Izpuste ogljikovega dioksida iz novih avtomobilov v EU bi morali do leta 2030 znižati za 37,5 odstotka glede na leto 2020, so se po napetih pogajanjih dogovorili pogajalci Evropskega parlamenta in držav članic, poročajo tuje tiskovne agencije, ki se sklicujejo na navedbe avstrijskega predsedstva Svetu EU.
Gre za kompromis med ciljem 35 odstotkov, ki so ga je predlagale države članice, ter bolj ambicioznim 40-odstotnim znižanjem, za kar se je zavzemal Evropski parlament.
Pod pojem elektrifikacija uvrščamo vsa vozila z vgrajenim elektromotorjem, bodisi popolnoma električna vozila, priključne hibride s kombinacijo električnega motorja in bencinskega oziroma dizelskega motorja ter baterijo, ki se polni na polnilnih postajah, klasični hibridi s samopolnilno tehnologijo, brez kabla, ki kombinirajo električni motor in bencinski oziroma dizelski motor in tudi vozila na gorivne celice oziroma vodik.
Cilj se bo nanašal na celotno proizvodnjo avtomobilov posameznega proizvajalca, kar pomeni, da bo vozila z velikimi izpusti CO2 moral uravnotežiti s prodajo modelov z nižjimi ali celo ničelnimi izpusti CO2, kot so električni avtomobili.
Cilji za znižanje izpustov CO2 iz avtomobilov so del prizadevanj Evropske unije za znižanje izpustov CO2, s čimer bi omejili globalno segrevanje ozračja.
Buren odziv avtomobilske industrije
Iz združenja nemške avtomobilske industrije VDA so že sporočili, da cilji do leta 2030 niso realni. "Pravila določajo preveč, spodbujajo pa premalo," so sporočili. Kot so še zapisali v izjavi za javnost, danes nihče ne ve, s katerimi ukrepi bi v začrtanem času izpolnili zahteve. Dodali so, da nikjer na svetu ni tako strogih pravil.
V združenju so tudi izpostavili, da bo dogovor oslabil položaj Evrope na avtomobilskem trgu, prav tako bodo ogrožena delovna mesta.
Podobno zaskrbljenost je izrazilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA). Cilji so "popolnoma nerealni glede na to, kje smo danes". Menijo, da je odločitev popolnoma politična, pri čemer niso upoštevali tehnoloških in socialno gospodarskih dejavnikov.
Na očitke se je že odzvala glavna pogajalka Sveta EU in avstrijska ministrica za trajnost in turizem Elisabeth Köstinger. Prepričana je, da so zastavljeni cilji ambiciozni in izvedljivi. Ministrica je še dodala, da industrija razpolaga z vso potrebno tehnologijo, da cilje doseže v 11 letih.
V združenju so še izpostavili, da so člani združenja predani zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida, a bodo številke, ki so jih dorekli parlament in članice, po besedah generalnega sekretarja Erika Jonnaera močno škodile evropski avtomobilski industriji.
Primer, ki jasno kaže, kako neumna je politika. Če želimo nekaj doseči množično čez 10 let, mora to biti na …