Na voljo nov tip goriva za polovico vseh slovenskih avtov

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
V Sloveniji lahko kupci odslej na isti črpalki prvič izbirajo med dvojno kakovostjo dizelskega goriva.
Oglej si celoten članek

V Sloveniji je po podatkih Statističnega urada od okoli 1,09 milijona osebnih avtomobilov dobih 500 tisoč takšnih, ki jih poganja dizelski motor.

Avstrijski naftni trgovec OMV je k nam pripeljal dodaten tip dizelskega goriva, ki ima po njihovih zagotovilih višji kakovostni nivo. Isto gorivo že dlje časa ponujajo na avstrijskih črpalkah, dizelskim avtomobilom pa naj bi pomagalo dosegati čistejše delovanje in posledično boljše zmogljivosti in zmanjšane izpuste. Vse to po njihovih zagotovilih pozitivno vpliva na motor. 

Ali veste za ta trik? Kako vedeti, na kateri strani se toči gorivo v avto

Kot je razvidno in različnih predstavitvenih gradiv, ta tip goriva vsebuje nekatere aditive, ki pomagajo čistiti nakopičene obloge v delikatnem sistemu vbrizga v modernih dizlih, hkrati pa ima cetansko število 57, kar pomeni, da se razpršeno v valju lažje vžge v primerjavi z običajnim dizlom.

Običajno imajo dizelska goriva cetansko vrednost okoli 50. V nasprotju z bencinom, kjer kakovost merijo z oktanskim številom (odpornost proti klenkanju), se namreč za dizel uporablja cetanski indeks (enostavnost samovžiga pod kompresijo). Višje cetansko število pomeni, da pri izgorevanju takšnega goriva prihaja do boljših izkoristkov in manj emisij. V Avstriji je njihovo premijsko dizelsko gorivo na črpalkah dražje za okoli 20 centov. 

Petrol in MOL: boljšega imamo tudi mi

Druga dva velika naftna trgovca v Sloveniji, Petrol in MOL, se (še) nista odločila za ločen premijski dizel. Pri Petrolu so za zurnal24.si pojasnili, da njihov dizel, ki mu od leta 2012 dodajajo poseben tip aditivov, glede na neodvisne teste že sedaj sodi med tehnološko bolj napredne, saj da pripomore k boljši čistosti, izgorevanju in zaščiti motorja ter nižjim emisijam. 

Tudi pri slovenskem zastopniku za MOL pravijo, da imajo od junija letos na svojih črpalkah novo generacijo goriv, ki zaradi dodatkov bolje ščitijo sestavne dele motorja in skrbijo za čiščenje oblog ter gorivnih vodov.

Aditivi Aditivi za gorivo: Kdaj lahko res pomagajo?

V prihodnjih mesecih bo zanimivo videti, kakšen delež bo uspel OMV pri prodaji premijskega dizla. Delež premijskega (100-oktanskega) bencina je na primer v primerjavi z običajnim bencinom (95-oktanskim) zelo majhen, le okoli enoodstoten, so pojasnili pri Petrolu, pa čeprav ga ponujajo vsi distributerji praktično na vsaki črpalki. 

Ni nujno le "placebo"

Dvojna ponudba dizelskih goriv v Zahodni Evropi ni nikakršna novost, saj predvsem velike naftne družbe že leta ponujajo premijski tip goriva (Shell V-Power, BP Ultimate). Na različnih forumih uporabniki navajajo različne izkušnje s temi gorivi, od tega, da gre predvsem za 'placebo' učinek do dejanskega vpliva na boljše oziroma čistejše delovanje motorja, ki prinese tudi občutno podaljšan doseg z enim rezervoarjem. 

Avto Čakanje na lučko za gorivo ni dobro

Alojz Kranjec, podravnatelj na Srednji poklicni in tehnični šoli Bežigrad, je za zurnal24.si pojasnil, da je kakovost goriva zelo pomembna pri delovanju motorja z notranjim izgorevanjem, saj lahko pozitivno ali negativno vpliva na življenjsko dobo. Še posebej dovzetni za slabšo kakovost so moderni dizelski motorji z zapletenim sistemom vbrizga v valje.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.