Zakaj končno? Ford je imel svoje železo v ognju v razredu malih suvov že prej, a je bil globalni model EcoSport vsaj pri nas precej spregledan za razliko od modelov, kot so peugeot 2008, renault captur, nissan juke in drugi, ki so bili namensko izdelani za evropske voznike.
Zdaj je avto zanimivega imena povsem drugačen, evropski in s tem bolj slovenski. To pomeni, da se zdaj pelje končno tako kot pričakuje dinamičen evropski voznik. Zdaj ga tudi izdelujejo v Evropi, in sicer v Romuniji (prej so ga izdelovali v Indiji), kjer se je zaključila proizvodnja enoprostorca B-maxa, ki se ni mogel več kosati z rastočo priljubljenostjo SUV vozil. Pri Fordu so nam postregli s podatkom, da bo do leta 2020 več kot tretjina vseh novih prodanih vozil v njihovi paleti modelov križancev in enoprostorcev - v ta segment poleg uveljavljenih modelov kuga, edge in ecosport štejejo tudi proterenske različice svojih priljubljenih modelov z nazivom active, kot so ka+, fiesta in prihodnje leto še povsem novi focus, ki so ga predstavili nedavno.
Lahko bi bil tudi nov, ne le prenovljen
Kaj novega prinaša EcoSport? Veliko, saj so ga popolnoma prenovili, kar 2.300 delov, od motorja, podvozja, motorjev, menjalnika, je novih. Največji poudarek je bil na izboljšanju kakovosti in voznih lastnostih.
Na videz sicer ohranja robato obliko, tokrat brez rezervnega kolesa na zadku. Motorna maska je zdaj z oglato režo za zrak podobna tisti pri kugi, nova so platišča, več je možnosti individualizacije, svetila svetijo tudi v ksenonski tehnologiji, ne pa tudi v polni LED svetlobi. Zadek je poseben tudi zaradi odpiranja vrat, ki jih odpiramo k sebi in ne navzgor, kljuka za odpiranje pa je nevidno skrita kar pod desni žaromet.
Na uporabnika osredotočena nova notranjost pritegne z lebdečim sredinskim 8-palčnim zaslonom na dotik, ki smo ga spoznali že pri fiesti, ogrevanim volanom, po vzoru na fiesto si je možno omisliti zmogljiv audio sistem B&O PLAY, križanec ima nove rešitve za shranjevanje, kot je nastavljivo dno prtljažnika s polico, ki prenese težo večjo od 300 kilogramov.
Nov dizel, menjalnik in pametni štirikolesni pogon
Prvič je EcoSpor na voljo tudi s Fordovim inteligentnim štirikolesnim pogonom za boljši oprijem na asfaltu in terenu. Vsekolesni pogon stalno meri oprijem pnevmatik na cestišču in lahko v manj kot 20 milisekundah – dvajsetkrat hitreje od enega samega pomežika z očmi – navor med sprednjimi in zadnjimi kolesi porazdeli v razmerju do 50:50. Sistem zagotavlja prenos navora vsem štirim kolesom, da tako omogoči optimalno vodenje in oprijem še posebej na spolzkih cestiščih. Na voljo bo v kombinaciji z novim 1,5-litrskim turbodizelskim EoBlue motorjem s 92 kilovatov moči (125 KM) - Tovarniška poraba goriva je 4,5 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa 119 gramov na prevožen kilometer. Trenutno je na izbiro tudi 1,5-litrski TDCi motor s 74 kilovatov moči (100 KM).
Emisije CO2 so znižali z nizkotlačnim povratnim tokom izpušnih plinov v kombinaciji z vodnim/zračnim hlajenjem polnjenja za učinkovitejše zgorevanje in zmanjšanje izpustov, integriranim polnilnim kolektorjem za optimalno prezračevanje motorja. Turbopolnilnik z manjšo vztrajnostjo skrbi za hitrejši in bolj nadzorovan odziv polnilnika, izdelan je iz materialov za raketne motorje, ki so zasnovani za uporabo pri visokih temperaturah. Visokotlačni sistem vbrizgavanja goriva zagotavlja večjo odzivnost, tišje delovanje in natančnejšo oskrbo z gorivom.
Kupci bodo največ povpraševali po uveljavljenem 1,0-litrskem turbobencinskem ecoboost motorju, ki je na voljo v različicah s 92 kilovatov moči (125 KM) in 103 kilovatov moči (140 KM).
Povsem nov je tudi šeststopenjski samodejni menjalnik z manjšim trenjem, ki bo na voljo od sredine leta 2018.
Pri Fordu še poudarjajo, da ima njihov model v primerjavi s sotekmeci največji odmik od tal, in sicer 19 centimetrov, pohvali pa se lahko tudi z vstopnim in izstopnimi koti, ki mu omogočajo tudi pobeg na nekoliko zahtevnejši teren in ne samo v mesto in boj z visokimi robniki.
Tudi ST-line
Prav tako je prvič na voljo športno oblikovana različica EcoSport ST‑Line (na izbiro so sicer štirje paketi opreme) s potezami oddelka Ford Performance (črna streha je serijska), prenovljeni model pa prinaša tudi tehnologije za pomoč vozniku, vključno s sistemom za povezave SYNC 3, tempomatom z nastavljivim omejevalnikom hitrosti in kamero za prikaz območja za vozilom. Sistema za samodejno zaviranje v sili ne ponuja.
Pri Fordu menijo, da bodo v Sloveniji na mesec prodali 30 modelov EcoSport, cena za osnovno opremljeni bencinski model z 92 kilovatov moči in ročnim menjalnikom pa je 17.790 evrov brez vključenega popusta, ki je 1.800 evrov.
Tale prilepljen iPad je res oblikovni kiks.... Ostalo pa zelo všečno