Če bi lahko izpostavil le dve izraziti lastnosti, ki jih pričakujem od vozila znamke Citroën, sta to vpadljiva oblika, torej avto, ki izstopa iz množice avtomobilov, ki so danes v ponudbi v segmentu C in udobje. Prav ti dve odliki krasita tudi novega C4, ki ga, če slučajno niste opazili, Citroën spet vrača na ceste. Pred njim so imeli v ponudbi C4 cactusa, ki je na neki način začel skrižano vlogo kombilimuzine in križanca, a je to pri C4 še veliko bolj izrazito.
Najprej oblika. Citroën je ubral zadnje trende, saj so kupeji z nastavki križancev (izraziti koloteki, velika kolesa, potisnjena do robov, visoko umeščen pokrov motorja in kupejevski previsi) v modi vse od pojava BMW X6 na trgu. Njihov vrhunec očitno šele prihaja, saj so začeli ta recept uporabljati tudi množični proizvajalci vozil. In pri Citroënu so ujeli pravi trenutek.
Novi citroën C4 je sicer zgrajen na sodobni prilagodljivi platformi CMP, ki jo uporabljajo tudi evropski avtomobil leta 2020 peugeot 208, brat križanec peugeot 2008, pa tudi opel corsa in mokka. Poleg tega ta platforma omogoča tudi povsem električno namestitev, zato je C4 pod oznako ë-C4 kot povsem električni avtomobil. A mi smo preizkušali bencinarja, ta bo tudi najpogostejši na slovenskih cestah, v ponudbi pa je tudi dizel.
Avtomobil zaradi kupejevskih potez, ki se odražajo tudi v aerodinamičnih in izčiščenih linijah, deluje sveže in dinamično. Kot je značilno za križance, je pokrov motornega prostora visok in v primeru C4 horizontalen, s čimer nekoliko spominja na večji SUV C5 aircross. Prednji odbijač s spodnjim spojlerjem je bil izdelan tudi za primer nesilovitih trkov. Tudi rešetke za dovod zraka z vzorcem makro dvojnih puščic so bile povzete po konceptnih vozilih ami one in 19_19.
Na vozilu izstopajo velika kolesa, ki dopolnjujejo robusten videz križanca in so nameščena na skrajnih štirih vogalih. Posebnost je streha z nagnjenim zadnjim steklom, s čimer so se poklonili legendarnemu modelu GS. In nima zadnjega brisalnika stekla, kar je dokaj nenavadno. Tudi zadek je robusten, v prtljažni del pa se dostopa preko širokih prtljažnih vrat, za katerimi je za 380 litrov odlagalnega prostora. Ni rekorder v razredu, a je prtljažnik dovolj velik za tiste, ki na dopust potujete s kovčki.
Zadnje luči medsebojno povezuje svetleče črna okrasna letev, Citroën pa uvaja novo osvetlitev zadnjega dela na diode V razporejene v oliki črke V.
Ob pogledu na parkirišču bi ga lahko z enim stavkom opisali kor fastbacka z velikimi kolesi, ki je zahvaljujoč zaščiti karoserije in velikim kolesom tudi trendovski dinamični križanec.
Čeprav bi mu zato na prvi pogled pripisali prej dinamične kot udobne lastnosti, pa že takoj, ko se usedemo v vozilo, ureditev kabine in udobje sedežev daje slutiti, da so imeli inženirji za nalogo narediti predvsem udoben avtomobil.
V kabini prevladujejo prečiščene linije s številnimi odlagalnimi mesti in še nekaterimi pametnimi rešitvami, kot je predal v armaturni plošči, poseben nosilec za mobilne naprave in premično odlagalno mesto na konzoli.
C4 je precej digitaliziran, a na svoj način. Voznik ima pred seboj digitalno armaturno ploščo, nad njo pa head-up zaslon, ki ne projicira podatkov na steklo, temveč na zložljivo prosojno steklo, ki je rešitev, ki jo proizvajalci avtomobilov počasi opuščajo. Vendar pa je na drugi strani stroškovno učinkovita. Digitalna armaturna plošča je kompaktne velikosti, posamezni motivi pa so sorazmerno preprosti, a lahko na njih razbirate vse potrebne podatke, pri tem pa vas volanski obroč ne bo motil.
Infotainment tako vključuje 10-palčni zaslon na dotik, kar pomeni, da ni med največjimi v razredu, rekli bi zlata sredina. Grafika je dobra, se pa celoten sistem (vključno z digitalnim kokpitom) počasneje odziva na spremembe. Želeli bi si malo hitrejši procesor. No, še vedno čakamo na slovenske prevode menijev. Neuradno naj bi tudi PSA kmalu svojo multimedijo ponudil tudi v slovenskem jeziku.
