Nekateri avtomobilski proizvajalci so začeli preobrazbo svoje modelne palete proti elektrifikaciji voznega parka, ki naj bi se zgodil v naslednjih letih. Pri Hyundaiu so pohiteli in že pred letom dni v Slovenijo pripeljali model ioniq, prvi model avtomobila, ki je na voljo v treh pogonskih različicah, kot hibrid, priključni hibrid in 100-odstotno električno vozilo.
Zdaj je Hyundai v Slovenijo kot prvi sploh pripeljal električni SUV kona EV (na voljo je že različica z motorji na notranje zgorevanje), ki združuje dva trenda, o katerih se največ piše in govori, torej 100-odstotni električni pogon vgrajen v špotnega terenca (SUV).
Kona EV je zgolj eno od štirih napovedanih Hyundaijevih električnih vozil, ki jih lahko pričakujemo do leta 2020, imajo že električnega ioniqa, najavili pa so tudi model nexo s pogonom na gorivne celice (vodik). Pri Hyundiaju veliko stavijo na prvi električni SUV kono EV, kar dokazuje tudi povpraševanje po njem v Evropi, saj so samo na Norveškem zabeležili 7.000 naročil za vozilo, za katero pravijo, da povpraševanje presega ponudbo (dobavni rok naj bi bil okoli pol leta). Med vzroki za to sta tako cena, ki se ob upoštevani subvenciji spustijo krepko po 30 tisočakov kot doseg vozila, ki je odvisen od izbora baterije - na voljo sta namreč dve, manjša in večja.
Kona EV v dolžino meri 4,18 metra (dva centimetra več kot navadna kona), široka je 1,8 metra, visoka 1,57 metra, medosna razdalja meri 2,6 metra, prostornina prtljažnika je 332 litrov, oziroma 1114 litrov v primeru podrtja zadnje klopi.
Električna kona se od klasike nekoliko razlikuje tudi po obliki. Za kono EV je nekoliko posebna maska motorja z zaprtimi odprtinami za hlajenje z zrakom, drugačna, bolj futuristična so 17-palčna zaprta aerodinamična platišča. Ozki prednji žarometi so polni LED, na voljo pa je kar 21 barvnih kombinacij zunanjosti, izbirati je možno tudi med tremi barvami strehe. Edinstveno je oblikovani tudi zadnji odbijač, streha premore obremenitev do 80 kilogramov.
V notranjosti je digitalni 7-palčni zaslon na dotik oziroma 8-palčni z navigacijo, barvni projekcijski (HUD) zaslon, multimedija omogoča povezovanje (Apple CarPlay in Android Auto), pri Hyundaiu so tudi koni EV namenili najnovejšo generacijo asistenčnih sistemov zbranih pod imenom SmartSense (sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem za preprečitev zapustitve voznega pasu, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, aktivni tempomat ...). Tudi potovalna kabina je lahko dvobarvna in opremljena s funkcijami za udobje (gretje in prezračevanje za sedeža spredaj, električno nastavljivi sedeži, ogrevan volanski obroč ...).
Glavna posebnost kone EV je električni pogon. Pri Hyundaiu so se odločili ponuditi možnost izbire in so ponudili kar dva različno zmogljiva pogona. Šibkejši elektromotor (nameščen je spredaj) zmore 100 kilovatov moči (136 KM) in 395 Nm navora. Največja hitrost je zaradi ugodnejšega dosega omejena na 155 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h je 9,7 sekunde, z enim polnjenjem litij-ionske baterije kapacitete 39,2 kWh pa je glede na uradne podatke, ki temeljijo na standardu WLTP (globalno usklajeni preskusni postopek za lahka vozila), prevoziti 312 kilometrov. Poraba baterije, ki je v prvi vrsti odvisna od načina vožnje je 13,9 kWh/100km. Baterije se na standardnem električnem priključku polnijo šest ur in 10 minut, na hitri polnilnici pa baterijo do 80 odstotkov napolnimo v 54 minutah.
Zmogljivejši električni motor zmore 150 kilovatov moči (204 KM) in 395 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,6 sekunde, največja hitrost je 167 km/h. Doseg polne baterije s kapaciteto 64 kWh je do 482 kilometrov - torej skoraj od Ljubjane do Splita - govorimo o idealnih razmerah in ne po avtocesti. Tudi v tem primeru se baterija do 80 odstotkov na hitri polnilnici napolni v 54 minutah, pri Hyundaiu pa navajajo porabo baterije 14,3 kWh/100km.
445 kilogramska baterija (325-kilogramska pri šibkejšem motorju) je zaščitena v ohišje vgrajena ter privita v ravno aerodinamično podvozje na spodnji strani karoserije. Zaradi baterije je karoserija ojačana, vozilu pa v primerjavi s klasično kono omogoča nižje težišče, saj se dviguje proti zadnjemu delu. Pri Hyundaiu omogočajo osemletno garancijo na baterijo oziroma na 200 tisoč prevoženih kilometrov, v primeru, da kapaciteta baterije pade pod 70 odstotkov v času garancije, jo zamenjajo.
Baterijo so preizkušali tako v pogojih ekstremnega mraza kot vročine (od – 40 do + 60 stopinj Celzija). Ekstremni mraz ima vpliv na baterijo, zato v primeru hudega mraza ta greje sama sebe in je tako zaščitena pred možnimi negativnimi vplivi, je pa v ekstremnem mrazu doseg primerno manjši.
Pomemben del vozila je regenerativno zaviranje, ki omogoča daljši doseg. V ta namen sta ob volanskem obroču dve ročki, ena na na levi in druga na desni strani, ki ju dvigamo in spuščamo in se tem določamo stopnjo regenerativnega zaviranja. Avto lahko regenerativno zavira tudi v samodejnem načinu, na primer, ko s pomočjo radarja spredaj sledi varnostni razdalji avtu pred seboj in prilagaja stopnjo regeracije ali pa pri spuščanju po klancu, ko je regeneracija najbolj intenzivna.
Voznik lahko izbira med štirimi načine vožnje, ki jih lahko nastavljamo s pomočjo gumba med sedeži: sport, comfort, eco in eco +. Pri zadnjem se izklopi klima, največja hitrost pa je tovarniško omejena na 90 km/h. Možne so tudi različne nastavitve, tudi časovne za polnjenje baterije ob najbolj ugodnem času in še številne druge možnosti, ki se jim bomo posvetili, ko bomo imeli avto na testu.
Hyundai se je torej med prvimi podal v razred električnih suvov in je krepko cenejši od glavnih konkurentov med električnimi križanci, na primer tesle X ali jaguarja i-pace.
Na izbiro so trije nivoji opreme, Hyundai pa poleg omenjene garancije na baterijo ponuja še pet let tovarniške garancije brez omejitve kilometrov.
Kona EV s šibkejšim motorjem in manjšo baterijo stane najmanj 34.800 evrov z večjo baterijo in močnejšim motorjem pa 41.000 evrov. V ceno ni všteta eko subvencija, ki lahko nakup poceni za dodatnih 7.500 evrov, kar pomeni, da lahko s popustom kona EV stane najmanj 27.300 evrov.
Super avto. Z veseljem bi ga imel. Žalostno je pa to, da si ga po 28 letih dela v tej …