Audi je predstavil svoj drugi povsem električni model: električni športni avtomobil e-tron GT bo v prodajnih salonih na voljo to pomlad, cene pa se v Nemčiji začnejo pri 99.800 evrih.
Svetovna premiera sestrskega modela porscheja taycan je bila digitalna, šef nemškega premijskega proizvajalca Markus Duesmann pa je priznal, da se je že dolgo veseli tega dne. Že pred premiero novega e-športnega avtomobila e-tron GT se je navdušil nad novim modelom. "Senzacionalen izdelek. To bo moj novi najljubši avto." Serijska različica, ki je bila razkrita v torek zvečer, je videti skoraj povsem tako kot študija, ki so jo leta 2018 predstavili v Los Angelesu.
Elegantna štirivratna kupejevsko oblikovana limuzina prinaša nizko strešno linijo in kupejevske obline. E-tron GT je nedvomno eden najbolj presenetljivih Audijevih modelov, ki smo jih videli v zadnjih letih, in je umeščen na vrhu hierarhije Audijevih luksuznih avtomobilov - tako glede cene kot glede novih tehnologij.
Z e-tronom GT želijo pri Audiju uravnotežiti vsakodnevno uporabnost s športnimi zmogljivostmi, saj želi znamka ponuditi glavnega tekmeca tesli model S in porscheju taycanu, s katerim si deli marsikaj.
Dve zmogljivi različici
Poleg običajnega e-trona GT bo na voljo še zmogljivejši model RS. Gre za enega najmočnejših Audijevih serijskih avtomobilov. Vsi modeli imajo dva električna motorja razvijeta moč 350 kW (476 KM) oziroma 440 kW (598 KM), odvisno od modela. Audijevo novo električno arhitekturo 800 V, ki omogoča še hitrejše hitrosti polnjenja (do 270 kW), medtem, ko baterija s kapaciteto 86 kWh omogoča za 488 km predvidenega dosega po WLTP evropskih specifikacijah. Pospešek od 0 do 100 km/h je v 4,1 oziroma 3,3 sekunde (model RS), največja hitrost pa 245 oziroma 250 km/h.
Tudi podvozje je v umirjenem ravnovesju med dinamiko in udobjem, k čemur pripomorejo tehnologije, kot so Audi drive select, štirikolesno krmiljenje, uravnavano blaženje, 3-prekatno zračno vzmetenje, električni štirikolesni pogon in zapora diferenciala na zadnji premi.
Kot že ime pove, je bil e-tron GT gre za t. i. gran turismo model. Praktičnost je nekaj, kar je Audi večkrat poudaril v svoji predstavitvi. Kljub nizki, široki strešni liniji Nemci trdijo, da lahko v e-tronu GT udobno sedijo štirje potniki, kljub nizki strešni liniji pa imata tudi potnika zadaj dovolj prostora za glavo. Prtljažniku je velik zelo povprečnih 405-litrov, vendar pa ima spredaj dodaten prostor s kapaciteto 85 litrov.
V znamenju gran turisma
Športno zunanjo obliko zaznamujejo velika kolesa, ki imajo premer do 21 palcev, medtem ko zavorni koluti – opcijsko so na voljo iz keramike, ojačane z ogljikovimi vlakni – v premeru merijo do 420 milimetrov. Za e-trona GT je značilna dolga medosna razdalja, zadaj pa ne gre spregledati novega svetlobnega podpisa, spredaj svetijo matrični LED žarometi, v kombinaciji pa so možne tudi laserske luči, ki svetijo še enkrat dlje.
Tudi notranjost je v slogu klasičnega gran turisma. Sedeži so bili izdelani trajnostno iz recikliranih steklenic.
Da bi dosegli cilj ustvariti izkušnjo, podobno športnemu avtomobilu, je sedalni položaj umeščen zelo nizko, baterija je vgrajena v dno vozila. Osrednji zaslon je nagnjen proti vozniku, kar daje vedeti, da je voznik v vozilu glavni.
Voznik podatke o vožnji in sistemih pridobiva preko virtualnega cockpita (12,3-palčni zaslon) in zaslona za MMI touch (10,1-palčni) serijsko, poleg tega omogoča še naravnoglasovno upravljane z online povezavo; projicirni sistem (head-up display) je del opcijske opreme.
Proizvodnja modela e-tron GT poteka v Audijevem obratu Böllinger Höfe v tovarni Neckarsulm, kjer po trditvah proizvajalca združujejo pametno tovarno in rokodelsko umetnost.
Spet "konkurenca" Tesli S... no, vsaj tokrat ne gre za koncept. Naj pride na trg in zapelje na ceste, potem …