Deutsche Bank: električne avte za bogataše financirajo revni

Foto: PRIMA
Foto: PRIMA
Nemška komercialna banka Deutsche Bank je izdelala analizo finančnih posledic promocije električnih avtomobilov, ki je pokazala, da je takšen pristop k zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida izjemno drag in neučinkovit.
Oglej si celoten članek

V Nemčiji se lahko pohvalijo z velikim porastom registracij elektrificiranih avtomobilov, saj je prodaja električnih in hibridnih avtomobilov lani dosegla skoraj četrtino celotne prodaje novih avtomobilov. Vendar pa takšna rast prodaje ni poceni.

Imajo težavo Presenečenje! Servisiranje električnih lahko dražje od navadnih avtov

Analiza Deutsche Bank, ki jo je objavil nemški Focus, namreč kaže, da trenutni sistem državnega sofinanciranja električne mobilnosti ne izpolnjuje kriterijev gospodarske in okoljske učinkovitosti. Medtem ko se je namreč strošek tone prihranjenega ogljikovega dioksida v obliki podpore elektromobilnosti dvignil na okrog 1.000 evrov, lahko kupon za enako tono ogljikovega dioksida na trgu emisijskih kuponov kupite že za 50  evrov. Izvajalci analize zatrjujejo, da bi lahko Nemčija enake okoljske cilje dosegla na druge, precej cenejše načine.

Foto: PRIMA Prima električni avti

Kako je nekaj takšnega možno?

Pri Deutsche Bank trdijo, da poleg neposrednih subvencij pri nakupu električnih avtomobilov, ki v Nemčiji dosegajo 9.000 evrov na vozilo, ti povzročajo še dodatne finančne izgube. Med drugim se je denimo zmanjšal davčni donos od prodaje fosilnih goriv. Analitiki so izračunali, da se prihodki, ki jih avtomobil državi prinese v svoji življenjski dobi, v primeru električnega avtomobila zmanjšajo za dobrih 20.000 evrov. Primerjali so volkswagen golf in volkswagen ID.3 in prišli do zaključka, da bo lastnik električnega volkswagna ID.3, ki na leto prevozi 15.000 kilometrov, v dvanajstih letih za elektriko plačal 550 evrov, lastnik golfa pa bo pod enakimi pogoji za gorivo porabil 6.500 evrov. Ob tem pa je treba tudi upoštevati, da bo lastnik električnega avtomobila manj plačal tudi za druge dajatve.

Hendikep Za eno kategorijo uporabnikov električni še dolgo ne pridejo v poštev

Upoštevajoč vse dajatve, vključno z okoljskimi bonusi, bo država na račun električnega avtomobila v dvanajstih letih izgubila 15.500 evrov, torej okrog 1.300 evrov na leto. In v primeru električnih avtomobilov višjih razredov je ta izguba lahko še večja. Pri Deutsche Bank so izpostavili primer bencinskega audija SQ5 in primerljivega električnega audija e-trona, kjer razlika v plačanih prispevkih znese celo 3.700 evrov na leto, če gre za službene avtomobile, pa je razlika lahko še večja. Analitiki torej na električne avtomobile gledajo kot na izjemno drag način spopadanja z okoljskimi spremembami.

Foto: Anže Petkovšek Električni avto

Sporni prikazi okoljskih učinkov

Tudi prikazi okoljskih učinkov so sporni in so zelo odvisni od podatkov, ki se uporabljajo pri njihovem izračunu.  Po najbolj optimistične scenariju lahko namreč kompaktni električni avtomobil v svoji življenjski dobi prihrani največ 15 ton ogljikovega dioksida, električni avtomobil srednjega razreda pa 27 ton. To pomeni, da prihranjena tona ogljikovega dioksida nemško državo stane med 800 in 1.000 evri. Če bi država torej kupila emisijske dovolilnice, ki na prostem trgu stanejo približno 50 evrov, bi veliko prihranila. Strošek 16 do 20 ton ogljikovega dioksida bi namreč v tem primeru bil podoben strošku zgolj ene tone, ki jo prihrani električni avtomobil.

Avto Renault: edina kratkoročna rešitev so baterijski električni avtomobili

Pri Deutsche Bank zatrjujejo, da je električna mobilnost sporna tudi s socialnega stališča. Trenutni podatki namreč kažejo, da imajo korist od elektromobilnosti predvsem premožni državljani. Električni avtomobil je namreč pogosto šele drugi avtomobil pri hiši, veliko pa jih uporabljajo tudi podjetja.  Paradoksalno stroške za podporo elektromobilnosti pretežno nosijo ljudje z nižjimi plačami, ki si niti ne morejo privoščiti subvenioniranih električnih avtomobilov in se vozijo z davčno bolj obremenjenimi avtomobili z motorji na notranje zgorevanje.  Ti običajno tudi nimajo službenega avtomobila.

Daleč od zavez Slovenija komaj na desetini evropskega povprečja

Deutsche Bank opozarja tudi na absurdno emisijsko politiko, ki konvencionalne oblike pogona vključuje v avtomobilski sektor, električne avtomobile pa v energetski sektor. Na ta način še dodatno umetno zmanjšujejo prikazani vpliv električnih avtomobilov na okolje. Analitiki izpostavljajo, da konec koncev ni pomembno, če onesnaženje okolja prihaja neposredno iz izpušnih cevi avtomobilov ali dimnikov termoelektrarn, v katerih kurijo premog.

Foto: Profimedia izpusti termoelektrarna

Šef VW Šef VW na poti z električnim vozilom namenil kritiko

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 00:02 24. Avgust 2021.

    Še vedno nobenega komentarja elektro navdušencev...

  • 20:36 20. Avgust 2021.

    Tako je...s temi sr.... se vozijo bogati .... plačujemo pa večinoma tisti, ki živimo z rok v usta...je še treba …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.