prednost ibize pred polom?
Pri Seatu pravijo, da so sinergijske točke koncerna VW pri znamkah vedno enake. Zato pa je prednost Seata dizajn. Nato ponudba paketne opreme in vrednost glede na ceno.
Kultni seat
Ibiza si je do zdaj že prislužila kultno oznako. Čeprav jo izdelujejo že od leta 1984 naprej in so jo do danes prodali že v šestih milijonih primerkov, je skupaj z arono danes ključen Seatov model, saj predstavlja 40 odstotkov celotne prodaje znamke. Gre za prenovo, Seatovi inženirji pa so ji namenili vse tehnološke bombončke, ki jih omogoča aktualna platforma. Pri tem govorimo predvsem o varnostni posodobitvi z novimi ADAS asistenčnimi sistemi, korak naprej je bil narejen tudi v digitalizaciji in povezljivosti, oba modela pa ostajata zvesta termičnim motorjem in ne elektrifikaciji.
Prenova se manj kot zunaj odraža v kabini. Alsleben pravi, da je bil dizajn med kupci sprejet odlično, zato »zmagovalnega konja« niso menjali. Nekaj sprememb je vseeno opaznih, pa tudi ključnih. Najbolj pomembna je ta, da so v sklopu serijske opreme vključeni LED žarometi, ki jih je mogoče tako kot pri večjem leonu nadgraditi s polnimi LED žarometi, ki poskrbijo za več udobja in varnosti v slabih vremenskih razmerah in vožnji ponoči. Na novo so oblikovali platišča, luči, maska in odbijači so izdelani v slogu aktualnega leona. Napis Ibiza (in tudi arona) se pojavlja pod novim logotipom na zadnji strani.
Ibiza tudi v peti generaciji ohranja bistvo začetnice, ki smo jo prvič spoznali leta 1984. To pomeni, da ima samosvoj, športen dizajn, ki je všeč mladim in mladim po srcu, nadpovprečno prostornost v kabini in prtljažniku, tehnično dodelanost, dinamične vozne lastnosti. Španci so tudi na prenovi modela poudarili, da je Seat znamka pri kateri dobite veliko za vloženi denar.
Za arono bolj "terenske" poteze
Na drugi stani so oblikovalci pri aroni s posegi na zunanjost poskušali izpostaviti terenski "videz". Na primer, bolj agresivna in večja je motorna maska, večje so luknje v odbijačih, povsem nove so krožne meglenke, ki so jih "premaknili" bistveno višje. Njihova lokacija nekoliko spominja na nekdaj zelo uspešen model škodo yeti (pred prenovo).
Večji zasloni in svetleči ventilatorji
Medtem, ko je bila zunanjost deležna le retuširanja, vstop v kabino arone in ibize razkriva večje novosti. Povsem nova je armaturna plošča, prekrita z mehkimi materiali. Dražje različice imajo trendovsko velik zaslon, ki je kombiniran z 10,25-palčnimi digitalnimi merilniki.
Prvotno integriran zaslon, ki je del informacijsko-zabavnega sistema, je zdaj samostoječ in po diagonali meri 8,25 ali 9,2 palca. Zdaj je tudi bolje umeščen s stališča dosega voznika, zato so se prezračevalne šobe premaknile nižje.
Prav prezračevalne šobe oziroma ventilatorji so doživeli najbolj opazno spremembo, saj so se pri Seatu igrali s svetlobo. Če smo danes bolj vajeni na ambientalno osvetlitev, pa so pri Seatu uporabili inovativni trik: okrogle šobe v ibizi in aroni so "oblekli" v poseben material, ki v temi sveti. Na prvi pogled delujejo kot gumena zmes, pri vožnji skozi tunel pa so oddajali v našem primeru živo rdečo barvo.
Ibiza in arona zaradi širine ponuja občutek sedenja v vozilu VW koncerna višjega segmenta, tudi sami sedeži so širši in bolj udobni, zadaj je prostora za rame in kolena veliko za kompaktni razred vozil.
