Še pred predstavitvijo serijskega DS7 crossbacka se je tedaj novi francoski predsednik na inavguracijo že maja 2017 odpeljal v tedaj novem križancu francoske znamke, ki so ga za priložnost nekoliko predelali.
Največja sprememba v primerjavi s serijskim avtomobilom je bila zložljiva platnena streha, ki je predsedniku omogočil, da je med vožnjo lahko pozdravljal navdušene Francoze, ki so se množično zbrali ob njegovi poti v predsedniško palačo preko Elizejskih poljan v Parizu.
A platnena streha ni bila edina posebnost, ki je krasila predsedniški avtomobil. Pri proizvajalcu so denimo vse znamkine simbole zamenjali z majhnimi francoskimi zastavicami, poseben vzorec so namenili tudi vzvratnem ogledalom, obloge vrat so okrasili z logi FR, ki so simbolizirali 'francosko republiko', na straneh sprednjega odbijača pa sta bili, kot se za predsedniški avtomobil spodobi, pritrjeni francoski trobojnici. In omenimo še 'francosko' modro barvo. Saj se spomnite: francoske dirkalne avtomobile se je nekoč prepoznalo po modri barvi.
DS tudi Hollandov inavguracijski avtomobil
V politiki in v zvezi s politiko se določene stvari hitro pozabijo in eno od takšnih je tudi dejstvo, da Macron ni bil prvi francoski predsednik, ki se je na predsedniško inavguracijo peljal v avtomobilu leta 2015 osamosvojene francoske znamke.
Tudi njegov neposredni predhodnik Francois Hollande se je namreč mimo množice na Elizejskih poljanah odpeljal v DS-u nove dobe. A znamka je tedaj še vedno veljala za premiumsko vejo Citroënovih modelov. Hollande se je namreč na inavguracijo peljal v dizelsko-hibridnem citroënu DS5 hybird4, ki je bil hkrati tudi prvi hibridni avtomobil, v katerem se je peljal francoski predsednik in morda celo prvi državnik na svetu nasploh. Dodajmo, da so tudi Hollandov DS5 hybrid4 tehniki opremili z zložljivo streho, da je lahko pozdravljal množice na poti.
Vso zgodovino Francije po drugi svetovni vojni, pa tudi pred njo, je sicer veljalo, da se francoski predsedniki vozijo v francoskih avtomobilih, ki pa seveda pred nastankom znamke DS Automobiles niso bili DS-i.
Ljubljenec francoskih predsednikov
A kljub temu bi lahko rekli, da je znamka DS Automobiles tudi zgodovinsko povezana s francoskimi predsedniki, saj je prvi predsednik sedanje pete francoske republike Charles De Gaulle slovel celo kot velik ljubitelj citroëna DS, ki si je lastnega menda kupil še preden je 8. Januarja 1959 postal francoski predsednik. IN v njem znamka DS Automobiles vidi svoje izročilo.
Citroënovi modeli so bili tedaj že nekaj časa 'v milosti' francoskih predsednikov, saj je tudi protokol De Gaullovega predhodnika, zadnjega predsednika četrte francoske republike Reneja Cotyja, uporabljal floto petnajstih citroënov, ki jim je karoserijo urezal francoski karoserist Franay Od leta 1956 pa se je Coty vozil v Citroënovi štirivratni limuzini, ki ji je karoserijo izdelal Henri Chapron.
Z nastopom pete francoske republike in predsednika Charlesa De Gaulla je citroën DS za dolgo let postal predsedniški avtomobil. De Gaulle se sicer v svojem citroënu DS19 ni pojavil na inavguraciji, ampak so ga v njem prvič uradno videli šele med obiskom vzhodne Francije leta 1962.
Predsedniški avtomobil z registrsko tablico 3 PR 75 se je sicer precej razlikoval od serijskih modelov, saj je imel ročno zložljivo platneno streho. Torej je bil kabriolet, v katerem je lahko predsednik med vožnjo stal in pozdravljal množico ob poti. General je menda avtomobil med njegovimi zasebnimi potovanj celo sam vozil. Na varnost državnikov so tedaj pač gledali nekoliko drugače kot danes.
Rešitev pred atentatom
Znana je tudi zgodba, kako je citroén DS je predsedniku De Gaullu med atentatom celo rešil življenje. Avgusta 1962 je De Gaulle po krvavi osvobodilni vojni priznal samostojnost tedanji francoski koloniji Alžiriji, s čimer je močno razjezil paravojaško organizacijo OAS, ki je nasprotovala alžirski neodvisnosti. Njeni člani so se odločili da na De Gaulla, na katerega je bilo sicer v njegovi politični in vojaški karieri izvedenih kar 30 poskusov atentata, umorijo. Med vožnjo iz Elizejske palače na letališče Orly je njegovo kolono napadlo 12 atentatorjev, ki so jo zasuli s 140 kroglami, ubili dva De Gaullova varnostnika ter na predsedniškem avtomobilu razbili zadnjo šipo in prestrelili vse štiri gume.
Pri tem se je izkazalo hidropnevmatsko podvozje, s katerim je avtomobil ostal vodljiv tudi brez vseh štirih gum. De Gaullovemu vozniku je uspelo avtomobil obvladati in De Gaulle in njegova žena sta na letališče prispela nepoškodovana. Če bio radi o atentatu izvedeli kaj več, si oglejte film Dan Šakala ki ga je leta 1973 po dogodku posnel Fred Zinnemann.
Najbolj imenitni DS
Leta 1968 je predsedniški protokol pri Citroënu naročil, naj jim na osnovi citroëna DS izdelajo novo protokolarno limuzino in še istega leta nekaj dni pred Božičem je ta stala pred Elizejsko palačo. Spoštljiva 6,53 metra dolga limuzina, ki so jo izdelali pri Chapronu, je bila spredaj res bolj ali manj podobna citroënu DS, zadaj pa je bila povsem drugačna, saj so ji namesto značilnega zašiljenega zadka namenili stopničastega. Posebno razkošna in v žlahtnem lesu urejena je bila tudi notranjost.
Dodajmo, da je bila De Gaullova nova predsedniška limuzina celo daljša od limuzin, ki sta jih uporabljala ameriška predsednika Lyndon B Johnson in Richard Nixon. Predsednik je svojo novo limuzino prvič uporabil med obiskom predsednika Centralnoafriške republikeJeana-Bedela Bokasse, a je ni uporabljal prav dolgo, saj je konec aprila 1969 odstopil.
Zadnji strastni ljubitelj avtov
Njegov izvoljeni naslednik Georges Pompidou, ki je za zdaj ostal zadnji strastni ljubitelj avtomobilov med francoskimi predsedniki, si je bo nastopu junija 1969 tudi omislil citroën DS, a na svoj lastni način. Ob nastopu funkcije je namreč naročil dva DS-ova športna derivata, citroëna SM, ki so mu ju pri Chapronu predelali v kabrioleta in dobavili aprila in maja 1972. Z njima se je žal lahko vozil le natanko dve leti, do svoje smrti aprila 1974.
DS Automobiles je pred nedavnim predstavil svojo novo veliko limuzino DS9, s katero na neki način obuja francoske velike limuzine. Lahko v DS-ovi novi admiralski ladji vidimo tudi bodoči uradni avtomobil francoskega predsednika?
Si kar predstavljam, da bi se Pahor peljal v Twingotu (tega sestavljajo v Novem Mestu)... smeh da dol padeš...