BMW je predstavil novo generacijo svojega premijskega športnega terenca X5, ki poleg novega videza zunanjosti in notranjosti, prinaša kopico novih tehnoloških rešitev, ki smo jih preizkušali na panoramski vožnji iz Ljubljane do Krškega, vmes pa smo naredili postanek na motokros poligonu v Stični, kje smo se preizkusili tudi off-road vožnji in preizkusili povsem novo tehnologijo, ki si zapomni našo vožnjo in, če vidimo, da ne moremo več naprej, sam vozi vzvratno na razdalji 80 metrov.
Četrta generacija družinskega poglavarja BMW X. Tako so pri BMW najavili prihod novega BMW X5, ki po mnenju Bavarcev odpira naslednje poglavje v zgodbi o uspehu ustanovitelja segmenta športnih terenskih vozil (SAV), od katerega je bilo prodanih že več kot 2,2 milijona enot. Zdaj je zapeljal tudi na slovenska tla, oziroma v slovenske prodajne salone. Mi smo ga že preizkusili na prvi vožnji in zbrali vtise.
Krepko večji in prostornejši
Glavni poudarki pri snovanju nove generacije so bili: dizajn, udobje avtoritativne vozne lastnosti ter inovativne funkcije opreme. Spremembe so opazne hipoma.
Četrti X5 je že na pogled znatno večji od svojega predhodnika: dolžina se je povečala za 3,6 centimetra na 4,9 metra, v širino ga je več kar za 6,6 centimetra (okrogla dva metra), v višino pa skoraj za dva centimetra (1,745 metra). Medosna razdalja se je povečala za 4,2 centimetra na 2,975 metra.
Linije so veliko bolj ostre, bolj izklesane, žaromete so konkretno stanjšali, spredaj boste na slokih lučeh opazili modro barvo, kar označuje, da svetlobo ustvarjajo laserski žarometi, ki so še tehnološka nadgradnja polnih LED žarometov. Razpoznavni znak je velika rešetka v obliki dvojne ledvičke BMW z enodelnim okvirjem, zadnje luči imajo tridimenzionalno obliko. X5 je na voljo kar z 22-palčnimi platišči iz lahke zlitine. Pri uvozniku za znamko so nam pojasnili, da mu bodo oblikovno sledili tudi drugi X-i, že kmalu X6.
Konkretno modernizirana je tudi kabina, vključno z novo digitalno podobo. Nadzorni in prikazovalni sistem BMW Live Cockpit professional vključuje popolnoma digitalni kombinirani instrument in 12,3-palčni nadzorni prikazovalnik z novo grafiko, bolj ploščato strukturo menija, ki je zasnovan za upravljanje na dotik. V X5 je premierno tudi nova generacija projiciranega zaslona z večjo projekcijsko površino (zdaj 7 × 3,5 palca), optimizirana 3D-grafiko in dodatno vsebino za prikazovanje. Ročica menjalnik spominja na kristale, oziroma disko kroglo, na mostu med sprednjima sedežema je tudi gum, s katerim lahko elektronsko spreminjamo višino oddaljensoti od tal. X5 je namreč lahko opremljena tudi z off-road programom, ki smo ga preizkusili na terenskem poligonu z velikimi vstopnimi in izstopnimi koti.
BMW X5 je kot omenjeno prostornejši, kot je bil, možno si je omisliti tudi dva dodatna sedeža in udoben vstop in izstop zahvaljujoč funkciji električnega nagiba sedežev v drugi vrsti. Vrata prtljažnika so ločena in dvodelna. Omogočajo prostoročno odpiranje in zapiranje obeh delov z izbirnim komfortnim dostopom. Avtomatsko prekrivalo za prtljago se lahko električno povleče pod dno v prtljažniku. Zmogljivost prtljažnika se lahko poveča s 645 na največ 1.860 litrov.
Na prvi vožnji smo sedeli v večfunkcijskih prednjih sedežih z masažno funkcijo, ogrevani so celo nasloni za roke, hlajena/ogrevana so držala za pijačo v sredinski konzoli, za vstop svetlobe v kabino skrbi panoramsko stekleno streho s 23-odstotno večjo stekleno površino, omeniti velja še štiripodročno avtomatsko klimatsko napravo, paket ambientalnih osvežilcev zraka za odišavljanje notranjosti, sistem zabavnih vsebin za zadnje sedeže z 10,2-palčnim zaslonom na dotik. Vklapljanje prometnih informacij, ki so se pojavljale med vožnjo smo odklopili kar z zamahom roke (omogoča naslednjo stopnjo upravljanja z gestami).
