Ročni menjalniki se počasi umikajo iz avtomobilov in vse bolj jih nadomeščajo samodejni. Vendar pa proizvajalci avtomobilov navdušencev nad več nadzora nad prestavljanjem ne puščajo povsem na cedilu. Veliko samodejnih menjalnikov je zato opremljenih tudi z možnostjo ročnega prestavljanja, ki ga pogosto podpirajo tudi ročice ob volanskem obroču. Ob tem se samoumevno postavi tudi vprašanje, ali lahko s poseganjem v ročni menjalnik s pomočjo ročic tega celo pokvarimo.
Strokovnjaki pravijo, da so takšne skrbi odveč, saj z obvolanskimi ročicami menjalnika ne moremo poškodovati. Delovanje sodobnih samodejnih menjalnikov namreč nadzoruje inteligentni računalnik, ki vozniku ne dovoli, da bi izbral prestavo, s katero bi lahko povzročil škodo. Sistem se namreč glede na režim vožnje in podatke, ki so mu na voljo, odloča, katero prestavno razmerje je najbolj ustrezno, in vozniku ne dovoli, da bi z vsiljenim prestavljanjem preveč odstopil od njega.
Vozniki bi se namreč morali med uporabo ročic zavedati, da niso oni tisti, ki določajo, v katero prestavo bo menjalnik prestavil, ampak v bistvu menjalnik prosijo, naj prestavi v razmerje, ki ga želijo. Če je voznikova želja v skladu s specifično vozno situacijo, menjalnik prestavi, sicer pa ne.
Preprečevanje napak
Če bi na primer med vožnjo po mestu pri hitrosti 40 kilometrov na uro poskušali prestaviti v šesto ali sedmo prestavo, sistem vašega ukaza preprosto ne bi izvedel, podobno pa samodejno prestavi navzdol, če med pojemanjem hitrosti pozabite na menjalnik, kar se voznikom avtomobilov s samodejnim menjalnikom seveda lahko zgodi. Je pa tudi res, da sodobni menjalniki zaradi varčevanje z gorivom pogosto hitro prestavljajo v višje prestave in v tem primeru voznikom dovolijo, da denimo prestavijo navzdol, če bi radi vozili malce bolj živahno.
Če boste po drugi strani poskušali pri hitrosti 130 kilometrov na uro na avtocesti prestaviti v tretjo, se bo to morda zabeležilo na indikatorju prestav, vendar se menjalnik tudi ne bo odzval, na napako pa boste običajno tudi opozorjeni z zvočnim signalom, k vas bo pozval, da želje uskladite z realno situacijo.
Vsak avto ima namreč določene omejitve, zmogljiva elektronika pa vse bolj skrbi tudi za to, da jih voznik ne more preseči, kar velja tudi za »ročno« upravljanje samodejnega menjalnika z obvolanskimi ročicami.