Modeli avtomobilov se množijo kot gobe po dežju. Če je povsem normalno, da so miniji, znamka je v lasti BMW Group, danes daljši od štirih metrov, potem ni čudnega, da je najnovejša pridobitev znamke BMW, to je največji, najbolj prostoren in najdražji med SUV-i s slavnim belo-modrim propelerjem na motorni maski, skoraj tako velik kot dostavniki.
Ko smo se dobili s prijatelji in se je eden od njih pripeljal z VW kalifornijo, ki je transporter, preurejen v avtodom, in je parkiral tik ob X7, je drugi prijatelj le čudno gledal in pripomnil: »Glej, saj sta skoraj enako velika.«
X7 je z dolžino večjo od 5,15 metra že na pogled večji od X5, predvsem na račun oblike zadka, ki je dvignjen visoko, je bolj škatlast, da lahko zadaj sedita še šesti in sedmi potnik. Tudi prtljažni del je zato nekoliko poseben. Električno pomična prtljažna vrata se zaradi visokega nakladalnega dna odpirajo dvodelno – seveda električno, zaradi česar lahko na polici otroku, ko na njej sedi, preobujete čevlje, ali pa nanjo odločite kakšen večji predmet.
BMW se namreč skuša vriniti med takšne avte, kot sta range rover in mercedes GLS. Luksuzni bavarski sedemsedežnik ima primarne cilje za občinstvo v Rusiji, ZDA, na Kitajskem in Bližnjem vzhodu, vseeno pa bomo marsikaterega videli tudi v Evropi in glede na zanimanje mimoidočih med testom tudi v Sloveniji.
Vpadljivost mu poleg zunanjih gabaritov zagotavljajo ogromne pokončne ledvičke, ki mu pašejo veliko bolje kot limuzinski seriji 7. Za avto so značilna tudi LED svetila ostrega videza, ki so v našem primeru svetila v laserski tehnologiji – v praksi to pomeni, da boste med nočno vožnjo po podeželju srno opazili več sto metrov pred vozilom. Platišča so v našem primeru merila kar 22 palcev, kar je le še pika na i robustnosti, ki jo prinaša, a je tudi na ta račun zmanjkalo nekaj udobja med vožnjo. Blišč všečno dopolnjuje obilica kroma, težko ga še več najdete na kakšen drugem vozilu.
Še bolj kot na zunaj je impozanten v kabini. Znotraj prostornost določa kar 3,1 metra dolga medosna razdalja. Veliko je podobnosti z novim X5 (zasnovana sta na isti platformi), od katerega je X7 daljši za 23 centimetrov. Luksuzno počutje ima glavno besedo. Standardna je štiri območna klima – prav nihče, ne glede na to, ali sedi na sprednjih masažnih foteljih, v drugi vrsti in celo v tretji vrsti, se ne sme pritoževati, da ga zebe ali mu je vroče. Zadaj si lahko temperaturo nastavljajo ločeno. Tudi svetloba se zahvaljujoč tridelnemu strešnemu oknu, ki se razteza skoraj čez celotno streho prebije tudi do obeh potnikov v tretji sedežni vrsti. Panoramsko okno ima tudi posebne vzorce, ki ponoči ob ambientalni osvetlitvi po vsej kabini, doprinesejo k boljšemu počutju med vožnjo.
Tudi, če otrok ob vstopanju v vozilo ne bo dobro zaprl vrat za seboj, mehko zapiranje poskrbi, da vam ne bo treba vstajati iz voznikovega sedeža in za njim še enkrat zapirati vrat. Prav otroci so bili najbolj navdušeni nad vozilom. Na hrbtišču prednjih sedežev sta dve tablici, s katero lahko potnika na zadnjih sedežih urejata glasbene želje, ali pa kar med vožnjo gledata TV program, tudi v HD tehniki. Kar med vožnjo si je bilo možno ogledati tekmo prve slovenske nogometne lige, med premikanjem pa deluje slika le na tablicah v drugi vrsti, ne pa tudi na osrednjem zaslonu spredaj, ki se v korist varne vožnje zatemni. Ekran služi tudi za prikaz najrazličnejših možnih kotov slike, ki jo producirajo kamere na karoseriji. Kljub velikosti smo X7 ob pomoči natančnih slikovnih navodil in piskov ultranatančnih tipal bočno ob robnik med dve vozili parkirali na milimeter natančno. Lažje, kot če bi bili za volanom kakšnega manjšega mestnega avtomobila.
V X7 vam praktično ni treba ničesar vleči, vse je na elektriko. Tudi v drugi vrsti se klop oziroma sedež nastavljata s pomočjo električnih stikal, ne samo vzdolžno, tudi po naklonu. Poleg klasične sedemsedežne lahko kupci zaprosijo tudi za 2+2+2 sedežno zasnovo (kjer je vsak sedež elektronsko nastavljiv in z vsem pripadajočim udobjem), z dvema ločenima sedežema za več udobja v drugi vrsti. Prtljažnika je najmanj 326 litrov, ko je postavljenih sedem sedežev, kar je dovolj za družinski izlet, pri podrti zadnji klopi pa 740 litrov, kar več kot dovolj za dopust štiri- ali petčlanske družine, če že s seboj ne vozi večjih športnih rekvizitov, ki jih lahko pospravijo na streho (kolesa na primer).
