Pogovarjali smo se s trenerjem varne vožnje za voznike začetnike in inštruktorjem trenerjev varne vožnje za voznike začetnike Boštjanom Paušerjem iz podjetja B & B, ki je program za mlade voznike izvajal na poligonu v Avstriji.
Na agenciji za varnost prometa (AVP) tolmačijo, da so vsa potrdila, ki so bila pridobljena brez opravljanja neveljavna, zato se bodo voznikom znova vpisale kazenske točke, mladi vozniki pa bodo še naprej brez potrdila o opravljenem tečaju, čeprav so zanj plačali veliko denarja. Kako bo s tistimi, ki so se tečaja resnično udeležili na enem od avstrijskih poligonov?
Goljufali so posamezni izvajalci, ki so imeli pogodbe tako s slovenskimi kot avstrijskimi poligoni. Udeleženci, ki so se usposabljanj udeležili v predpisanem obsegu, so svoje obveznosti v celoti izpolnili in v afero niso vpleteni.
Preiskave so se začele že bistveno prej. Omejitve izvajanja treningov v tujini nimajo podlage v predpisih, saj mora biti znotraj Evropske unije zagotovljen prost pretok blaga in storitev, sicer nam že avstrijski organi za opravljanje slovenskih storitev ne bi dovolili uporabljati njihovih poligonov. Nadzor slovenskih izvajalcev v Avstriji je mogoč. Kako pa so zdaj dobili podatke o obsegu del v Avstriji, če ne z nadzorom? Tudi ko naredimo prometni prekršek v Avstriji, nam kazen pošljejo v Slovenijo in obratno. Vem, da so slovenski kriminalisti med preiskavo pridobili podatke od avstrijskih preiskovalnih organov. Zato ne vidim ovir, zakaj nadzor tečajev ne bi bil mogoč.
Ali še vedno izvajate tečaje za mlade voznike v Avstriji?
Tečaje izvajamo enako kot doslej. Naši udeleženci imajo smolo, da se morajo tečajev, ki jih plačajo, tudi udeležiti. Tečaj smo imeli v sredo, naslednji je čez dva tedna. Tečaj izvajamo slovenski inštruktorji, ki smo redno zaposleni za to delo. Vse je slovensko, v Avstriji najamemo samo poligon.
Je bila vaša šola vožnje pod kriminalistično preiskavo?
Vsi, ki izvajamo tečaje v Avstriji, smo bili preiskani, pri nas so bili kriminalisti že pred letom in pol. Avstrijski preiskovalni organi so preverjali podatke na poligonih, katera organizacija je bila prisotna na poligonu, kdaj in kolikokrat. Na naši strani pa so kriminalisti preverjali sezname udeležencev, plačila in kateri inštruktorji so treninge izvajali.
Ste že dobili kakšen odziv tistih, ki jih še čaka tečaj za mlade voznike?
Nihče ni spraševal, ali tečaj odpade. Računam na to, da nam naše stranke zaupajo; tečaje profesionalno izvajamo še naprej.
Zakaj sploh izvajate tečaje v Avstriji?
Tudi mi bi tečaje raje izvajali v Sloveniji. V preteklosti smo iskali prostor za gradnjo lastnega poligona, vendar na območju osrednje Slovenije to praktično ni mogoče zaradi prostorskega načrtovanja in drugih birokratskih ovir. V Sloveniji imamo samo en večji poligon, ki ga ima upravljalec ljubosumno le zase, mi pa poleg avstrijskega najemamo poligon tudi v Celju. Večino tečajev izvajamo na poligonu v okolici Celovca, saj je ta za Gorenjce najbližji pa tudi Ljubljančanom ni daleč. Največja prednost poligona v Šentvidu na Glini (St. Veit) je, da je najbolje opremljen v širši regiji, bolje kot katerikoli slovenski. Omogoča resnično kakovostno in profesionalno delo ter zagotavlja večjo varnost za udeležence. Bistvo izvajanja treningov na kakovostnem poligonu je, da vozniki začetniki za svoj denar dobijo največ.
Prav zaradi pomanjkanja dobre infrastrukture so bili pogoji za izvajanje tečajev pri nas zelo omiljeni. So se tudi zaradi tega dogajale goljufije?
Goljufije so se verjetno dogajale, ker so bila pooblastila za izvajanje treningov podeljena po zelo nizkih merilih in tudi izvajalcem z inštruktorji le na papirjih. Zaradi visokih stroškov najema poligona in namesto plačila dobrih inštruktorjev je zgolj prodaja potrdil prinašala lep dobiček. Odgovornost za te goljufije velja pripisati tudi pomanjkljivemu nadzoru.