Bolj prijeten na otip je tudi nov ergonomsko oblikovanim večfunkcijski volan iz usnja napa. Čeprav sta ibiza in arona digitalizirani, pa preskok v miselnosti ni velik, saj sta obdržala tudi veliko okroglih in fizičnih stikal za upravljanje s klimo in drugimi za voznika in potnike pomembnih ukazov.
Ključni besedi sta: Hola, hola!
Pri Seatu so nam demonstrirali novosti na področju povezljivosti. Zabavno-informacijski sistem obvlada brezžično povezavo s pametnimi telefoni prek platform Apple CarPlay in Android Auto ter glasovno upravljanje prek ukaza, »kako špansko«: "Hola, Hola". Vijuganje ob obali atlantskega ocena smo prepustili Googlu, kar iz našega telefona, lahko pa bi uporabili tudi Seatov sistem.
Večpredstavnostni sistem omogoča tri sisteme v enem apple carplay, android auto in mirror link. To pomeni enostavno preslikavo podatkov mobilnega telefona na zaslon avtomobila, s tem pa dostop do glasbenih datotek, imenika …
Zunanjo povezljivost zagotavlja sistem Seat Connect z vgrajeno kartico eSIM. Ta omogoča prenose aplikacij in oddaljeni dostop do podatkov o vozilu. Pri Seatu so nam demonstrirali prikaz lokacije avtomobila, preverimo lahko aktualne podatke o vozilu, vozilo smo s pomočjo telefona daljinsko zaklepali in odklepali. Voznik je stalno povezan s spletnimi vsebinami, ki so na voljo s pritiskom gumba ali z glasovno zahtevo, če potrebujete na primer prometne informacije, iščete parkirišče, bencinski servis ali želite poslušati spletni radio in spletne medije.
Poudarki
- Ibiza je najbolje prodajano vozilo znamke
- Ibiza je bila od predstavitve leta 1984 v vseh generacijah prodana v skoraj šestih milijonih primerkov
- žarometi s 100 % tehnologijo LED so del serijske opreme arone in ibize
- nov večji zaslon v kombinaciji z digitalnimi merilniki pomeni prehod na digitalni pristop, a so v kabini ohranili številna fizična stikala in gumbe
- novo oblikovane in osvetljene okrogle šobe za zrak
- oddaljen dostop do podatkov o avtomobilu
- Kupci ibize in arone so v povprečju za deset let mlajši kot pri konkurenčnih znamkah
- Novi sistenčni sistemi, ki omogočajo tudi polsamodejno vožnjo
Z asistenčnimi sistemi v korak s časom
Še ena pomembna novost ob prenovi pa je področje varnosti oziroma asistenčnih sistemov. Tudi ibiza in arona sta dobili ADAS sisteme, ki smo jih do zdaj že spoznali pri večjih in dražjih vozilih koncerna Volkswagen, seveda tudi v novem seat leonu. Izboljšujejo udobje in varnost potovanja na vseh ravneh, saj so vozniku v podporo v celotnem območju hitrosti – torej v mestu in na avtocesti.
Že obstoječim sistemom, kot so avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), sistem za nadzor prometa Front Assist in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika Tiredness Recognition, so posodobljeni ibizi in aroni dodali še nekatere bolj napredne asistenčne sisteme, kot so asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu (Lane Assist) in sistem za prepoznavanje prometnih znakov Traffic Sign Recognition, pa tudi tehnologijo asistence za vožnjo Travel Assist, ki zagotavlja polavtonomno vožnjo ne glede na hitrost. Novost je tudi asistenca za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu Side Assist, ki voznika razbremeni pri menjavi voznega pasu. Zadnji radarji po novem nadzirajo mrtve kote vozila v območju do 70 metrov in vozniku, ki želi na primer spremeniti vozni pas, sporočijo, ali je v bližini drugo vozilo. Pod pokrovom ibize so spet le bencinski motorji.