Seveda se naslonjala v drugi ali tretji podirajo in dvigujejo električno. Zadnja sedeža, ki sta pospravljena v dno prtljažnika, ki ponujata nenavadno veliko prostora za kolena. Lahko sta tudi ogrevana, vsak ima svoje odlagalne površine s poličko, v katero lahko vstavite manjšo plastenko, tudi USB priključka sta za potnika v tretji vrsti. V vzdolžno pomični drugi vrsti je mogoče prilagajati prostor za kolena, tudi v širino (stiskanja z rameni ne bo) ga je veliko. Želeli bi si treh ločenih sedežev.
Tehnološko gledano v X7, poleg za suve značilnega prilagajanja oddaljenosti od tal in terenskih elektronskih pomagal, najdemo vse, kar ima tudi BMW sedmica. Od glasovnega upravljanja, do upravljanja z gestami, do velikih in prilagodljivih digitalnih merilnikov, tudi osrednji zaslon na dotik, ki ga upravljamo s pomočjo idriva, ali pa uporabno velik in pregleden head-up zaslon je tisto, kar v BMW že poznamo in lahko še enkrat zgolj pohvalimo. Ergonomsko gledano je to najboljši izmed nemške premijske trojke, je pa zato estetsko manj dovršen od Audija in Mercedesa. Predvsem digitalno. Med opcijami za X7 je off-road paket, ki ga tokrat nismo preizkusili na poligonu, seznam tehničnih pripomočkov in ostalega pa je izredno dolg, od njega pa je odvisna tudi končna cena. BMW X7 se zna recimo samodejno odpeljati s parkirišča in vozi po identični poti v nasprotno smer, po kateri je zapeljal vanj.
Bolj kot za na teren je ta avto namreč namenjen asfaltu. Tam kljub masi, skoraj 2,4 tone in velikosti več kot petih metrov, prepriča. Zasluga gre zmogljivi kombinaciji trilitrskega šestvaljnika - preizkusili smo krono med BMW šestvaljniki, ki za zdaj nosi ime M50d in ima kar štiri turbine, in pričara moč 294 kilovatov (400 KM) in kar 760 Nm navora ter na testih vedno hvaljenega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Največjega bavarca z mirovanja do 100 km/h potisne v le 5,4 sekunde. Ta ima tudi serijsko športno zaporo diferenciala.
Kljub veliki masi se avto izjemno hitro premakne iz mesta, za kar poskrbi turbina, zadolžena za nižje vrtljaje in se brez predaha od odpiranju ostalih turbin vrti do najvišjih dizelskih vrtljajev. To pomeni, da boste z orjakom počasnejša vozila pred seboj prehitevali kot s športno limuzino. Brez obotavljanja. Med ovinki vseeno spoznamo zakone fizike, saj gre za zelo visok avtomobil (1,8 metra!), ki davek izkazuje z več nagibanja, kot smo to vajeni pri X5. In to kljub standardno nastavljivem zračno pnevmatskem vzmetenju. Je pa zato na avtocesti to vsaj tako udoben potovalnik kot limuzinska sedmica. Poraba goriva je ob ceni v X7 zanemarljiv podatek. Lahko porabi le 8 litrov plinskega olja na 100 kilometrov, lahko pa se številka dvigne tudi proti 15 litrov. Odvisno od načina vožnje.
Za dobrih 20 tisočakov razlike v primerjavi z manjšim X5, X7 serijsko ponuja vsaj 20-palčna platišča, prilagodljive LED luči, tretjo vrsto sedežev, prilagodljivo 2-osno zračno vzmetenje, samodejno 4-consko klimatsko napravo, panoramsko stekleno streho, akustično zasteklitev in še varnostni paket …
Temu primerna je tudi cena. Naš testni avtomobil, s kopico dodatkov, je segel do 169 tisočakov.
Podatki o vozilu: (BMW X7 M50d)
Prostornina motorja: 2993 ccm, šestvaljni, turbodizelski
Moč motorja: 294 kW (400 KM) pri 4.400 vrt./min.
Navor: 760 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 10,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.151 x 2.000 x 1.805 medosna razdalja 3.105
Prostornina prtljažnika (v litrih): 326-2120
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 237 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 128.800 (osnovni) / 169.933 (testni)
Plus: Motor in menjalnik, vozna dinamika, prostornost na zadnjih sedežih, kakovost, asistenčni sistemi, bogata oprema;
Minus: Oblikovna zasnova armaturne plošče, zamuden dostop do tretje vrste sedežev;
Rtv naročnino moraš že tako ali tako plačati ali imaš v avtu televizor ali ne. Dovolj je že avto radio, …