To, da se je goljufalo, ni bila skrivnost?
To so vedeli tudi na AVP. Na nepravilnosti smo jih opozarjali tudi nekateri izvajalci. Dolgo je trajalo, preden so se začele preiskave, in še vedno ni storjeno ničesar za zagotavljanje kakovostnega izvajanja tečajev.
Ste tudi sami dobili ponudbe, da bi se kupila potrdila za izbris točk oziroma potrdila za opravljen tečaj za mlade voznike?
Žal se to dogaja. Posameznik pokliče in predlaga, da bi plačal, ne bi pa se udeležil usposabljanja. Ne razumem ljudi, ki so storitev pripravljeni plačati, zato da je ne bi dobili. Ko jim predstavimo potek dejavnosti in prednosti udeležbe, večinoma soglašajo z udeležbo, sicer pa odidejo drugam.
Tudi takih, ki bi radi kupili vozniški izpit?
Morda v šali kdo omeni nakup vozniškega izpita, vendar očitno stranke že vedo, da to pri nas ni mogoče. Očitno pa v povezavi nekaterih avtošol s posameznimi člani izpitnega centra prodaja vozniških dovoljenj poteka. S strani avtošol je bila AVP že pred leti večkrat opozorjena na pomanjkljiv nadzor in vprašanje je, ali so v sedanjih preiskavah odkrili vse nečednosti.
Kako se je goljufalo?
Na vozniških izpitih so bili učitelj vožnje, kandidat in član komisije verjetno preprosto dogovorjeni da bo izpitna vožnja uspešna, ne glede na to, kdo sedi za volanom in kako vozi. Ker je izpitna vožnja dejansko bila opravljena, je goljufanje težko ugotoviti. Potrdila o opravljenih treningih za začetnike in izbris kazenskih točk so bila s strani nekaterih izvajalcev izdana, brez da bi se trening dejansko opravil, ker je bilo to za izvajalca donosneje.
Kakšne posledice bodo nosile šole vožnje, ki so delale pošteno?
Narejen je bil velik "pomp", tako poštene kot nepoštene šole so bile vržene v isti koš. Ne glede na to, da so bile nepravilnosti ugotovljene tako na slovenskih kot avstrijskih poligonih, se v teh dneh pojavljajo vprašanja udeležencev, če bodo tudi njim odvzeli vozniški izpit, ker so opravili usposabljanje v Avstriji. Poleg goljufivih šol vožnje bodo posledice verjetno čutili le udeleženci, ki so potrdila kupili brez udeležbe na treningu. Vsi izvajalci pa se bomo verjetno v prihodnje srečevali s strožjim nadzorom, kar resni izvajalci sami zahtevamo in pričakujemo že vrsto let.
Kaj ste morali zagotoviti, preden ste začeli izvajati tečaje v Avstriji?
Bili smo med prvimi, ki smo oddali vlogo za pridobitev pooblastila. Takrat smo morali izpolniti zelo zahtevne pogoje in predložiti obilico dokumentov. Komisija, takrat še s strani ministrstva za notranje zadeve (MNZ), danes AVP, si je osebno natančno in pozorno ogledala poligon v Avstriji, kjer je celo izmerila vadbene površine. Naslednjim izvajalcem tega baje ni bilo več treba.
Kakšne ukrepe zdaj pričakujete od pristojnih za to?
To, da jasno pokažejo, kateri izvajalci so goljufali. Da se preiskava, ki traja eno leto, konča. Pričakujem, da se goljufom vzame pooblastilo in da se potrdila, ki so bila prodana, oziroma izpite razveljavi. Sramota za Slovence je, da leta 2013 vozniški izpit raje kupimo, kot da bi se dejansko naučili voziti. Bojim pa se, da se je le tresla gora, rodila pa se bo miš.
Nevzdržnost dolga ali pomen čustev za revolucijo<br />O vlogi čustvene inteligence pri revoluciji…<br />http://za-misli.si/kolumne/dusan-rutar/1295-nevzdrznost-dolga-ali-pomen-custev-za-revolucijo
vse se začne in konča pri posamezniku in njegovi integriteti...če bi ljudje (družba) imeli visoka moralna/etična načela in delovali tako, …
predvsem so vedeli pristojni pa ni nihce odreagiral. Pa kaj vam sploh je? Pri nas se vse kupuje: faks, vozniske, …