Avto > Na Štrom
4943 ogledov

Presenečenje! Servisiranje električnih lahko dražje od navadnih avtov

Porsche taycan Porsche
Vsaj na začetku življenjske dobe.

Podatki ameriške analitske družbe We Predict kažejo, da je bilo vzdrževanje električnih avtov, izdelanih v obdobju med 2016 in 2021, v prvih mesecih uporabe precej dražje od avtov s klasičnim pogonom. Upoštevali so podatke 19 milijonov vozil. Ker gre praviloma za servisne storitve znotraj garancijske dobe, stroške nosi proizvajalec, ne stranka.

Najdražje je takoj po nakupu, saj stroški servisnih storitev električnega v prvih treh mesecih v povprečju stanejo 2,3-krat več od avtov s termičnim pogonom. Ta razlika pa nato drastično upade, že po enem letu znaša le še 1,6-krat več, poroča Automotive News.

Razlog za te presnetljive podatke je po razlagi analitske družbe v tem, da so baterijski avti na začetku podvrženi številnim dodatnim tehničnim postopkom, ki v povprečju trajajo 1,5-krat dlje kot v primeru klasičnih avtov, čas diagnosticiranja je dvakrat daljši, hkrati pa ima cena za servisno uro električnih avtov faktor 1,3.

Audi e-tron GT | Avtor: Audi Audi

"Še vedno gre za industrijo v povojih. In to, kar vidimo, je posledica začetnega obdobja," je komentirala Renee Stephens iz We Predict.

Obstajajo pa velike razlike med samimi znamkami. Če je na primer za Fordovega mach-E strošek servisiranja po treh mesecih v povprečju okoli 80 evrov, je za bližnjega konkurenta audija e-tron kar 310 evrov na vozilo, so izračunali pri We Predict. Za Porschejevega športnega taycana poskoči že na 563 evrov, za jaguarja I-pace pa je treba po prvem tromesečju povprečno odšteti kar 705 evrov za vzdrževanje. Vsi ti zneski, še enkrat, ne bremenijo lastnikov.

We Predict bo v prihodnje objavil podobna poročila o stroških tudi za dobo treh let lastništva.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • 3ddfd6b2e80cc1fc0eaa6af8b78a605921e2dd16 13:05 10.avgust 2021.

    Imam električni avto leto in pol. Stroški vzdrževanja je točno toliko koliko košta vetrobranska tekočina. Ajde še zimske gume sem moral kupit. Servis? Kakšen servis?

  • rd2dmk2 10:02 10.avgust 2021.

    zakaj pa ga peljejo k avtomehaniku ? naj ga servisira seviser pralnih strojev. motor je isti , programator skor, če bo pa kakšna večja težava bo pa poklical kolega, ki šraufa hladilnike. zakaj so električni VW tolk zamujal, ker imajo ...prikaži več menda pol ducata miljonov vrstic programske kode. no zdej pa mal domišlija naj vam dela, a si znate predstavljat pesem ,ki ima par miljonov vrstic verzov. in tam notri je en oklepaj narobe postavljen, mogoče en "if" nekje stoji za znakom ">" namesto da bi bil"<".

  • radovednica 09:20 10.avgust 2021.

    Kdo pa je strokovnjak pri nas, da ve, kaj in kako servisirati "ta električna jajca"? Seveda je, pričakovano, dražje. Kdo pa sploh zna servisirati to "sranje"? Mislim, da so takšni "nestrokovni komentarji" povsem brezpredmetni.