Prvi vtisi
Na prvi vožnji smo preizkusili 1,0-litrski trivaljni TSI motor s 110 KM konjskimi močmi in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki bo med najbolj iskanimi motorji na našem trgu. Turbo motor ima tipičen zvok trivaljnika, ki smo ga spoznali že v številnih drugih modelih koncerna VW, vendar pa gre v primerjavi z dizelskimi motorji za izredno uglajenega, tudi pri avtocestni vožnji po zaslugi šestih stopenj ročnega menjalnika ne upeha in ni glasen, hkrati pa s porabo dobrih šestih litrov ob dinamični vožnji po španskih avtocestah, podeželju in mestu pravšen za tak tip avtomobila. Standardna so 17-palčna kolesa, ki so potisnjena na sam rob karoserije. Kompaktne zunanje mere ob prijetnem in odzivnem volanu, ki bi lahko bil še bolj neposreden je ibiza zelo dinamičen avtomobil. Ročni menjalnik je zelo natančen, v kombinaciji s prilagodljivim tempomatom pa je ibiza zelo enostaven avto za vožnjo. Tudi vsi sistemi, ki smo jih preizkusili delujejo, odlično, preseneti sistem Lane Assist, ki avto ne odbija med črtami na voznem pasu, ampak vozilo usmerja po sredini pasu, tudi pri večjih hitrostih na avtocesti. Pohvalimo lahko tudi kamero za vzvratno vožnjo, ki ponuja odlično sliko in izboljšuje preglednost okoli vozila.
V Aroni smo preizkusili najbolj zmogljivo različico z 1,5 TSI motorjem in 110 kilovatov moči. Dvosklopčni DSG menjalnik hitro prenaša navor in vso moč na kolesa, zato je arona s tem motorjem zelo dinamičen avtomobil, sploh, če prestavljamo s pomočjo obvolanskih stikal. V avtomatskem načinu se DSG predvsem pri dinamični vožnji prehitro »zaganja« v visoke vrtljaje, zato je lahko v kabini včasih bolj hrupno kot bi si želeli.
Brez elektrike in dizla
Izbirati je možno med različnimi bencinskimi motorji, tudi na plin (CNG). Osnova je atmosferski 3-valjni 1,0 MPI motor z 59 kW moči (80 KM) in 93 Nm navora. Povezan je s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. 3-valjni 1.0 TSI turbo bencinski trivaljnik obljublja moč 70 kW (95 KM) in navor 175 Nm ter moč na prednji kolesi prav tako prenaša preko 5-stopenjskega ročnega menjalnika. 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko DSG je namenjen zmogljivejši litrski trivaljni turbobencinski različici z 81 kW (110 KM) in navorom 200 Nm. V vrhu ponudbe ibize je 4-valjni 1,5 EcoTSI s 110 kW (150 KM) in navorom 250 Nm, ki izključuje dva valja pri nizki obremenitvi, vendar pa ta motor v Sloveniji ne bo na voljo. Eden izmed motorjev je še 1,0-litrski TGI motor, ki je prilagojen tudi za zgorevanje zemeljskega plina (CNG) z močjo 66 kW (90 KM) in 190 Nm navora ter šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Omenjeni 1,5-litrski turbo štirivaljni bencinski motor pa bo na izbiro v prenovljeni aroni, kot tudi zmogljivejši 1,0-litrski TSI turbo trivaljnik oziroma 1,0-litrski TGI motor.
Kaj pa cene?
Ibiza in arona ubirata še en trend in sicer poenostavljeno izbiro opreme. Na voljo bodo le trije nivoji opreme. Cena za ibizo z atmosferskim trivaljnikom se začne pri 13.499 evrih, najcenejša arona s trivaljnim turbo motorjem z 81 kW moči stane 17.999 evrov. Vzrok za višjo začetno ceno je višji začetni nivo opreme - Style (in ne tovarniška osnova Reference). Primerljivo opremljena arona je sicer slaba dva tisočaka dražja od ibize.
Prenovljena ibiza in arona bosta na trg prišla na začetku jeseni. Še naprej ju proizvajajo v matični tovarni Martorell v bližini Barcelone.
Zdaj bo Google za spletno delo od doma plačeval od 25.000 do 30.000 dolarjev na mesec.Z mojo zadnjo mesečno spletno …