Trivaljni enolitrski motor s 125 konjskimi močmi, ki smo ga preizkusili v focusu, je lahko alternativa tako štirivaljnim bencinarjem kot dizelskim agregatom, saj ponuja odlično zmes moči, navora in porabe.
Pri Fordu so šli z zmanjševanjem motorja še korak dlje, saj smo trivaljnike do zdaj preizkušali zgolj v mestnih malčkih in ne v vozilih, kot je focus, ki tehta 1.300 kilogramov. Inženirji so delo naredili dobro, dimenzijsko majhen motor pa nadgradili z nizko stransko turbino in skoraj dizelskimi 170 Nm navora. S stabilizatorjem so odstranili največjo težavo, tresenje motorja, zato je za razliko od trivaljih mestnih malčkov in tudi robatih dizlov, ki v kabino prinašajo veliko hrupa, vožnja s focusom tiha in poteka gladko tudi pri višjih hitrostih. Pri uglajenosti je dizelska konkurenca daleč zadaj.
Zbudi se zgodaj
Foto: Gregor Prebil
Ford focus
Voznik odzivnost motorja občuti zgodaj, turboluknje praktično ni, je pa res, da ob pritiskanju na plin raste tudi poraba. Trivaljnika se je treba navaditi kot vsakega bencinarja, zanj pa veljajo enake zakonitosti – porabijo toliko, kolikor jim dovolimo. Tudi pri 1,0-litrskem agregatu se načinu vožnje prilagaja poraba. Zaradi visokega navora ga lahko vozimo kot dizla, pri podeželski vožnji je poraba padla tudi na 4,5 litra, če ga vozimo kot bencinarja, pa je poraba temu primerna. Šibka stan je vožnja po avtocesti, saj zaradi zračnega upora pri hitrostih nad 120 km/h potrebuje pomoč turbine, takrat pa tudi ne morete računati na porabo, nižjo od sedmih litrov. Pri tem mu ni v pomoč niti natančen šeststopenjski menjalnik. V mestih računajte še na liter večjo porabo.
Nižja cena in stroški
Foto: Gregor Prebil
Ford focus
Bistvena prednost malega bencinarja je cena, ki se v primeru enolitrskega focusa z 92 kilovati in opremo trend po ceniku začne pri 17.550 evrih, s trenutnim popustom pa je še tri tisočake cenejši. Hkrati so nižji kot pri dizlih stroški vzdrževanja, ki v petih letih (kakor prikazuje tabela) v primerjavi z 1,6-litrskim TDCi-agregatom sicer ne odstopajo bistveno, a se bodo razlike poznale pri večjih servisih od 130 tisoč prevoženih kilometrov dalje, oziroma popravilih, ki jih je pri dizlih več kot pri bencinskih agregatih.
Dobro razmerje med ceno in kakovostjo
Foto: Gregor Prebil
Ford focus
Testni focus z bogato opremo titanium, ki je imel med drugim ogrevana sedeža spredaj, sistem za opozarjanje na mrtvi kot (Blis), sistem za aktivno parkiranje, ki je ob pomoči voznika zmožen sam, in to odlično, bočno parkirati, senzorje za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj, tempomat in številne druge elektronske pripomočke, stane 20.080, s popustom pa še tri tisočake ceneje, kar trenutno velja za enega najbolj racionalnih nakupov. Za nameček je focus z novim turbobencinskim trivaljnikom pridobil na širini in se po naši oceni utrdil v vrhu v svojem razredu.
Primerjava
|
1.0 EcoBost (92 kW)
|
1,6 TDCi (85 kW)
|
Strošek rednega servisa v petih letih (ali 100.000 prevoženih kilometrov)
|
911,05 evra
|
1266, 64 evra
|
Izguba vrednosti po petih letih ali 100.000 kilometrih (Ocena oddeleka rabljenih vozil Summit avto
|
4.000 evrov
|
4.500 evrov.
|
Tovarniška povprečna poraba - mešani cikel (l/100 km)
|
5
|
4,2
|
Navor (Nm)
|
170
|
270
|
Pospešek od 0 – 100 km/h
|
11,3
|
10,8
|
Najvišja hitrost (km/h)
|
193
|
193
|
Izpusti CO2 (g/km)
|
114
|
109
|
Cena za ford focus z opremo trend (brez popusta)
|
17.550 evrov
|
19.100 evrov
|