Francoski proizvajalec vozil letos praznuje 100-obletnico izdelovanja avtomobilov. V ta namen bodo letos predstavili nekaj konceptnih vozil. Prvi v nizu bo koncept ami one. Gre za 100-odstotno električno vozilo za uporabo v mestnih središčih, ki kaže na Citroënovo vizijo urbane mobilnosti v prihodnosti.
Po zgledu modela 2 CV, ki je svobodo gibanja zagotovil najširšim množicam, je zdaj pred nami dvosed z zaprtim potniškim prostorom, ki v dolžino meri zgolj 2,5 metra, širok in visok je 1,5 metra, masa vozila je zgolj 425 kilogramov, medtem ko je obračalni krog osem metrov.
Pri Citroënu navajajo, da lahko z enim polnjenjem baterije litij-ionske baterije (napolni se v dveh urah) ami one prevozi 100 kilometrov, največja hitrost je 45 km/h, zaradi česar lahko z njim upravljajo tudi 16-letniki. Pogon je na zadnji kolesi, ki merijo 18-palcev.
Citroën je ami one zamislil kot alternativo javnemu prevozu (avtobusom, tramvajem, metroju) in drugim individualnim prevoznim sredstvom, kot so dvokolesniki ali trikolesniki (kolo, skuter ali skiro). Predvsem z njim računajo na uporabo v mrežah car-sharinga. Uporablja se namreč kot pametni telefon oziroma uporabniški vmesnik. Uporabniki lahko v notranjost vozila vstopijo s pametnim telefonom. Vrata se odklenejo in zaklenejo po odčitavanju kode QR, ki je na podnožju vratnih kljuk iz aluminija. Ko se voznik namesti, mora svoj telefon odložiti na za to predvideno površino pred seboj.
Ko je pametni telefon odložen na območje za brezžično indukcijsko polnjenje, se lahko konverzacija med vozilom in voznikom začne. Glede na vklopljeno aplikacijo se animacija prikaže v obliki mehurčkov in se projicira na odsevno ploščo v voznikovem vidnem polju, podobno kot pri zaslonu v višini oči. Poleg zakonsko predpisane vsebine za vožnjo se lahko uporabljajo tudi napredne funkcije, na primer za informacije in razvedrilo ali navigacijo.
Vozilo je za zdaj zamišljeno kot koncept, če ga bodo po zgledu konkurenčnega renault twizyja nekoliko drugačne zasnove spravili na cesto, pa bomo videli na začetku prihodnjega desetletja.
Torej, če gledamo Twizy-ja (verzijo 45km/h): cena je 6500€, odkup baterije 4500 (v primeru najema ni na dolgi rok nič ceneje, celo dražje), torej zadeva stane 11k€. VEŠ KAJ VSE DOBIŠ ZA TA DENAR? En kup NORMALNIH avotmobilov. Kar potrjuje… ...prikaži več samo, da pri nas vidiš enega, dva twizy-ja, pa še to bolj poredko... Notri pa ali tip, ki je tako ali drugače izgubil vozniško ali pa kak razvajen 16 letni mulc kakšnega bogataša. In ne mi odgovarjat s takimi bedastimi, kot je "potem pa ceneje pride vožnja..."
tud zastonj ga nočem, grd kot gnojnica