X5 je še bolj napreden tehnološki stroj, ki ponuja še korak naprej k avtomatizirani vožnji. Driving Assistant Professional vključuje pomoči, kot so nadalje razvit aktivni pomočnik za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop&Go, pomočnik pri krmiljenju in za ohranjanje vozila na voznem pasu, opozorilo pri menjavi in za zapustitev voznega pasu, zaščita pred bočnim trkom, pomoč pri izogibanju, opozorilo pred prečnim prometom, opozorilo za prednostno cesto in opozorilo za napačno smer. Prvič je na voljo pomočnik za zaustavitev v sili; po potrebi samodejno zavira vozilo in ga usmeri na stran ceste. Ko smo na večfunkcijskem volanu vključili pomoč pri vožnji, je X5 sledil črtam na cestišču, tudi v oster ovinek pri hitrostih nad 100 km/h.
Kot zapisano je X5 prvi model BMW X z izbirnim paketom off-road. To prinaša dvoosno zračno vzmetenje, ščitnik za podvozje spredaj in zadaj ter posebni prikazi v kombiniranem instrumentu in na nadzornem prikazovalniku. Tudi izbiro štirih načinov vožnje, ki so na voljo s pritiskom gumba, nastavljivost višine vozila od tal prilagoditev višine vozila od tal do osem centimetrov), nadalje odzivnost xDrive, DSC, menjalnika in pedala za plin so nastavljeni tako, da omogočajo optimalno nastavitev za vožnjo po pesku, kamenju, gramozu ali snegu.
Z vsemi preprekami na motokros poligonu pri stični smo opravili brez težav kljub temu, da je imel avtomobil športni M paket opreme, torej brez dodatnih zaščit. V veliko pomoč pri premagovanju klančin je kamera s 360-stopinjskim pogledom, ki razkriva kaj se dogaja pred in okol ivozila, tudi, če skozi vetrobransko steklo ne vidimo prav nič.
Na poligonu smo preizkusili še povsem nov sistem, najnaprednejši BMW parkirni asistent, ki je sposoben vozilo povsem samostojno na enak način, kot je zapeljalo na parkirišče, odparkirati na dolžini vse do 50 metrov. Sami smo to preizkusili na gozdni poti, pri vožnji slaloma med stožci. Sistem deluje do hitrosti 10 km/h. Ko se vozilo ustavi in ugotovimo, da sami ne bomo speljali več vzvratno (na primer v ozki ulici), s pritiskom na stikalo to zmore vozil osamo. Voznik zgolj uravnava stopalko za plin in zavoro, avto pa sam prevzame krmiljenje in vozilo z vzvratno vožnjo po spominu po isti poti zapelje nazaj in vsa tako reši iz morebitnih težav. Dogajanje za vozilom mora voznik spremljati na kameri in po potrebi preprečiti trk. Parking Assistant Plus pa vključuje tudi funkcije Surround View, Top View, Panorama View in Remote 3D View.
Vstop na trg bo s štirimi različicami motorjev: novo razvit bencinski motor V8 s 340 kW/462 KM v X5 xDrive50i (ne bo na voljo v Evropi), vrstni šestvaljni bencinski motor z 250 kW/340 KM v xDrive40i in dva vrstna šestvaljna dizelska motorja z 294 kW/400 KM v M50d ter 195 kW/261 KM v BMW xDrive30d. Osemstopenjski menjalnik steptronic je vgrajen standardno.
NA začetku so na ceniku trije motorji, vsi trilitrski šestvaljniki. Vstopni dizelski model xDrive 30d z 195 kilovatov moči (265 KM) stane vsaj 77.500 evrov, za model M50d s 294 kilovatov moči (400 KM) je treba odšteti 105.400 evrov. Na bencinski strani je xDrive40i z 250 kilovatov moči (340 KM) za ceno 82.100 evrov. Vsi modeli BMW X5 so serijsko opremljeni z 8-stopenjskim avtomatskim Steptronic menjalnikom razen X5 M, ki je opremljen z 8-stopenjskim avtomatskim Steptronic športnim menjalnikom.
Naredil bom 86 evrov na uro od doma. Bil sem šokiran, ko je moj sosed rekel, da je povprecje 95 …
romy če se obremenjuješ z gorivom pac ne glej strani z naslovom BMW in raje odpri dacia ki je bližje …
Naslov je napačno napisan,lol...malokateri Slovenec sanja o tem požeruhu,mahh