Po drugi strani pa si Citroën zasluži tudi pohvalo, saj je ostal zvest klasičnemu ročnemu upravljanju, a je treba za nastavitev temperature še vedno pritiskati po zaslonu. Ergonomsko so stikala postavljena logično, zato bo voznik lahko med vožnjo osredotočen na cesto. Kar me je v Citroënu najbolj presenetilo je uporaba novih materialov. Predvsem v njihovih kompaktnih vozilih smo grajali trdo plastiko, zdaj je zaznavna kakovost na bistveno višji ravni. Še več, imate občutek, da sedite v avtomobilu višjega razreda.
Oblikovalci so se osredotočili na na otip mehke materiale - zgornji del armaturne plošče je na primer iz materiala slush (penasta obloga), okrasne letve prednjih vratnih plošč v tkanini, mehko oblazinjenje najdemo tudi na naslonih za roke. Ne manjka niti ambientalna osvetlitev.
Na splošno pa je notranjost modela C4 videti tako izvirno in zanimivo kot zunaj, razporeditev kontrol in prostora za shranjevanje je odlična. Novost je izbirna ročica samodejnega menjalnika v srednjem predoru. Nahaja se razmeroma nizko, nekaj časa voznik potrebuje, da se je navadi. Poleg nje je električna zavora in izbirnik različnih načinov režimov vožnje - šport, eko in udobno.
Sopotnik pred seboj nima samo klasičnega predala, ampak za doplačilo tudi izvlečni predal, bolj ali manj za shranjevanje tablice, saj je nad njim univerzalni izvlečni nosilec za tablice.
Testno vozilo smo preizkusili v kombinaciji preizkušenega 1,2-litrski bencinskega turbo trivaljnika s 96 kW (130 KM) in 230 Nm navora, moč pa se na prednji kolesi prenaša preko zelo dobrega in natančnega in prav tako znotraj koncerna preverjenega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Kombinacija, ki se je predvsem na testih Peugeotovih vozil do zdaj obnesla odlično. Za tiste, ki jim tudi to ne bi bilo dovolj, pa je na voljo še zmogljivejši 1,2-litrski trivaljni turbo bencinski agregat s 114 kw moči (155 KM), ki smo ga tudi že spoznali v premijskem DS 3 crossbacku.
Če ste še vedno skeptični do malih trivaljnikov, ki sicer spuščajo poseben zvok, sta dva podatka dovolj - največja hitrost je 210 km/h, pospešek z mesta do 100 km/h pa v 9,4 sekunde. Kljub temu, da dražji dizelski štirivaljni ekvivalent ponuja nekaj več navora, pa boste z bencinarjem z mesta pospeševali hitreje – vsaj na papirju. Povprečno smo z bencinskim trivaljnikom namerili porabo 6,7 litra na 100 kilometrov, kar je zelo solidno.
Najbolj moteč del med vožnjo je sistem start/stop, saj vsakič znova ob sicer dobro izolirana kabina zaslišimo zagon »trivaljnega mlinčka«. Po drugi strani pa je vožnja izjemno udobna, predvsem zahvaljujoč blažilnikom s progresivnimi hidravličnimi zaporami. Z njimi ima C4 dobro uglašeno podvozje, v kabino pa se ne prenašajo sunki, če se zapeljete čez večje neravnine.
Udobnejši avtomobil pomeni nekaj kompromisa pri dinamični vožnji. Volan ni najbolj direkten, v ovinkih se nekoliko bolj nagne.
Po našem mnenju je C4 eden najlepših avtomobilov v svojem razredu. Hladnega vas ne bo pustil niti v kabini, ki jo dodatno dopolnjujejo številni praktični pripomočki. Z našega vidika so rezerve še pri upravljanju. Na nekatere stvari se boste preprosto morali navaditi.
Med razbiranjem s cenika paketa opreme - paket shine (nad njim je še shine pack) – vključuje tiste stvari, ki jih moderen avtomobil danes mora imeti: samodejno zavira, ima radarski tempomat, prepoznava prometne znake, ima sistem nadzora mrtvega kota.
Morda se zdi 24.150 evrov (nekaj popusta lahko prav gotovo še izborite) na prvi pogled veliko, a je to danes z varnostnimi sistemi in moderno oblikovanega avtomobila v razredu, v katerem nastopa, zelo konkurenčna cena. Kombinacija tako zmogljivega bencinskega motorja in odličnega samodejnega menjalnika pa je hkrati izbira, ki bi jo tudi sami priporočali.
Podatki o vozilu: (Citroen C4 1.2 pure tech 130 EAT8 shine)
Motor: 1.199 cm3, turbobencinski, trivaljni
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.355 x 1.834 x 1.520, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 380 – 1.250
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 110 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 18.150 (osnovni) / 24.150 (testni) / 24.850 (testni z dodatki)
PLUSI: Oblika, uporabnost kabine, kombinacija motor-menjalnik
MINUSI: multimedija ne podpira slovenskega jezika, slabša odzivnost multimedije;
Ko Dacia začne delati lepše avte od Citroena, potem ti je jasno kako daleč je Citroen padel. No, saj je …