Citroën se je dolgo zatekal k enoprostorcem. V kombinaciji s svojo bogato zgodovino, prav letos znamka praznujejo 100 let od prvega serijskega vozila in številnimi inovacijami, ki so zaznamovala avtomobilsko zgodovino, so venomer znali ponuditi družinsko vozilo, ki je izstopalo iz množice pločevine.
Pri SUV vozilih oziroma križancih so se dolgo iskali. C4 cactus je bil nekakšen poskus v svetu križancev, a so ga po opustitvi kombilimuzine C4 hitro spremenili v kombilimuzinsko različico kot naslednika C4. Prvi pravi poskus v svetu mestnih terencev je bil C3 aircross (še prej je bil sicer manj uspel poskus s C-crosserjem). Všečen avtomobil, ki se je oblikovno zelo navezoval na C3, a smo mu oceno, tako kot C3 nekoliko znižali zaradi preveč cenene plastike. Peugeotovi brati iz koncerna PSA se zdijo občutno bolj premijski.
Prav zato smo znižali pričakovanja pred testom C5 aircrossa, ki je sicer sorodnik Peugeotovega modela 3008. Zanimivo je, da je Citroën že leta 2017 na avtomobilskem salonu v Šanghaju 2017 premierno predstavil terensko vozilo, zasnovano neposredno po navdihu konceptnega vozila aircross, ki je bilo predstavljeno na Kitajskem leta 2015. Z njim pa je vsaj najavil, s čim bo postregel v SUV segmentu, ki je najhitreje rastoč in morda najbolj konkurenčen ta hip. Posebnost vozila je vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki.
S tem smo dobili odgovor, kako namerava Citroën tekmovati v razredu, kjer so uveljavljeni avtomobili kot so nissan qashqai, kia sportage, peugeot 3008 in drugi. Francozi so tako kot že večkrat v zgodovini postregli, na eni strani z zelo nenavadnim receptom - odbito obliko in tehnološkimi rešitvami, kot so hidravlični dročniki in na drugi strani preverjenim receptom, saj je pod kožo marsikaj enako kot pri večkrat prehvaljenem peugeotu 3008. Ob 3008 je prav C5 aircross trenutno eden od najbolj družinskih SUV modelov na trgu, po našem mnenju. Razložimo, zakaj.
C5 aircross že z imenom pove, kaj vse si želi biti - prvi del imena nosi dediščino danes ugasle udobne limuzine oziroma karavana C5, medtem ko aircross v imenu namiguje na križanca. Tudi ni naključje, da je na zunaj tako podoben manjšemu bratu C3 aircross, z dvignjenim originalnim nosom in airbump zaščito spodnjega dela boka, ki hkrati služi kot oblikovna posebnost. Zadnji del je še najbolj umirjen, serijsko ne glede na opremo ga krasi 3D LED vzorec. Tako nenavadno oblikovan vam je lahko všeč ali pa ne. V vsakem primeru boste z njim izstopali.
Pogosta težava športnih terencev je, da so na zunaj sicer všečni, znotraj pa nepraktični. Udobje je drugo. Ker se proizvajalci osredotočajo na videz in športnejše doživetje vožnje, je treba nekaj žrtvovati - in to je pogosto uporabnost.
Citroën C5 aircross streže stvarem drugače. Na način, ki smo ga pri domiselni francoske znamke vajeni. Na primer 15 mm debela plast, podobna peni, na sedežih, naredi vožnjo udobno, kot se za znamko spodobi. Zadaj so trije posamezni in prilagodljivi sedeži. To pomeni, da sredinski potnik ni prikrajšan za udobje. Sedeži so tudi vzdolžno pomični kar pomeni, da lahko prilagajamo prostor za noge potnikov na zadnji klopi ali več prtljage. Pika na i sta še ravno dno in prezračevanje.
Notranjost tako v Citroënovem vozilu zelo praktična, prostora je dovolj tudi nad glavami, spredaj in zadaj. Enako velja za prtljažnik, ki se skriva za električno pomičnimi zadnjimi vrati. Iz osnovnih 580 litrov ga lahko z enostavnim pomikanjem zadnjih sedežev povečamo na 720 litrov, oziroma 1630, če jih pospravimo v ravno dno. To pa je že več, kot smo bili vajeni v Citroënovih enoprostorcih, na primer na začetku omenjenemu citroen C4 spacetourerju.
