Dizli in škodljivost za zdravje: obrat za 180 stopinj

Foto: EPA
Foto: EPA
Neodvisni testi so pokazali, da dizelsko gnani mercedes C220d v zrak izpusti 0 mg/km dušikovih oksidov (Nox), medtem ko večji BMW 520d emitira zgolj 1 mg/km. Zakonsko dovoljena meja je trenutno postavljena pri 168 mg/km.
Oglej si celoten članek

Najnovejši dizelski motorji znamk Mercedes, Vauxall/Opel in BMW v zrak ne izpuščajo dušikovega oksida, znanega pod kratico NOx, ali pa zelo malo. Niti v težjih realnih testiranjih na cesti, so ugotovitve neodvisne raziskave.

lj obvoznica Znižanje hitrosti na Lj obvoznici za nižje emisije

Največji nemški avtomobilski klub ADAC je na realnem testu merjenja emisij RDE (real driving emissions) testiral vrsto bencinskih in dizelskih motorjev in preverjal njihov vpliv na ozračje. Ugotovili so, da številni motorji izpustijo drastično manj škodljivih emisij v ozračje od zakonsko določene meje 168mg/km, ki je opredeljena s pravili pod kratico Euro 6d Temp.

Foto: Saša Despot Dizelsko gorivo OMV

DIZEL PO POPRAVILU BEUC: Turbodizel v audiju Q5 ima po popravilu še višje izpuste NOx

Dizel v mercedesu razred C (C220d) med vožnjo v ozračje ne emitira nič škodljivega NOx, vsaj niso ga zaznale Adacove naprave, medtem, ko štirivaljni dizel v BMW serije5 (520d) v ozračje izpusti le 1 mg/km NOx. Citroën berlingo BlueHDI 130 izpusti zgolj 7 mg/km. V  nekaterih primerih so se testirana vozila z dizelskimi motorji izkazala za bolj čista od bencinskih modelov.

Višji davki? Bo novi test za emisije prinesel bistveno dražje avte?

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

Ni znano, kako so proizvajalci vozil dosegli tako nizke emisije, zato pa so ugotovitve pri Boschu, največjem dobavitelju avtomobilski industriji v začetku leta 2018 razkrile, da lahko zmanjšajo emisije NOx na le 13 mg/km. Prav NOx je bil srž debat okoli dizelskih pogonov, saj ti fini trdni delci močno vplivajo na zdravje (od astme, pljučnih bolezni do pojava demence in obolenj srca) ljudi in jih povezujejo s številnimi prezgodnimi smrtmi v Evropi. Dušikovi oksidi prispevajo levji delež k onesnaževanju zraka v mestih, po vsej Evropi pa naj bi povzročila več kot 70 tisoč prezgodnjih smrti.

Ha, ha, statistika! WLTP udaril po Sloveniji, prodaja avtov močno navzdol

Rezultati merjenja v realnih razmerah RDE NOx (mg/km)
Audi A8 50 TDI:
15
BMW 520d Steptronic: 5
BMW 520d Touring: 1
BMW X2 xDrive 20d: 23
Citroen Berlingo BlueHDI 130: 7
Honda Civic 1.6 i-DTEC : 101
Kia Ceed 1.6 CRDi: 22
Mercedes A 180 d: 40
Mercedes C 220 d: 0
Opel Astra 1.6 D: 1
Peugeot 308 SW BlueHDi 180: 30
Volvo XC60 D5 AWD: 56
VW Golf 1.6 TDI SCR: 14

Rezultati, ki jih je razkril ADAC, bodo prav gotovo pozdravili proizvajalci avtomobilov, ki bijejo bitko z novimi, realnimi testi porabe goriva in emisij: RDE in WLTP. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 14:55 26. Februar 2019.

    Kot je že nekdo omenil. Ja stari dizli smrdijo. Novi manj kot bencinarji dejansko. Naj raje namesto elektro avtom, da …

  • mph
    12:53 25. Februar 2019.

    diesel for ever. :-) Seveda pa so problem tako kot za bencin tako za dizel po 20 let stara vozila. …

  • 12:44 25. Februar 2019.

    Pa kdo zdaj koga jebe v glavo s temi dizli in trdimi delci itd.. kateri lobiji. Nabijem vse kvazi strokovnjake …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.