Včasih se je zdelo, da peugeot 308, oziroma njegovi predniki s številko 3 na začetku oznake, kar nekako bledijo ob sorodnikih, ki so imeli na začetku številčne oznake 2 ali 4. Z zadnjo generacijo pa se je marsikaj spremenilo, saj peugeot 308 precej izstopa s svojo privlačnostjo.
Po eni strani je tako morda zato, ker tudi spodnji srednji razred kombilimuzin in karavanov nekako izgublja svoje predstavnike, po drugi strani pa tudi zato, ker svojo obliko in zasnovo nasploh precej izstopa iz povprečja. Poleg tega pa se tudi zelo dobro pelje, vsaj v primerjavi s tistim, kar ponujajo višje nasajeni križanci. Peugeot 308 je vsem križarskim trendom navkljub pač ostal klasična kombilimuzina z možnostjo karavanske različice.
Tokrat smo preskusili kombilimuzino, ki se je od ostalih različic, ki smo jih do zdaj preskušali na testu, razlikovala predvsem po tem, da ni imela vseh pridobitev, ki so v tem modelu na voljo. Od vsega tistega, kar manjka, bi mogoče zares pogrešal le matrične led žaromete. Teh namreč razen v najvišjem paketu opreme GT niti ni mogoče dokupiti. So pa zato v testnem avtomobilu nočni svet razsvetljevali »navadni« led žarometi s povsem učinkovitim samodejnim zasenčevanjem.
2D namesto 3D
Sploh pa me ni motilo dejstvo, da je nad volanom namesto tridimenzionalnega prikazovalnika podatkov bil le dvodimenzionalni zaslon. Tridimenzionalni prikaz je za oči vsekakor bolj privlačen od dvodimenzionalnega, vendar se tudi nad slednjim ne gre pritoževati. Peugeotovi oblikovalci so namreč barvno grafiko uredili tako, da je kljub razmeroma majhnim meram zelo pregledna in da z lahkoto najdete želeni podatek.
Seveda pa je zadeva urejena v slogu i-Ciockpit, ki, mimogrede, letos praznuje že deseti rojstni dan. Če je v začetku z analognimi merilniki še deloval malce nerodno, saj je nizki volan pogosto zastrl pomembne podatke, se zdaj nad njim ne moremo več pritoževati. Prav nasprotno, saj so postale očitne njegove prednosti, denimo ta, da vozniku pogleda ni treba preveč spuščati s ceste, saj so merilniki skoraj v ravnini njegovega pogleda.
Pritoževati se ne bi smeli niti nad udobjem in prostornostjo prednjih in zadnjih sedežev. Potniška kabina je sicer urejena na konvencionalen kombilimuzinski način, torej z možnostjo enostavnega zlaganja zadnje klopi, po katerem za zloženim naslonjalom v povečanem prtljažniku ostane stopnička, če je seveda ne premostite z dodatnim pokrovom. Prtljažnik je sicer povsem kombilimuzinsko soliden in solidno povečljiv.
Preskušeni pogon
Soliden pa je bil tudi pogon testnega avtomobila, ki sta ga sestavljala 130-'konjski' turbobencinski trivaljnik in osemstopenjski samodejni menjalnik. Najmočnejša različica Peugeotovega preskušenega 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika, ta je tudi edini bencinski trivaljnik v slovenskem ceniku, v vsakdanji uporabi zagotavlja povsem dovolj moči, pa tudi prijeten presežek za tedaj, ko bi se voznik rad preskusil v malce bolj dinamični vožnji. Ali pa, ko je avtomobil poln ljudi in prtljage.
Temu, kar ponuja pogonski sklop, suvereno sledi tudi podvozje. Pri francoskih avtomobilih smo bili nekoč vajeni, da dajejo prednost mehkobnemu udobju na račun odrezavih voznih lastnosti, in to velja tudi za peugeot 308. Podvozje je namreč nastavljeno prijetno mehko, a ne toliko, da bi preveč vplivalo na vozne lastnosti. Te so namreč ugoden kompromis med udobjem in vodljivostjo.
Peugeot 308 je torej avtomobil, ki ga mirne duše lahko priporočimo tistemu, ki na današnjem avtomobilskem trgu, ki ga že kar vesoljno poplavljajo križanci, še išče klasično kombilimuzino. Tudi njegova cenovna pozicija je, glede na trenutne razmere, razmeroma solidna, saj peugeot 308 z najmočnejšim trivaljnikom, samodejnim menjalnikom, drugo najboljšo opremo allure pack in nekaj dodatkov, kakršen je bil testni, s popustom denimo stane malce manj več 28 evrskih tisočakov.
Peugeot 308 allure pack 1.2 puretech 130 EAT8
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 230 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.367 x 1.852 x 1.444, medosna razdalja 2.675
Prtljažnik (v litrih): 412-1.323
Poraba: 5,4-6,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 122-146 g/km
Cena v evrih: 30.715 (s popustom 28.179)