Manj preseneti z ureditvijo kabine, saj smo od znamke v zadnjem času navajeni futurizma in nenavadnih prijemov. Vozniku za stalni nadzor nad podatki o vožnji in delovanjem sistemov služi 12-palčni digitalni zaslon (deluje vzorno, pregledno in informacijsko bogato) in še osempalčni sredinski zaslon za multimedijo. Na pogled všečni gumbi na dotik so manj praktični kot v Peugeotu, ko se dotikamo ličnih »klavirskih« tipk. Zmoti predvsem slabša odzivnost ob dotikanju, ki vpliva na samo zbranost voznika med vožnjo, enako velja za kamero za pomoč pri vzvratni vožnji (250 evrov doplačila), ki je grafično podpovprečna, enako velja za hitrost prikazovanja.
Materiali so na otip boljši kot v manjšem C3 aircross, tudi končna obdelava je na višjem nivoju. Mestoma je še vedno nekaj trde plastike. Že, ko odpiraš in zapiraš vrata, je občutek kakovosti povsem zadovoljiv.
Nekaterih stvari, kar ni slabo, so direktno prevzeli iz nekoliko krajšega Peugeotovega brata, na primer ročico samodejnega menjalnika, ki se nahaja ob okroglem gumbu sistema »grip control« (250 evrov doplačila), ki prilagaja navor na kolesa odvisno od vozne podlage, a nikakor ne more nadomestiti klasičnega štirikolesnega pogona. Zahteva tudi, da je avto obut v celoletne pnevmatike.
Prav pogonski sklop, ki je kombinacija zmogljivega dvolitrskega turbodizelskega štrivalnjika s 132 kilovatov moči (180 KM) in osemstopenjskega samodejnega menjalnika, vozilo naredita všečno. Hkrati je avtomobil zelo poskočen (dobro pospešuje že od nizkih vrtljajev naprej) in na račun posebnosti - vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, ki smo ga prvič videli na prenovljenem C4 cactusu in je povzeto iz motošporta, tudi nadpovprečno udoben. A brez za znamko značilnega pretiravanja v pozibavanju med ovinki. Gre za serijski del opreme, občutek v vožnji pa bi najlažje opisali kot brezčutno pobiranje lukenj na cesti. S tem nadomešča nekdanje hidravlično vzmetenje, po katerem je bila znamka znana več desetletij.
V PSA modelih preizkušena kombinacija motorja in menjalnika poskrbi za zelo umirjen tek in skoraj neslišno delovanje – prav nič dizelsko. Le volanski obroč, ki je v mestih sicer udobno mehak, bi lahko postregel z več informacijami dogajanja izpod koles.
Če ste pripravljeni razmišljati izven okvirjev, predvsem kar zadeva nenavadno obliko, a želite hkrati dobro opremljeno vozilo in predvsem uporabno ter udobno vozilo je C5 Aircross zanimiva izbira. Tudi cenovno, glede na bogato serijsko opremo - v serijski opremi (live) je že sistem samodejnega zaviranja AEB, pa opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu in opozorilo na prometne znake. V opremi testnega modela (shine) pa so se nabrali še drugi tehnični pripomočki - radarski tempomat s funkcijo stop&go, asistent za držanje smeri, opozorilo na mrtve kote, 180-stopinjska kamera za vzvratno vožnjo, polni LED žarometi …
Podatki o vozilu: (Citroën C5 aircross Shine 2.0L BlueHDI EAT8)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.997 ccm
Največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3.750 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm pri 2.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 221 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4500 x 1969 x 1689, medosna razdalja 2.730
Prtljažnik (v litrih): 580-1630
Poraba: 6,7 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 126 g/km
Cena: 34.250 evrov / 37.060 / 34.651 evrov (osnovi testni / testni z dodatno opremo/ testni s popustom)
Plusi: Serijska oprema, kombinacija motor-menjalnik, udobje, vzmetenje;
Minusi: Odzivnost multimedijskega sistema, kamera za vzvratno vožnjo, deloma cenena plastika;
Želiš pronaći ženu za jednu noć? Dobrodošli na > > > www.3xDate.top ******************************************************************************************************************** Ne slaže se s djevojkama? Da, svi …
Francozi pa avtomatski menjalnik sta pa dva pojma....
Novega se sigurno ne splača kupiti, ko bo pa 2 leti rabljen in vreden samo še 40% ali manj nabavne …