Sankcije Zahoda proti Rusiji zaradi vojne invazije na Ukrajino so močno prizadele rusko avtomobilsko industrijo in njen avtomobilski trg. Proizvodni trakovi z avtomobili stojijo ali pa zaradi pomanjkanja avtomobilskih komponent delajo s prekinitvami, številni saloni z avtomobili tujih blagovnih znamk so zaprti. Učinek je bil pričakovan. V Rusiji že zelo primanjkuje novih avtomobilov, cene tistih, ki so na voljo, pa so zaradi slabljenja rublja strmo narasle. V Rusiji se avtomobili dražijo dalj časa, dogajanje po vojni invaziji pa je brez primere. Samo v prvi polovici marca so se cene dvignile za 20 do 30 %, so podatki, ki jih navaja ruska agencija AutoStat.
Rusi iščejo avtomobile, kjer lahko. Pohiteli so v prodajne salone v obmejnih mestih Kazahstana. Aktivirali so se tudi tako imenovani "sivi" trgovci, ki avtomobile kupujejo na veliko in jih nato ponujajo na domačem trgu. Obstaja še en način - rabljeni avtomobili. Tudi njihove cene so močno narasle. Tako zelo, da se začenjajo približevati cenam nepremičnin. Lastniki rabljenih avtomobilov so to že spoznali, zato so se že začeli pojavljati oglasi za menjavo rabljenih avtomobilov za nepremičnine. Na primer, garaže, zemljišča, zasebne hiše in stanovanja.
Nepremičnine naj bi po mnenju avtorjev oglasov ustrezale deklarirani vrednosti avtomobila. Po poročanju Gazeta.Ru posredniki takšne ponudbe označujejo kot "eksotičen pojav" na nepremičninskem trgu, vendar se tudi strinjajo z logiko prodajalcev. AutoStat navaja, da so modeli vozil v vrednosti do milijon rubljev (okoli 8.500 evrov) tako rekoč izginili iz ponudbe na ruskem trgu. Pri agenciji AutoStat so ugotovili, da je s to količino denarja v Rusiji mogoče računati le na najcenejši različici lade grante in nive legend.
Po mnenju ruskih analitikov se bodo, vse dokler bo rubelj nestabilen, razmere in cene avtomobilov v Rusiji še slabšale. Prav tako je pričakovati težave pri dobavi in proizvodnji avtomobilov. Rusi pričakujejo kratkoročne težave z dobavo avtomobilov. Pričakujejo namreč, da bodo situacijo izkoristili kitajski proizvajalci avtomobilov, predvsem zato, ker Kitajska ruske "mirovne operacije" v Ukrajini še vedno ni označila za vojno. Kitajski avtomobili bi tako lahko v kratkem času zasedli »sproščeni« ruski avtomobilski trg.
Že lani so zabeležili precejšnjo rast v prodaji. Chery in Haval (Great Wall Group) imata očitno najmočnejši položaj na lokalnem trgu. Izvoz vozil iz Kitajske v Rusijo se je leta 2021 potrojil na 122.800 vozil v primerjavi z le 42.700 vozili leta 2020.
evo kitajci bodo pokasirali...evropa bo pa načelno propadla ... super,končno
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …