Hyundaiu uspeva tisto, kar je v zadnjih letih uspelo že znamki Škoda. Iz znamke, ki so se jo nekateri zaradi manjvrednosti izogibali, postaja avtomobilska znamka, ki si jo marsikdo želi imeti v svoji garaži. Ne le na račun cene. Zapisal sem že, kako me je prepričal novi mestni i20, a se po druženju z novo generacijo tucsona zdi, da je Hyundai v enem od najbolj zahtevnim avtomobilskih razredov, med kompaktnimi SUV-ji, z njim naredil še odločnejši korak naprej in "po levi" prehiteva številne konkurente.
Prvi pogoj, da si uspešen je, da narediš avto, ki izstopa. Hyundaiu je uspelo prav to. Tucson na ceste prinaša oblikovno svežino in kar je pomembnejše, privlači poglede. Poleg ekstravagantne zasnove se ponaša z "nevidnimi", "skritimi lučmi". Če so žarometi, seveda v LED tehniki, izklopljeni, se združijo s trikotno strukturo maske. Videti je, kot da so njen gladki podaljšek, dejansko pa so v njej skriti in res skoraj nevidni.
Gledano s strani je tucsona gre za zelo aerodinamičen avtomobil, okna poudarjajo kromane obloge, stranice krasita dve razmeroma masivni letvi, ena se konča na sprednjih vratih, druga se začne zadaj in se razteza proti prtljažniku.
Druge oblikovne značilnosti vključujejo skrit zadnji brisalec, ki steklo briše od zgoraj navzdol, kar ni najbolj posrečeno, saj velik del zadnjega stekla ne uspe obrisati in logotip, ki je vgrajen kar v zadnje steklo, ki je sicer precej majhno, a težavo vzvratne vožnje rešuje odlična kamera.
Tucson ima na zunaj toliko posebnosti, da jih boste verjetno odkrivali še dolgo potem, ko boste avto zapeljali na svoje dvorišče.
Če bi ga postavili ob bok staremu modelu, bi zaman iskali podobnosti. Tudi zato, ker je v primerjavi s predhodnikom nekoliko zrasel v vse smeri. Daljši je za dva centimetra, širši za centimeter in pol in malenkost višji. Medosna razdalja se je raztegnila za centimeter. Ko smo sedli v kabino, smo kljub manjšim spremembam v merah opazili spremenila arhitektura, predvsem zadnji potniki imajo v predelu kolen bistveno več prostora kot prej.
Notranjost je skoraj tako revolucionarna kot zunanjost avtomobila. Na zaslonu informacijsko-razvedrilnega sistema zdaj manjkajo fizični gumbi in stikala. Nekaj več jih boste našli na sredinskem grebenu in seveda na večnamenskem volanu. Zanimivo se mi je zdelo, kako so pri Hyundaiju vgradili zaslon na dotik v sredinski greben, ki je obdan s klavirsko črno plastiko in ima spodaj še poseben zaslon za prikazovanje podatkov klimatske naprave.
Na prvi pogled se zdi, da se ekran kot neka velika mobilna tablica razteza čez celoten srednji del vozila, v resnici pa zaslon meri 10,25-palca, na njem pa se prikazuje slika 360-stopinjske kamere, ki je za razliko od nekaterih evropskih konkurentov uporabna tudi ponoči. Dobil je tudi všečne in odlično delujoče digitalne merilnike, ki smo jih spoznali že v i20, s to izjemo, da s pomočjo novega asistenta za zavijanje prikazujejo sliko v živo mrtvega kota. Ko prižgemo smerni kazalec, se nam v levem ali desnem kotu, odvisno, kam zavijamo, prikazuje slika mrtvega kota s ceste. Na ta način takoj vemo, ali je varno zamenjati pas, ali ne. Če vseeno spregledamo vozilo na nasprotnem voznem pasu, pa se vozilo odzove samodejno in samodejno aktivira zavore, ko obstaja nevarnost trka.
Da ne bom le hvalil, na tem mestu velika graja za Korejce, čeprav gre za povsem evropski avto, saj ima Hyundai na stari celini vse od oblikovalske do inženirske ekipe in proizvodnje - njihovi avtomobili še vedno ne znajo slovensko. Podatki o asistenčnih sistemih, na primer se izpisujejo v angleškem jeziku. Verjetno tega, glede na to, da slovenski jezik ponujajo veliko manjši proizvajalci z veliko manj denarja, kot Hyundai ponujajo v svojih vozilih, ni težavno narediti. Potrebne bi bilo le malo dobre volje. Morda zaradi tega kdo ne bo znal razbrati, da lahko, ko otroci zaspijo na zadnjih sedežih, povsem stišate zvočnike zadaj in spredaj ojačate zvok.
Predvsem pa me je prepričala zaznavna kakovost. Končna obdelavo in materiali so na ravni premium vozil. Če pred seboj ne bi videl značke, bi lahko pomislil, da sedim v uveljavljenem japonskem ali nemškem premijskem vozilu. Hvalim kakovost sedežev, vključno z dobrim bočnim oprijemom. Med voznikom in sovoznikom je tudi zračna blazina, kar je ena pomembnih stvari, ki avtomobilom pomaga pri doseganju ocene s petimi zvezdicami na novih, strožjih preizkusih Euro NCAP. In še nekaj, volan je netipično štirikrak. Zmotno sem najprej pomislil, da bo to moteče, a ni tako, le nekaj časa potrebujete, da se ga navadite.
Ker gre za povsem nov model, se je treba ustaviti še pri tehnoloških novostih. Inteligentni tempomat zdaj prilagaja tudi hitrost glede na profil poti in prometne znake. Parkirni asistent z manevri parkiranje obvlada popolnoma sam.
Vseeno velja izpostaviti še eno stvar, pa čeprav ni izvirno Hyundaijeva, je pa zaradi nje bolj uporaben. Avto vas spomni, če na zadnjih sedežih "pozabite otroke" in vas na to ob zapuščanju vozila tudi opozori. Morda se vam bo zdelo smešno, a smo v črni kroniki že večkrat prebrali o tragedijah, ki so se zgodile, ko so starši otroka pozabili v vozilu.
V prtljažnik, ki se je v našem primeru seveda odpiral s pritiskom na gumb, je v osnovi za 546 litrov prostora. Oblikovan je tako, da ponuja dobro organizacijo prevažanja predmetov.
Pod pokrovom motorja Hyundai ponuja paleto elektrificiranih motorjev. Blage hibridne različice z 48 V zagonskim generatorjem si lahko omislite z bencinskimi motorji 1,6 T-GDI Smartstream (110, 132 kW) in dizelskim motorjem 1,6 CRDi (100 kW). Slednjega smo preizkusili na testu. Zanimivo je, da je to najbolj zmogljiv dizel v ponudbi. Pričakovali bi še bolj zmogljive izvedenke. Pospešek od 0 do 100 km/h je 11,6 sekunde, največja hitrost 180 km/h.
Kljub temu z distribucijo moči ne razočara, a v prvi vrsti stavi na vsestranskost. Mala baterija, ko je dovolj polna, omogoča cestno jadranje, ko se kilometri, bodisi na avtocesti ali primestni vožnji, neopazno vrtijo na digitalnih merilnikih. Moči in navora ob pomoči serijskega 7-stopenjskega avtomatskega dvosklopčnega menjalnika pri tej dizelski izvedenki je dovolj za prehitevanje in hitro pospeševanje.
Zelo samozavestno lahko z njim zapeljete tudi med hitrimi ovinki, kjer je nagibanja presenetljivo malo, pri čemer ima veliko zaslug štirikolesni pogon in tudi podvozje, ki ponuja prej občutek sedenja v kombilimuzini kot v SUV vozilu. Poleg tega je tucson zares dobro zvočno izoliran, tako, da je tudi vožnja pri večjih hitrostih v kabini prijetna.
7-stopenjski samodejni avtomatski menjalnik ponuja dober občutek, saj se avtomobil takoj odzove brez odlašanja. Tudi pri bolj dinamični vožnji navkreber ni imel težav s prestavljanjem navzgor ali navzdol.
Od dizla bi si želeli malo več kultiviranosti, zato pa dizel kljub masi dveh ton, ko je zapolnjenih pet sedežev, na relacijski vožnji zagotavlja porabo okoli šestih litrov na avtocesti pa liter več.
Vsekakor ob vsem naštetem ne gre več pričakovati, da boste za tako opremljen SUV odšteli 25 tisočakov ali pa 30 tisočakov. Tak tucson, kot smo ga imeli na testu stane nekaj manj kot 36 tisočakov, z dodatki nekaj pod 41 tisočakov. Kar je še vedno bistveno manj od sicer zmogljivejših premijskih znamk, pa čeprav, z izjemo matričnih led žarometov, ponuja veliko napredne tehnike, ki pohvalno tudi zelo dobro deluje v praksi.
Podatki o vozilu: (Hyundai tucson 1,6 HP CRDi impression 7DCT MHEV 4WD)
Motor: 1.598 cm3, turbodizelski, štirivaljni
Moč: 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 320 Nm med 2.000 in 2.500 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.500 x 1.865 x 1.650, medosna razdalja 2.680
Prtljažnik (v litrih): 546 – 1.725
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 22.490 (osnovni) / 35.990 (testni) / 40.720 (testni z dodatno opremo)
PLUSI: tehnične novosti, splošni videz, vožnja.
MINUSI: multimedija ne podpira slovenskega jezika, brisalec za zadnje steklo, prstni odtisi na piano črni plastiki;
Vsake oči imajo svojega malarija.... Novi Peugeot 3008 in tudi 5008 s polno opremo in primerljivo motorizacijo za manj denarja??!
feltne bi zamenjal, drugace pa v marsicem prekasa vecino nemcev. recimo v tem, da je hyundai bistveno manj pokvarljiv. bomo …